Skocz do zawartości

Narty z rockerem są duzo lepsze?


bodex4

Rekomendowane odpowiedzi

W długi weekend jeździłem na Kaunertalu. Slalom miała rozstawiony m. inn. Czeszka Sarka Zahrobska, był Carlo Janka, był Swiss Ski Team, sporo innych mniej lub bardziej znanych zawodników. Można było poobserwować jak jeżdżą zawodnicy z Pucharu Świata - trochę gleb też było - jak by nie było błędów to bliższych spotkań ze śniegiem również by nie było, błędy popełnia każdy.......... 05 maja zakończyłem ten sezon narciarski - tak myślę do października a w międzyczasie może jakiś wyjazd na halę do Niemiec.

Wow!!! Zaimponowałeś mi. Kup sobie jeszcze Harley'a albo jeszcze lepiej Porsche. Najlepiej jedno i drugie:)

Nie wiem czy to prawda, ale słyszałem, że niektórzy z tzw. "guru forumowi" byli zapraszani na testy nart magazynu NTN, nie wiem czy z tego forum bo for jest kilka, nikt się nigdy nie pojawił co ma swoje oczywiście odzwierciedlenie w ostatnim magazynie NTN :)

Nie mam pojęcia o kim piszesz ale ja miałem przyjemność brać udział w testach NTN. Nie jako tester ale jako "pracownik" importera Stockli. Miałem okazję pojeździć na wszystkim na co miałem ochotę. Aby być w zgodzie z sobą objeżdżałem tylko Race SL a jeszcze chętniej komórki SL. Nie używam na co dzień nart innego typu jak SL więc moja opinia o innych typach była by mało warta.

Od kilku lat narty z Rockerem są dostępne, nie widzę żadnego powodu, dla którego nie można było się na takich nartach przejechać.

Nie przeszkadzam nikomu jeździć na nartach z rockerem ale w grupie nart które mnie interesują rockera nie ma. Ciekawe dlaczego???. Po co mam testować narty które mnie w ogóle nie interesują. Nawet gdybym to zrobił to moja opinia nie miała by punktu odniesienia bo do czego? Do komórki SL? Na jej tle uznał bym, że to słabe narty i na pewno takich bym nie kupił.

Moim zdaniem bardzo ograniczoną wartość mają opinie osób, które wypowiadają się na temat nart z Rockerem na podstawie filmów czy też zdjęć, narty te są od dawna ogólnodostępne i można je wziąć do testów z wypożyczalni czy też od np. znajomych, chyba, że ktoś nie chce ... Stopklatki z filmów można dobrać odpowiednio, aby pasowały do teorii. Pozdrawiam

Ja powiem więcej. Nie potrzebuję nawet filmu!!! Doświadczenie, wiedza praktyczna z zakresu budowy nart i umiejętności natychmiast podpowiadają mi, że rocker nie jest dla mnie przydatny. Ma to na mój użytek o wiele większą wartość niż przeczytanie opinii 6-tkowego forumowicza. (tym bardziej, że moja własna skala jest o wiele bardziej krytyczna od forumowej) Bardzo często na moich nartach jeżdżą mniej zaawansowani znajomi i opinie jakie po takim "teście" wygłaszają są bardzo dalekie od moich spostrzeżeń. Nigdy nie cieszyły mnie narty komfortowe czy inne na cały dzień jazdy. Wolę "męczyć" się cały dzień w dowolnych warunkach na narcie dobrej a w nich rockera nie ma. Jeszcze raz zapytam dlaczego??? @krzychuszczecin Na koniec mam prośbę. Czy mógłbyś mi pomóc zrozumieć ofertę firmy Volkl? Model SENSOR jest najniższym i najtańszym w ofercie. Ma mały rocker z przodu. Następnie linia RTM. Słabsze mają także rocker z przodu a przechodząc do lepszych modeli pojawia się pełny rocker. Takie ustawienie oferty i zastosowanie rockera sugeruje, że jeśli jest go więcej to narta jest lepsza a zarazem dla bardziej zaawansowanego narciarza. Niestety na końcu łańcucha jest linia RACE a ram rockera NIE MA. Jak to rozumieć? Nie wiem czy mam rację. Tu dla mnie rodzi się podstawowe pytanie: Dla kogo jest rocker??? p.s. Nie bardzo rozumiem narty CODE. ( co to jest, po co i dla kogo?) V-Werks odbieram jako bardziej zaawansowane materiałowo i technologicznie odpowiedniki CODE. p.s. 2 Na pewno moje następne,szerokie narty do jazdy pozatrasowej będą mieć rocker z przodu.

Użytkownik Harpia edytował ten post 13 maj 2012 - 16:57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 411
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć

........Na pewno moje następne,szerokie narty do jazdy pozatrasowej będą mieć rocker z przodu.

Podpisuję się obiema rękami jako wyłączny uzytkownik nart race. Na nartach z rocerem miałem okazję jeździć pierwszy raz jakieś trzy czy cztery lata temu - Volkl jakiś poztrasowy z szerokich jak na tamte czasy (mantra?) - i nie odczułem jakiejś wybitnej różnicy choć warunki były rockerowe. Raczej moją uwagę zwróciła wyporność i czułość narty na zapadanie się w dziury - mogo to mieć związek z rockerem. na twardym jednak jazda nieprzyjemna. Twoja opinia "wyśmianego teoretyka" jest dla mnie mimo wszystko bardzo ważna bo znając rąbek Twojej tajemnicy związanej z projektowaniem i produkcją nart jesteś dla mnie bardziej wiarygodny niż większość forumowych praktyków. Czy kiedyś kupię sobie narty z rockerem - może - jak będą ładne. :) Pozdrwienia serdeczne

Użytkownik Mitek edytował ten post 13 maj 2012 - 13:57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Podpisuję się obiema rękami jako wyłączny uzytkownik nart race. Na nartach z rocerem miałem okazję jeździć pierwszy raz jakieś trzy czy cztery lata temu - Volkl jakiś poztrasowy z szerokich jak na tamte czasy (mantra?) - i nie odczułem jakiejś wybitnej różnicy choć warunki były rockerowe. Raczej moją uwagę zwróciła wyporność i czułość narty na zapadanie się w dziury - mogo to mieć związek z rockerem. na twardym jednak jazda nieprzyjemna. Twoja opinia "wyśmianego teoretyka" jest dla mnie mimo wszystko bardzo ważna bo znając rąbek Twojej tajemnicy związanej z projektowaniem i produkcją nart jesteś dla mnie bardziej wiarygodny niż większość forumowych praktyków. Czy kiedyś kupię sobie narty z rockerem - może - jak będą ładne. :) Pozdrwienia serdeczne

3-4 lata temu mantra rockera nie miala
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podoba mi się to co na swojej stronie pokazuje Dynastar. Poniższy rysunek i opis jest całkowicie zgodny z moim sposobem myślenia o rockrze. rocker-1.jpg 1. Zmniejszenie długości efektywnej krawędzi przez podniesienie przodu i tyłu 2. Ułatwienie OBROTU narty przy płaskim prowadzeniu ( mój komentarz- gdzie tu jest karwing?) 3. ZWIĘKSZANIE przyczepności i kontroli przez zwiększanie długości krawędzi. 4. Zwiększenie wyporności narty ułatwiające jazdę w szerszym zakresie warunków śniegowych. Sama prawda i zero ściemy. Pierwsze trzy argumenty nie mają dla mnie żadnej atrakcyjności a ostatni na pewno jest pożądany w specjalizowanej narcie pozatrasowej.

Użytkownik Harpia edytował ten post 13 maj 2012 - 15:10

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ktoś chce rocker to niech kupuje. Nic mi do tego. Nie wiem kiedy jeździsz na nartach ale u mnie w przekroju całego sezonu jazda po popołudniowej breji to 5-10% czasu ( dane szacunkowe:) Zakładam wtedy 98mm łopaty i jest pięknie. ( na dziś one nawet nie mają rockera ale w przyszłości pewnie tak) Na pewno nie poświęcił bym w normalnej narcie 90% czasu używania w normalnych warunkach aby pogorszyć je rockerem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ty masz rzut beretem do najbliższych pagórków. możesz brać z sobą kilka par nart, u mnie przy wyjeździe całą rodziną mogę sobie pozwolić tylko na jedną parę. nie mam na więcej miejsca, narty dla wszystkich, parapet dla syna, i kilka toreb małżonki (wiesz jakie rozmiary mają te torby) Jeżdżę najczęściej po południu i wieczorem bo wtedy jest najmniej ludzi i dlatego wybieram nartę szerszą w tym przypadku z rockerem. Na niej pojadę po sztruksie, lodzie i po błocie, na SL-ce trzeba się wieczorem trochę napocić. Stąd ten wybór jako ta jedna uniwersalna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@wideo5 Rano także masz mniej ludzi a warunki super. Poza tym za granicą chyba nie ma problemu z dobrymi warunkami nawet do wieczora. Mnie uniwersalna narta nie interesuje. Ona jest cały czas "taka sobie" i nigdy nie jest wybitna. Często także znajomi z którymi jeżdżę mówią o muldach , lodzie a ja nie wiem o co im chodzi. Prawie zawsze na skraju o dwu metrowej szerokości jest dobrze, trzeba się tylko w tym wąskim pasie zmieścić a od tego są SL:D Jak widać to wszystko kwestia priorytetów i jak wiele razy podkreślałem: jak ktoś chce rocker to niech kupuje.

Użytkownik Harpia edytował ten post 13 maj 2012 - 16:12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Ty masz rzut beretem do najbliższych pagórków. możesz brać z sobą kilka par nart, u mnie przy wyjeździe całą rodziną mogę sobie pozwolić tylko na jedną parę. nie mam na więcej miejsca, narty dla wszystkich, parapet dla syna, i kilka toreb małżonki (wiesz jakie rozmiary mają te torby) Jeżdżę najczęściej po południu i wieczorem bo wtedy jest najmniej ludzi i dlatego wybieram nartę szerszą w tym przypadku z rockerem. Na niej pojadę po sztruksie, lodzie i po błocie, na SL-ce trzeba się wieczorem trochę napocić. Stąd ten wybór jako ta jedna uniwersalna.

Cudowne......... Na SL-ce nie trzeba się pocić trzeba umiec jeździć. Pozdro
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cały czas gryziesz Mitek. Kąsasz chociaż z tobą nie dyskutuję. Najważniejsze że ty pokazałeś klasę na tyczkach:D Ja się oceniam na 1-kę ale ty ze swoja bodajże 8-ką, z kwalifikacjami instruktora - żenada. coraz blizej 1000-ka. Harpia jaką masz tą kosiarkę, moja z silnikiem hondy pada, przyda się nowa;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Mnie uniwersalna narta nie interesuje. Ona jest cały czas "taka sobie" i nigdy nie jest wybitna.

Dobra, dobra:) narta 98mm i jeździsz na na niej "giganty"? Dla mnie to "szczyt" uniwersalności! Niechętnie:) dodam też, że coś trzeba umieć żeby wpaść na taki pomysł i go zrealizować! M
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.ja rozmawiałem z Harpią nie z tobą. 2.Twoje ostatnie wpadki do mądrych się nie zaliczają. 2.Podciągnij się w jeździe i wtedy zacznij pouczać innych. Nie pisz że dobry pojedzie na wszystkim a dając ciała na tyczkach zwalasz na nartę. I po co zapinałeś Mantrę jesli ty poza trasą na SL-ce potrafisz/ 3.Troszkę samokrytyki ci nie zaszkodzi, zmień poziom umiejętnosci w profilu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bardzo podoba mi się to co na swojej stronie pokazuje Dynastar. Poniższy rysunek i opis jest całkowicie zgodny z moim sposobem myślenia o rockrze. [ATTACH=CONFIG]31807[/ATTACH] 1. Zmniejszenie długości efektywnej krawędzi przez podniesienie przodu i tyłu 2. Ułatwienie OBROTU narty przy płaskim prowadzeniu ( mój komentarz- gdzie tu jest karwing?) 3. ZWIĘKSZANIE przyczepności i kontroli przez zwiększanie długości krawędzi. 4. Zwiększenie wyporności narty ułatwiające jazdę w szerszym zakresie warunków śniegowych.

Czyli dokładnie to, co można poczuć wpinając sie w narty z nieduzym rockerem (takie, w których pozostał znaczący odcinek 'normalnego 'wygięcia'... Choc jedna firma przyznaje 'jak temu jest'.... -- pozdrawiam Michał
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli dokładnie to, co można poczuć wpinając sie w narty z nieduzym rockerem (takie, w których pozostał znaczący odcinek 'normalnego 'wygięcia'... Choc jedna firma przyznaje 'jak temu jest'....

Cześć, jak się przyjrzysz filmowi Volkla (on piste full rocker) to oni o tym też mówią podkreślając na czerwono podczas jazdy testera i zachwalając to super rozwiązanie! (ok 50 sekunda filmu) http://www.voelkl.co...-principle.html Maciek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

A jak grafa wpływa n obróbkę filmów bo zupełnie się na tym nie znam, zwykle dobierałem kartę pod kątem gier?

To zależy od softu i od karty. Karta musi być NVIDIA, a soft musi wspierać interfejs CUDA (wszystkie nowe wspierają). Interfejs CUDA, to możliwość jaką dało NVIDIA wytwórcom oprogramowania do wykorzystania karty do obliczeń nie związanych z grafiką. Karty dysponują ogromną mocą obliczeniową, bardzo szybkim dostępem do swojej pamięci. Dzięki temu mogą być wykorzystane do obliczeń które robią szybciej niż główny procesor. Z znanego mi softu, Power Director i Premiere Pro. Premiere Pro od wersji CS5. Wersja 6 wspierać ma interfejs ATI CL, ale tylko w wersji dla Maca i jakieś 2 modele kart. Dla Premiere Pro jest niby krótka lista kart NVIDIA (karty które są w wersjach dla Maca) http://www.adobe.com...tech-specs.html oficjalnie wspieranych, ale jest na to sposób. U mnie na Quad8300 4 gb Ram i GT440 edycja idzie gładko dla materiału kodowanego h.264 opakowanego w mov, czyli to co wypuszczają lustrzanki, bezlusterkowce i go-pro. Natomiast konwersja do wyjściowego filmu, idzie powoli, szczególnie gdy użyje się np. Twixtora. Część efektów które można wykorzystywać w Premiere Pro wsparta jest przez CUDA, ale nie wszystkie. Widać to na ikonkach efektów które są wspierane.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hamuj! To byla odpowiedz na post Pytka. Z Tobą poglądów nie wymieniam, czasami coś skomentuję. Swoimi uwagami nikomu nie ubliżam. Zrobmy tak : ignorujmy się. Ty własnie pasujesz do definicji Pytka:

Tylo ja swoj poziom oceniam przez pryzmat,wiedzy o gorach sniegu,taktyki zjazdu.Dla mnie prawdziwymi kozakami nie sa nawet freeriderzy z czolowek gazet.Dla mnie bohaterami sa Ci wszyscy przewodnicy wysokogorscy,kolesie ktorzy obcuja z gorami kazdego dnia.Wpisz sobie nazwisko Dean Cummingsa(H20 Guides) w google to

Ja rownież podziwiam tych WĘDROWNIKÓW , ale mnie pasjonuje nie jeden zjazd w ciągu dnia, ja lubię co innego. Lubię okiełznać swój strach, szukać aderenaliny w inny sposób. Jesli doczekasz się ( a nie zyczę) zawału , tak jak ja , i znajdziesz się w mojej strefie wiekowej to być może zrozumiesz mnie. Latka lecą , a tyle jeszcze do zrobienia :D Jeszcze na temat:

2/ jestem jedyna osoba na tym forum, ktora pokazala jazde na 30 stopniach w warunkach, w jakich 99% ludzi nie jezdzi 5/ stwierdzenie, ze jazda w glebokich sniegach jest drobiazczkiem - w ogole nie komentuje

W przyszlym sezonie mam zamiar pojezdzić na Dzikowcu, filmu nie będę kręcił , ale będę tę górę katował. Bo to lubię. A te 99% to dużo mówi o Twoim ego. A tak nawiasem, to nie przejęzyczyłeś się 30 * to co to za stromość dla narciarza poza trasowego? Co do jazdy w głębokim sniegu to po prostu uwielbiam. Dużo mniej energii zużywam jadąc w głebokim. Ja nie podkreślam jak to trudno , ja zawsze chcę aby mojej jezdzie towarzyszyły trudne warunki. Potwierdzić to mogą koledzy ze stoku. Monotonia mnie dobija i męczy.

Użytkownik niko130 edytował ten post 25 maj 2012 - 15:57

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To zależy od softu i od karty. Karta musi być NVIDIA, a soft musi wspierać interfejs CUDA (wszystkie nowe wspierają).

Dużo nowego softu zaczyna działać pod OpenCL, co uniezależnia nas od wyboru konkretnej technologii (producenta). Wybór programu do montażu łatwy nie jest, trzeba dużo się wczytywać w specyfikacje. Na szczęście wielu producentów udostępnia mniej lub bardziej ograniczone wersje próbne, pozwalające na ocenienie jak dany soft działa na naszym sprzęcie. Pozdr Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W przyszlym sezonie mam zamiar pojezdzić na Dzikowcu, filmu nie będę kręcił , ale będę tę górę katował. Bo to lubię. A te 99% to dużo mówi o Twoim ego. A tak nawiasem, to nie przejęzyczyłeś się 30 * to co to za stromość dla narciarza poza trasowego? Co do jazdy w głębokim sniegu to po prostu uwielbiam. . Monotonia mnie dobija i męczy.

nie - to 99% jest po prostu twarda rzeczywistoscia, czy chcesz, czy nie chcesz. 30 stopni jest to przyzwoite nachylenie, a jak ma sie urozmaicony i nieprzejezdzony snieg, potrafi byc ciekawie co do ostatnich dwoch zdan- popieram co do dzikowca - to nawet ww najbardziej stromym miejscu (ktore zapewne jest moze dlugie na 20-30m) DOCHODZI do, z grubsza, 30 stopni dlatego jest rozpatrywany jako hardcore....... po prostu operujemy w innej skali, nie ze wzgledu na ego, ale ze wzgledu na warunki. zapewniam Cie, z checia wielka zafunduje Ci 7-dniowy bilet w prawdziwych gorach...... Napowietrzna Kolej Jednoliniowa "Dzikowiec" z dwuosobowymi krzesełkami niewyprzęgalnymi. Wykonawca: Mostostal Zabrze S.A. Zakład Montażowo-Produkcyjny "Czechowice" sp. z o.o. Położenie stacji napędowej: poziom peronu na dole 590 m n.p.m. Położenie stacji przewojowo - napinającej: poziom peronu na górze 812.30 m n.p.m. Długość trasy w poziomie: 738.44 m Długość trasy po stoku: 779.68 m Różnica poziomów stacji dolnej i górnej: 221.30 m Średnie nachylenie: 29,97 % Maksymalne nachylenie: 58,89% Maksymalna prędkość jazdy: 2.40m/s Prędkość jazdy z napędem awaryjnym: 0.84 m/s Zdolność przewozowa: 1100 osób/h Odstęp pomiędzy krzesełkami: 15.75 m Minimalny odstęp czasowy pomiędzy krzesełkami: 6.5 s Liczba krzesełek: 99 szt. x 2 osoby Czas jazdy: 340 s = 5 min 40 s Liczba podpór: 10 szt. Średnica liny: 31 mm Całkowita długość liny: 1610 m Jednostkowa masa liny: 3.48 kg/m Średnica koła napędowego: 3600 mm Średnica koła zwrotnego: 3600 mm Układ napinający na stacji górnej: hydrauliczny Lokalizacja napędu kolei: pod peronem stacji dolnej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szkoly sa rozne,ja zakladam petelki tylko na trasie.Po za nigdy, wole zgubic kijek niz uszkodzic nadgarstek czy bark.W otwartym terenie zagrozenie,ze kijek sie zaczepi jest nieduze(choc zdazylo sie,ze utknal miedzy skalami pod sniegiem) ale juz w lesie to ryzyko wzrasta ze zrozumialych powodow.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...