Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Narty śladowe, back country czy ski-tourowe?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
91 odpowiedzi w tym temacie

#81 agnel2748

agnel2748

    Nowy użytkownik

  • 17 postów
  • Na forum od: 02.2021
5

Napisano wczoraj, 13:30

Trzeba dołączyć do grupy na Faacebook , ja go używam od święta

 

Wracając do butów

 

np. na stroniE Tutto po filtracji ( wiązania szynowe+ pinowe) but 

TLT8 EXPEDITION Cr MEN   spełnia wymagania

ten sam but na stronie skiguru już ich nie spełnia ....ciężka sprawa ,która informacja wiarygodna.

( tak samo TLT7  EXPEDITION CL)
 



#82 AndRand

AndRand

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 684 postów
  • Na forum od: 03.2015
390
  • Umiejętności: 1

Napisano wczoraj, 14:33

Trzeba dołączyć do grupy na Faacebook , ja go używam od święta

 

Wracając do butów

 

np. na stroniE Tutto po filtracji ( wiązania szynowe+ pinowe) but 

TLT8 EXPEDITION Cr MEN   spełnia wymagania

ten sam but na stronie skiguru już ich nie spełnia ....ciężka sprawa ,która informacja wiarygodna.

( tak samo TLT7  EXPEDITION CL)
 

 

TLT7 i TLT8 (oraz serie PRO i PU) nie mają w ogóle rantu z przodu

 

tlt7.jpg


  • sstar podziękował za tę wiadomość

#83 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 10109 postów
  • Na forum od: 09.2006
4490
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano wczoraj, 15:38

Mario;

co jest niejasnego w moich wypowiedziach?

 

Generalnie w jez ang (ktory jest forowany wsrod tour'owcow jak zauwazylem)  sa buty AT (alpine touring - rozne systemy w tym pinowe) I buty Alpine  (ogolnie rozumiane jako zjazdowe ) : te okresla sie tez DIN-compatible..

 

DIN jest prosty I zrozumialy bo jest to norma jednakowa dla wszystkich. W AT juz nie tak bardzo

 

Pinowe buty moga byc wylacznie do wiazan pinowych, ale tez moga byc kompatybilne z norma DIN (lub ISO co kto woli)….

 

Wiazania: czysto pinowe luib ostatnio pojawiajace sie hybrydy (Np Duke PT) : te wiazania zwykle dzialaja jak "normalne"  wiazania zjazdowe w trybie "ski" ( inp w Duke PT mozna uzywac normalnych butow DIN), ale do podchopdzenia trzeba juz uzywac butow AT - pin

 

Mysle,ze to jest proste jak drut I nie wiem skad Twoja konfuzja

 

Czy to ma sens czy nie - to juz sprawa indywidualna

 

osobiscie  I wylacznie dla moich preferencji wlasnie czekaja na mnie Mantry V-Werks wlasnie z duke PT16.

A dlatego ten zestaw wybralem, bo , jak juz wielokrotnie  tlumaczylem, nie skupiam sie na wedrowkach kilkudniowych, a piny umozliwiaja mi dotarcie do nieprzetartych zjazdow.

I dla mnie tylko zjazd sie liczy.  I wiem, ze Wiesiek ma inne zdanie nt  bezpieczenstwa wiazan, ale, jeszcze raz powtarzam: dla mnie something must give: czyli jezeli sie idzie w ekstremalne ciecie wagi, dzieje sie to kosztem bezpieczenstwa (przy porownywalnych materialach. Tak jak w rowerach : mam osobiscie dwa przyklady debilnego poscigu za redukcja wagi, ktore w jednym przypadku omal nie zakonczylo sie groznymi uszkodzeniami ciala…
wiec - cos za cos

 

Co do tematu zasadniczego:

 

kolega ma wiele  poziomow wyboru:

 

od klasycznej narty biegowej z krotka krawedzia metalowa do stale biegowek tzw BC ktore sa szrsze I wygladaja prawie jak zjazdowe olowki, ale stale maja luske  (szer tak do 68)

 

tutaj mozna walnac slabe wiazania SNS, troche lepsze NNN lub wystarczajace dokontroli narty w lagodnych zjazdach wersje NNN BC

 

Dalej moze juz wybrac wiazania telemarkowe - ktore mozna tez wlanac do szerszych biegowek lub normalnych nart 9ale wtedy trzeba foki)

 

Albo wejsc juz w AT z roznymi wersjami wiazan I butow

 

W jaki poziom wejsc - to juz autor musi rzetelnie ocenic, do czego ten sprzet bedzie sluzyc….


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#84 MarioJ

MarioJ

    Rajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2289 postów
  • Na forum od: 11.2007
1733
  • Umiejętności: 9
  • Wrocław

Napisano wczoraj, 17:15

Moja konfuzja wynika po cholerę proponujesz i piszesz koledze o butach  DIN-compatible ? 

To jest pytanie retoryczne.

 

W tym wątku padło tak dużo błędów i zniekształceń że mnie już głowa od tego boli. Trochę tego wyprostowałem.

Współczuję pytającemu, bo może się czuć zagubiony w skrajnych propozycjach.

To tyle z mojej strony.


>>> SKI.PRIV.PL – skitour / freeride / poradniki / sprzęt <<<

#85 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 10109 postów
  • Na forum od: 09.2006
4490
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano wczoraj, 18:40

Od tego jest zdolnosc filtrowania wiadomosci - facet jest dorosly I tylko on powinien umiec ocenic, co jest OK dla niego

 

A ze zamet w sprzecie jest niezly - to juz nie moja wina.
 

Tak jak w rowerach - "dawniej " byly miejsckie, gorskie I szosowe - teraz ? oooops


  • sstar podziękował za tę wiadomość

pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#86 agnel2748

agnel2748

    Nowy użytkownik

  • 17 postów
  • Na forum od: 02.2021
5

Napisano wczoraj, 21:25

Ostatni rower kupiłem w 96 od tego czasy składam sam ( tzn. kupuję ramę , potem reszta)generalnie w tym temacie wiem co chcę,  czasem też bywa problem z standardami ( stery, korba) także jestem przyzwyczajony do główkowania/kombinowania ....ale tutaj z nartami trochę pokićkane  rzeczywiście.

 

Tutaj https://goldsport.pl...sc-z-wiazaniami  chyba jakoś w miarę ''po chłopsku'' wyjaśnione , próbuję krok po kroku rozszyfrować. 

 

( startuje od wiązań tylko że od razu schody......moje wiązania https://www.evo.com/...end-92mm-brakes pytanie jaki to typ , bo chyba nie ISO 9462 , a żadnych znaczków  typu MNC WTR na nich nie widać)



#87 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4910 postów
  • Na forum od: 01.2017
2474
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano wczoraj, 21:32

Moja konfuzja wynika po cholerę proponujesz i piszesz koledze o butach  DIN-compatible ? 

To jest pytanie retoryczne.

 

W tym wątku padło tak dużo błędów i zniekształceń że mnie już głowa od tego boli. Trochę tego wyprostowałem.

Współczuję pytającemu, bo może się czuć zagubiony w skrajnych propozycjach.

To tyle z mojej strony.

Fakt zaproponowałeś sześć butów tlt/at z których polowa może i taka jest;-) krzywisz nie prostujesz.



#88 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPipPip
  • 4910 postów
  • Na forum od: 01.2017
2474
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano wczoraj, 21:37

Ostatni rower kupiłem w 96 od tego czasy składam sam ( tzn. kupuję ramę , potem reszta)generalnie w tym temacie wiem co chcę,  czasem też bywa problem z standardami ( stery, korba) także jestem przyzwyczajony do główkowania/kombinowania ....ale tutaj z nartami trochę pokićkane  rzeczywiście.

 

Tutaj https://goldsport.pl...sc-z-wiazaniami  chyba jakoś w miarę ''po chłopsku'' wyjaśnione , próbuję krok po kroku rozszyfrować. 

 

( startuje od wiązań tylko że od razu schody......moje wiązania https://www.evo.com/...end-92mm-brakes pytanie jaki to typ , bo chyba nie ISO 9462 , a żadnych znaczków  typu MNC WTR na nich nie widać)

https://blisterrevie...-boots-bindings



#89 AndRand

AndRand

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 684 postów
  • Na forum od: 03.2015
390
  • Umiejętności: 1

Napisano wczoraj, 21:39

Ostatni rower kupiłem w 96 od tego czasy składam sam ( tzn. kupuję ramę , potem reszta)generalnie w tym temacie wiem co chcę,  czasem też bywa problem z standardami ( stery, korba) także jestem przyzwyczajony do główkowania/kombinowania ....ale tutaj z nartami trochę pokićkane  rzeczywiście.

 

Jak chcesz mogę Ci skomplikować - otóż do niektórych butów można przykręcać różne podeszwy z różnych standardów :)

 

( startuje od wiązań tylko że od razu schody......moje wiązania https://www.evo.com/...end-92mm-brakes pytanie jaki to typ , bo chyba nie ISO 9462 , a żadnych znaczków  typu MNC WTR na nich nie widać)

 

 

Jak nie ma oznaczeń to ja bym raczej założył, że to ISO 5355 Alpine, bo to dość stare wiązanie, pewnie pod tradycyjny but alpejski.



#90 agnel2748

agnel2748

    Nowy użytkownik

  • 17 postów
  • Na forum od: 02.2021
5

Napisano wczoraj, 22:06

Ale co ciekawego znalazłem - instrukcja wiązań żony Diamir Experience ( też szynowe)    tak jest napisane w instrukcji  ''5.1 Compatibility and condition of the boot The Diamir alpine touring bindings Eagle and Experience as well as Diamir Freeride Pro binding are TÜV-tested and meet DIN ISO 13992 and 9462. They are designed for the following standard boot soles: • Alpine touring ski boots for adults DIN ISO 9523 (see chapter 5.1.1) • Alpine boots for adults DIN ISO 5355 (see chapter 5.1.2)''   https://www.manualsl...eeride-Pro.html

 

(  moich pdf a czy czegokolwiek na razie nie moge znalezc ale pewnie to samo co powyżej) 

iso 13992 https://www.iso.org/...3992:ed-3:v1:en



#91 Joanna Sm

Joanna Sm

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 457 postów
  • Na forum od: 01.2017
1114
  • Umiejętności: 6

Napisano wczoraj, 22:09

Mario;
co jest niejasnego w moich wypowiedziach?
 
Generalnie w jez ang (ktory jest forowany wsrod tour'owcow jak zauwazylem)  sa buty AT (alpine touring - rozne systemy w tym pinowe) I buty Alpine  (ogolnie rozumiane jako zjazdowe ) : te okresla sie tez DIN-compatible..
 
DIN jest prosty I zrozumialy bo jest to norma jednakowa dla wszystkich. W AT juz nie tak bardzo
 
Pinowe buty moga byc wylacznie do wiazan pinowych, ale tez moga byc kompatybilne z norma DIN (lub ISO co kto woli)….
 
Wiazania: czysto pinowe luib ostatnio pojawiajace sie hybrydy (Np Duke PT) : te wiazania zwykle dzialaja jak "normalne"  wiazania zjazdowe w trybie "ski" ( inp w Duke PT mozna uzywac normalnych butow DIN), ale do podchopdzenia trzeba juz uzywac butow AT - pin
 
Mysle,ze to jest proste jak drut I nie wiem skad Twoja konfuzja
 
Czy to ma sens czy nie - to juz sprawa indywidualna
 
osobiscie  I wylacznie dla moich preferencji wlasnie czekaja na mnie Mantry V-Werks wlasnie z duke PT16.
A dlatego ten zestaw wybralem, bo , jak juz wielokrotnie  tlumaczylem, nie skupiam sie na wedrowkach kilkudniowych, a piny umozliwiaja mi dotarcie do nieprzetartych zjazdow.
I dla mnie tylko zjazd sie liczy.  I wiem, ze Wiesiek ma inne zdanie nt  bezpieczenstwa wiazan, ale, jeszcze raz powtarzam: dla mnie something must give: czyli jezeli sie idzie w ekstremalne ciecie wagi, dzieje sie to kosztem bezpieczenstwa (przy porownywalnych materialach. Tak jak w rowerach : mam osobiscie dwa przyklady debilnego poscigu za redukcja wagi, ktore w jednym przypadku omal nie zakonczylo sie groznymi uszkodzeniami ciala…
wiec - cos za cos
 
Co do tematu zasadniczego:
 
kolega ma wiele  poziomow wyboru:
 
od klasycznej narty biegowej z krotka krawedzia metalowa do stale biegowek tzw BC ktore sa szrsze I wygladaja prawie jak zjazdowe olowki, ale stale maja luske  (szer tak do 68)
 
tutaj mozna walnac slabe wiazania SNS, troche lepsze NNN lub wystarczajace dokontroli narty w lagodnych zjazdach wersje NNN BC
 
Dalej moze juz wybrac wiazania telemarkowe - ktore mozna tez wlanac do szerszych biegowek lub normalnych nart 9ale wtedy trzeba foki)
 
Albo wejsc juz w AT z roznymi wersjami wiazan I butow
 
W jaki poziom wejsc - to juz autor musi rzetelnie ocenic, do czego ten sprzet bedzie sluzyc….

A jakie biegówki i buty używasz?

.....kto jakie buty /narty/ wiązania do AT używa/ lubi/
.... i gdzie/ jak jeździ/ z resortu/ parkingu/ długość wycieczek -czas/ dystans
I kto zmieniał podeszwy/ botki/ sznurowadła ile razy na ile sezonów? I dlaczego?
  • sstar podziękował za tę wiadomość

#92 agnel2748

agnel2748

    Nowy użytkownik

  • 17 postów
  • Na forum od: 02.2021
5

Napisano wczoraj, 22:53

TLT7 i TLT8 (oraz serie PRO i PU) nie mają w ogóle rantu z przodu

 

 

.

 

Twoje wiązania szynowe to standard który nazywa się Alpine Touring, w skrócie AT lub ISO 9523.

System pinowy to inaczej TLT.

 

Idąc Twoim tokiem rozumowania, aby kupić buty dwu-systemowe, potrzebujesz właśnie tych dwóch standardów: AT i TLT.

 

Dzięki że ,mnie natchnęliście do nauki.

 

Czytam i myślę że jest dokładnie tak jak powyżej w przytoczonych postach, znaczy bardzo  istotne pod wzgl. kompatybilności jest kształt/rodzaj/symbol podeszwy.

A  ''podeszwa'' to chodzi chyba nie tylko o samą podeszwę ale właśnie też o te ranty jak na wstawionym przez AndRand zdjęciu tego TLT7)...............albo nie mam racji ?!

 

Czyli moje wiązanie  jest( prawd.) kompatybilne z podeszwami 5355 ( te zwykłe narciarskie  Alpine ) i 9523 ( ski tourowa-Alpine Touring podeszwa) 

Teraz, te z  odfiltrowanych butów z mocowaniem pinowym TLT, które spełniają jednocześnie ISO 9523 powinny ''bezpiecznnie''  współpracować z moimi wiązaniami.

( inne pinowe bez ISO 9523 może i da się wpiąc w wiązania , ale teoretycznie nie będzie to ''bezpieczne''.)





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 1

0 użytkowników, 1 gości, 0 anonimowych