Skocz do zawartości

Volkl 2010/1011


Tigershark

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 141
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć Przed wyjazdem gdzieś w necie widziałem zdjęcia z ISPO, na których były narty Volkla na sezon 2010/1011, faktycznie na fotkach grafika niektórych wydawała mi się niespecjalnie interesująca, co zmieniło się natychmiast po obejrzeniu nart, wzięciu ich w rękę, już nie wspomnę o jeździe. Możliwe Krzysztof, że widziałeś te narty, których fotkę załączam. To jest całkowita nowość RACETIGER SPEEDWALL tu w wersji SL o konstrukcji typu Sandwich !!! Mnie ta narta na fotkach w ogóle się nie podobała, w rzeczywistości wygląda wspaniale, ale o tym innym razem. Postaram się w miarę wolnego czasu przedstawiać kolejno narty Volkla z poszczególnych grup. Cała kolekcja nart jest naprawdę wspaniała, na mnie wywarła ogromne wrażenie. Dodatkowo można sobie dobrać do nart w odpowiedniej kolorystyce np. Kurtki, spodnie, buty oczywiście firmy Tecnica. Pozdrawiam

Załączone miniatury

  • DSC00994.JPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widziałem ta narty na fotce jak i również ostatnio na Szpindlu, ale to tylko tak chwile, bez przyglądania się, ktoś miał te narty w kolejce do kanapy zdaje się ;) wiadomo, szata graficzna nie jeździ, ale mi jakoś bardziej do podoba się, albo to może jest przyzwyczajenie, grafika z tego sezonu ;) czekam na relację ;) p.s nie wiesz, gdzie w Polsce można dostać kurtki Volkla? bo kurczę wpadła mi jedna w oko i z chęcią bym ją gdzieś zmierzył ;)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Na oficjalnej stronie firmy są w zakładce sklepy wymienione punkty gdzie można nabyć sprzęt i odzież firmy Volkl. Swoją ubiegłoroczną kurtkę model Tigershark kupowałem w Szczecinie. Jak chcesz to podaj co potrzebujesz to sprawdzę w tygodniu co jest i w jakich cenach. Wracając do tematu, kiedyś, jakiś czas temu na forum pamiętam była dyskusja na temat systemu Power Switch. Zdaniem niektórych forumowiczów działanie tego systemu było wątpliwe. Zabrałem nawet głos w dyskusji pisząc mniej więcej, że jest to jedyny na świecie sprawdzony i działający system zmieniający w prosty i szybki sposób charakterystykę narty. Napisałem również, że z pewnością system ten będzie w dalszym ciągu rozwijany, gdyż się sprawdził a jego działanie zostało potwierdzone empirycznie :) Co się okazuje? - ano mianowicie, że były to słowa prorocze :) Cóż wróżką nie jestem, szkoda tylko, że w grze w totolotka nie mam takiego nosa :) ...... W sezonie 2010/2011 Volkl wprowadza do sprzedaży dwa modele nart z nowym systemem POWER SWITCH INDIVIDUAL. Są to narty, w których można dostosować ich sztywność do indywidualnych cech narciarza takich jak waga wiek i umiejętności. Realizowane jest to poprzez pręt z włókna węglowego, znajdujący się w kanale biegnącym wzdłuż całej długości narty, który zostaje ustawiony za pomocą specjalnego klucza w odpowiedniej pozycji na podstawie obliczonego według tabel lub za pomocą programu komputerowego współczynnika PSI. Jak to się odbędzie w praktyce? Przychodzimy do sklepu, dobieramy długość narty, następnie podajemy sprzedawcy swoją wagę, wiek i umiejętności (nie w skali forum :) lecz w skali od 1 do 4. Na tej podstawie obliczony zostanie współczynnik PSI, który sprzedawca ustawi w przeznaczonych dla nas nartach. Dzięki zastosowaniu tego innowacyjnego systemu mamy możliwość dostosować narty na miarę naszych możliwości i potrzeb. Przykładowo kupując narty z danej grupy niejednokrotnie mamy dylemat, czy ta narta nie będzie za twarda i zbyt męcząca, czy też zbyt miękka. W przypadku PSI ten problem odpada - będziemy mieć nartę dostosowaną indywidualnie dla naszych potrzeb. Chciałbym tu dodać, że Power Switch Individual to jest nieco inny system niż znany od kilku lat Power Switch. Jego idea jest inna więc występują istotne różnice w działaniu obu systemów. W PSI nie występuje możliwość zmiany twardości na stoku (ustawiane jest w sklepie) tak jak to jest w przypadku PS. W PSI występuje jeden pręt carbonowy w os narty, w PS są to dwa pręty po bokach, w PSI pręt przez cały czas jest aktywny, w PS w w pozycji CRUISE jest w ogóle nieaktywny. W PSI jest większa skala regulacji niż w PS. W sezonie 2010/2011 system PSI znalazł zastosowanie w dwóch nartach: RACETIGER RC PSi kolory orange i white, taliowanie 117 69 99 długość/promień skrętu 160/14,1 165/15,1 170/16,1 175/17,1 180/18,2 oraz RACETIGER SC PSi taliowanie 119 68 101 długość/promień skrętu 155/12,1 160/12,9 165/13,6 170/14,8 175/15,7 Dzięki zastosowaniu technologii PSi Racetiger RC i SC wchodzi w jeszcze wyższą półkę nart. W moim przypadku współczynnik PSi wyszedł o 3 niższy od maksymalnego, jeździłem na RS 175 cm i SC 165 cm na bardzo twardym zmrożonym stoku. Narty nowe krawędzie ostre, trzymanie w obu przypadkach doskonałe, można było się wyłożyć wyłącznie w przypadku błędów w technice jazdy. Aby spróbować czy PSi faktycznie działa przestawiliśmy w testowanej przeze mnie narcie nastaw na maxa, dzięki czemu otrzymałem nartę o zdecydowanie odmiennej charakterystyce. Zmiana była zdecydowanie zauważalna. Moim zdaniem to nie jest kolejny bajer, o którym za 2 czy 3 lata zapomnimy - to działa, wydaje mi się, że w kolejnych sezonach system może znaleźć zastosowanie również w innych nartach.... Uff tyle na dziś...A jeszcze jakieś fotki by się przydały :) Nie wiem czy będzie dobrze widać, ale w osi narty widoczne jest wybrzuszenie, gdzie przebiega pręt odpowiedzialny za PSi.

Załączone miniatury

  • DSC00981.JPG
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej Na oficjalnej stronie firmy są w zakładce sklepy wymienione punkty gdzie można nabyć sprzęt i odzież firmy Volkl. Swoją ubiegłoroczną kurtkę model Tigershark kupowałem w Szczecinie. Jak chcesz to podaj co potrzebujesz to sprawdzę w tygodniu co jest i w jakich cenach. Wracając do tematu, kiedyś, jakiś czas temu na forum pamiętam była dyskusja na temat systemu Power Switch. Zdaniem niektórych forumowiczów działanie tego systemu było wątpliwe. Zabrałem nawet głos w dyskusji pisząc mniej więcej, że jest to jedyny na świecie sprawdzony i działający system zmieniający w prosty i szybki sposób charakterystykę narty. Napisałem również, że z pewnością system ten będzie w dalszym ciągu rozwijany, gdyż się sprawdził a jego działanie zostało potwierdzone empirycznie :) Co się okazuje? - ano mianowicie, że były to słowa prorocze :) Cóż wróżką nie jestem, szkoda tylko, że w grze w totolotka nie mam takiego nosa :) ...... W sezonie 2010/2011 Volkl wprowadza do sprzedaży dwa modele nart z nowym systemem POWER SWITCH INDIVIDUAL. Są to narty, w których można dostosować ich sztywność do indywidualnych cech narciarza takich jak waga wiek i umiejętności. Realizowane jest to poprzez pręt z włókna węglowego, znajdujący się w kanale biegnącym wzdłuż całej długości narty, który zostaje ustawiony za pomocą specjalnego klucza w odpowiedniej pozycji na podstawie obliczonego według tabel lub za pomocą programu komputerowego współczynnika PSI. Jak to się odbędzie w praktyce? Przychodzimy do sklepu, dobieramy długość narty, następnie podajemy sprzedawcy swoją wagę, wiek i umiejętności (nie w skali forum :) lecz w skali od 1 do 4. Na tej podstawie obliczony zostanie współczynnik PSI, który sprzedawca ustawi w przeznaczonych dla nas nartach. Dzięki zastosowaniu tego innowacyjnego systemu mamy możliwość dostosować narty na miarę naszych możliwości i potrzeb. Przykładowo kupując narty z danej grupy niejednokrotnie mamy dylemat, czy ta narta nie będzie za twarda i zbyt męcząca, czy też zbyt miękka. W przypadku PSI ten problem odpada - będziemy mieć nartę dostosowaną indywidualnie dla naszych potrzeb. Chciałbym tu dodać, że Power Switch Individual to jest nieco inny system niż znany od kilku lat Power Switch. Jego idea jest inna więc występują istotne różnice w działaniu obu systemów. W PSI nie występuje możliwość zmiany twardości na stoku (ustawiane jest w sklepie) tak jak to jest w przypadku PS. W PSI występuje jeden pręt carbonowy w os narty, w PS są to dwa pręty po bokach, w PSI pręt przez cały czas jest aktywny, w PS w w pozycji CRUISE jest w ogóle nieaktywny. W PSI jest większa skala regulacji niż w PS. W sezonie 2010/2011 system PSI znalazł zastosowanie w dwóch nartach: RACETIGER RC PSi kolory orange i white, taliowanie 117 69 99 długość/promień skrętu 160/14,1 165/15,1 170/16,1 175/17,1 180/18,2 oraz RACETIGER SC PSi taliowanie 119 68 101 długość/promień skrętu 155/12,1 160/12,9 165/13,6 170/14,8 175/15,7 Dzięki zastosowaniu technologii PSi Racetiger RC i SC wchodzi w jeszcze wyższą półkę nart. W moim przypadku współczynnik PSi wyszedł o 3 niższy od maksymalnego, jeździłem na RS 175 cm i SC 165 cm na bardzo twardym zmrożonym stoku. Narty nowe krawędzie ostre, trzymanie w obu przypadkach doskonałe, można było się wyłożyć wyłącznie w przypadku błędów w technice jazdy. Aby spróbować czy PSi faktycznie działa przestawiliśmy w testowanej przeze mnie narcie nastaw na maxa, dzięki czemu otrzymałem nartę o zdecydowanie odmiennej charakterystyce. Zmiana była zdecydowanie zauważalna. Moim zdaniem to nie jest kolejny bajer, o którym za 2 czy 3 lata zapomnimy - to działa, wydaje mi się, że w kolejnych sezonach system może znaleźć zastosowanie również w innych nartach.... Uff tyle na dziś...A jeszcze jakieś fotki by się przydały :) Nie wiem czy będzie dobrze widać, ale w osi narty widoczne jest wybrzuszenie, gdzie przebiega pręt odpowiedzialny za PSi.

krzysztof; zdaj sobie sprsawe, ze ci ktorzy nie mieli szansy zeby jezdzic z PS, negowali jego dzialanie... to proste..... wlasnie mam katalog na 10/11 i zastanawiam sie ktore Kuro wziac; 185 czy 195..chyba jednak 195....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kilka lat temu właściciel zaprzyjaźnionego sklepu sportowego mówił mi, że rozmawiał z ludźmi z Volkl, że firma przestaje się ścigac na rynku nart popularnych, nie będzie zlecać produkcji nart w Chinach i Wietnamie i że chca osiągnąć sukces przez produkowanie nart najbardziej zawansowanych technologicznie. Atrakcyjnych dla maniaków narciarstwa, gotowych za dobry produkt płacić odpowiednie pieniądze... I że będa zaskakiwać konkurencję nowymi technologiami... Marketing - pomyślałem, czym można zaskoczyć rynek? No i proszę.. Muszę wejść pod stół i szczekać al
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam W linii Tigershark PS będzie dostępny wzorem tegorocznej kolekcji tylko w 11 ft. Tigershark 10 będzie więc bez systemu PS - osobiście wolę model 10 od 11ale to moje indywidualna opinia. Pozdrawiam Dzięki Al 9 Przypomniałeś mi bardzo istotną rzecz, każda narta Volkla jest produkcji Made in Germany, co ma bardzo istotne znaczenie dla nas - użytkowników. Nie wiem jak będzie z nartami pozakatalogowymi. O tym fakcie akurat zapomniałem a to jest fakt nie bez znaczenia. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

(...)osobiście wolę model 10 od 11ale to moje indywidualna opinia.

No cóż, różnica w cenie też ułatwia ocenę które są fajniejsze ;)

krzysztof; zdaj sobie sprsawe, ze ci ktorzy nie mieli szansy zeby jezdzic z PS, negowali jego dzialanie... (...)

...bo działać - to działa, ale geometrii nart nie zmienia :) Kiedyś wyraziłem się sceptycznie bo miałem okazję pojeździć odrobinę na Racetiger SL z PS i mialem wrażenie, że tylko na Power te narty miały pełny sens. Było dość miękko więc w którymś momencie zluzowałem nastawy i narty stały się jakieś takie nijakie: ani już nie były "energetyczne" ale po miękkim też nie jeździły jak trzeba. W zasadzie oczywiste i do przewidzenia - ale warto o tym przypominać, że PS z Race'a nie zrobi Allrounda :) Jest to jednak system, który działa, jest przy tym wygodny i np. w poszerzonych Tigersharkach jest jak najbardziej OK :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[quote name='gajowy01']No cóż, różnica w cenie też ułatwia ocenę które są fajniejsze ;) Akurat nie tylko o cenę mi chodzi w tym przypadku, ale o Tigershark może później. Poza tym nigdy ani ja ani zakładam, że nikt inny kto jeździł na narcie z PS nie pisał głupot że są to dwie różne narty, zmienia się sztywność na poszczególnych nastawach PS i tyle. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż, różnica w cenie też ułatwia ocenę które są fajniejsze ;)

Akurat nie tylko o cenę mi chodzi w tym przypadku, ale o Tigershark może później.

Ależ jasne, to był żart :) Po prostu jakoś nie mogę się przyzwyczaić do ceny 11 - na początku sezonu zakladałem, że to ze względu na nowość itp. ale niewiele się zmieniło i dalej mi szczęka spada :/

Poza tym nigdy ani ja ani zakładam, że nikt inny kto jeździł na narcie z PS nie pisał głupot że są to dwie różne narty, zmienia się sztywność na poszczególnych nastawach PS i tyle.

To pisałem akurat do Jana (vide cytat) :) Akurat trochę poczułem się wywołany do tablicy, bo coś tam kiedyś napisałem... wyjaśniłem wyżej dokładnie :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Upowszechnienie power switch INDIVIDUAL - to byłaby rewolucja.. Weźmy wypożyczalnie. Dziś klient bierze co mu dają w wybranej kategorii cenowej - zazwyczaj jest to deska łatwa prosta i przyjemna... Teraz - jeśli jeździ co najmniej średnio - dostanie nartę odpowiednio sztywniejszą.. To samo w sklepie. Kupując - mamy co prawda ogromny wybór. Ale dopasowanie narty do umiejętnosci odbywa sie po analizie materiałów producenta. A umówmy się - te są rzetelne inaczej.. W efekcie - duża część narciarzy jeździ na nartach dopasowanych do umiejetnosci, wieku, temperamentu - raczej ŚREDNIO - bardziej lub mniej przypadkowym.. Bo ilu z nas ma okazje przed zakupem nartę przetestować? Po upowszechnieniu tej technologii - będzie tylko lepiej.. :-) czego sobie i Wam życzę... al

Użytkownik al9 edytował ten post 04 marzec 2010 - 15:06

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Załączonych uprzednio fotkach może nie było widać dokładnie na czym polega POWER SWITCH INDIVIDUAL - ten załączony materiał obrazuje wszystko, widać dokładnie system wewnątrz narty, i jeden rzut oka wystarczy by stwierdzić, że nie jest to znany od kilku lat Power Switch. W razie pytań służę pomocą. Pozdrawiam RACETIGER SPEEDWALL Konstrukcja tej narty wzorowana jest na nartach Volkla wykorzystywanych przez zawodników Pucharu Świata. Zastosowano w niej doskonałą konstrukcję typu SANDWICH. Technologia SPEEDWALL wykorzystana w tych nartach polega na tym, że boki nart wykonane są z tworzywa, z którego robi się ślizgi, czyli smarujemy nie tylko ślizgi, ale także boki nart co powoduje zwiększenie prędkości przy bardzo ostrej jeździe na krawędziach. Narty na fotografiach moim zdaniem nie wyglądają tak ładnie jak "na żywo". Szata graficzna jest nałożona bezpośrednio na górną powierzchnię narty, która jest wykonana z tytanalu. W tych nartach zastosowane zostały także nowe wiązania r Motion z płytą. W tej technologii mamy do wyboru 2 narty: RACETIGER SPEEDWALL GS taliowanie 113 68 95 długość/promień skrętu 165/16,3 170/17,4 taliowanie 115 68 97 długość/promień skrętu 175/17,5 180/18,6 185/19,8 RACETIGER SPEEDWALL SL taliowanie 117 66 98 długość/promień skrętu 150/11,4 155/12,2 160/13,1 taliowanie 120 66 101 długość/promień skrętu 165/13,1 170/14,0 Osobiście jeździłem na dwóch nartach z tej grupy a mianowicie RACETIGER SPEEDWALL GS 175 cm, RACETIGER SPEEDWALL SL 165 cm, na bardzo twardym zmrożonym stoku. NIe ma mowy w przypadku tych nart o jakimkolwiek telepaniu, trzymanie krawędzi jest doskonałe, poza tym na RACETIGER SPEEDWALL GS mnie osobiście jeździło się bardzo łatwo, dla mnie ta narta w ogóle nie była męcząca, czego nie mogę powiedzieć o SL - po kilku ostrych zjazdach na ściance miałem lekko zmasakrowane nogi, ale to też dlatego, że się nie oszczędzałem :). Narty dedykowane dla osób bardzo dobrze jeżdżących a także startujących w zawodach Zapraszam do dyskusji ...

Załączone miniatury

  • vkl_PSI_CustomFlex_Detail02_0101.jpg
  • vkl_XRayTop_CustomFlex_0101.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, to może też dorzucę swoje 2 grosze, bo miałem okazję zjechać pare (set) razy na Volklach, głównie topowych i komórkowych :) [quote name='krzychuszczecin'][quote name='gajowy01']Poza tym nigdy ani ja ani zakładam, że nikt inny kto jeździł na narcie z PS nie pisał głupot że są to dwie różne narty, zmienia się sztywność na poszczególnych nastawach PS i tyle. Pozdrawiam[/quote] I wszystko w temacie... Nie róbmy zbędnej filozofii kwadratury koła Panowie (bo Pań nie widzę). Co jest do wszystkiego to jest do niczego... Nie da się super bolidem pojechać w rajdzie Dakar i odwrotnie - super terenówką na Monzie. Tzn dać się da, ale po co :) Albo ktoś chce slalomke, albo gigantke :) A najlepiej mieć dwie i po sprawie... Każde rozwiązanie pośrednie będzie miało jakieś mankamenty i PS takowe ma. Ps. PS jeszcze do ogarnięcia od biedy, ale widziałem raz pacjenta zmieniającego "wąsy" przy Multixach przy -10 :) Szał Panowie, szał :D Pozdrawiam,

Użytkownik Maciek ComeOn.pl SKI TEAM edytował ten post 08 marzec 2010 - 21:47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...Albo ktoś chce slalomke, albo gigantke :) A najlepiej mieć dwie i po sprawie... .,

Też troszkę jeździlem z PS (nie kilkaset razy :mad: ), ALE PS nie ma nic wspólnego ze slalomką lub gigantką :P tym bardziej ze zmianą charakterystyki w kierunku slalomki lub gigantki :confused: PS. Maciek, skiteam w Twoim nicku oczywiście nie wpłynął na emotikiony w moijej odpowiedzi ;)

Użytkownik Wini edytował ten post 08 marzec 2010 - 22:05

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Maciej Chociaż temat dotyczy nart Volkl na nowy sezon to fajnie, że zabrałeś głos. To, że Tigershark nie jest GS czy SL to jest oczywiste gdyż to jest narta z innej całkiem grupy,ale nie o to mi chodzi. Napisałeś o wadach systemu Power Switch nie wskazując jednak na takowe. Byłoby zatem miło jakbyś podzielił się z nami swoimi praktycznymi uwagami co do działania systemu PS oraz wrażeń z jazdy na nartach wyposażonych w ten system. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Maciej Chociaż temat dotyczy nart Volkl na nowy sezon to fajnie, że zabrałeś głos. To, że Tigershark nie jest GS czy SL to jest oczywiste gdyż to jest narta z innej całkiem grupy,ale nie o to mi chodzi. Napisałeś o wadach systemu Power Switch nie wskazując jednak na takowe. Byłoby zatem miło jakbyś podzielił się z nami swoimi praktycznymi uwagami co do działania systemu PS oraz wrażeń z jazdy na nartach wyposażonych w ten system. Pozdrawiam

+ "Dzięki zastosowaniu tego innowacyjnego systemu mamy możliwość dostosować narty na miarę naszych możliwości i potrzeb." Taka jest idea, taka sobie wymyślili marketingowcy/konstruktorzy Volkla. A ja o czym innym... Ktoś kto jeździ już jakiś czas swoje potrzeby i możliwości zna doskonale. "Przykładowo kupując narty z danej grupy niejednokrotnie mamy dylemat, czy ta narta nie będzie za twarda i zbyt męcząca, czy też zbyt miękka". Jak biorę gigantkę na bramki (choć od jakiegoś czasu tylko hobbystycznie), to nie zastanawiam się czy aby nie będzie za twarda i zbyt męcząca, na miłość boską :P Model 2009/2010 objeździłem tylko przez 1 tydzień, kilkukrotnie zmieniając ustawienia. Wybaczcie, ale jeśli ktoś twierdzi ze narta zmienia charakterystyke "diametralnie" to jest to demagogia. Na 2011 nie miałem okazji jeździć, będziemy testować dopiero za pare dni na Matterhornie albo w Courmayer. Szate graficzną widziałem tak migiem w sklepie w Krakowie. Tutaj sprawa dyskusyjna, mnie również nie bardzo przekonuje, taka troche "retro" :) Ale jak ktoś słusznie napisał - wygląd nie jeździ. Mój lekki sceptycyzm odnośnie tych wszystkich "dupsów" wynika z tego, że bardzo często spotykam "mistrzów teorii", którzy w praktyce nie są w stanie wykorzystać połowy możliwości jakie daje dobra narta, natomiast jeszcze w gondoli błyszczą wiedzą taką, że wydaje się że mogliby o technologiach, materiałach, rdzeniach, ślizgach itd epopeje napisać :) Drugi powod moze byc taki, ze wsrod jezdzacych (nie mylic ze zwozacymi sie) znajomych uzytkownicy wspomnianego modelu zadko maja ponizej 40 lat :) - ale to juz taka zupelnie osobista dygresyjka. Zjezdzamy 3 razy na POWER, potem zmieniamy na DYNAMIC a na koniec CRUISE... super. A ktoś kto ma komóry po 3 zjazdach powinien je ściągnąć i się rozpłakać... Ja tego nie łykam, przepraszam Panowie :) Reasumujac, bo nie ma sensu sie rozwodzic (zwlaszcza ze o modelach na 2011 nie moge powiedziec jeszcze oprocz koloru praktycznie nic), poki co jestem zdecydowanym zwolennikiem doboru nart do ich przeznaczenia i umiejetnosci osoby kupujacej. Byc moze po przejechaniu modeli na 2011 zagladne tu pod koniec marca i wszystko odszczekam :) Pozdrawiam,

Też troszkę jeździlem z PS (nie kilkaset razy :mad: ), ALE PS nie ma nic wspólnego ze slalomką lub gigantką :P tym bardziej ze zmianą charakterystyki w kierunku slalomki lub gigantki :confused: PS. Maciek, skiteam w Twoim nicku oczywiście nie wpłynął na emotikiony w moijej odpowiedzi ;)

Poważnie? :) To może inaczej. Widziales kogos, kto zmienia ustawienia PS w zaleznosci od tego czy snieg jest super ubity, czy juz lekko roztopiony i kopny? Bo z moich obserwacji wynika jednoznacznie, ze narte utwardza się do maximum raczej kiedy chce się jechac agresywniej, szybciej, mocniej, niz w zaleznosci od tego jak zmienily sie warunki. Jakos tego nie widze, ze jak ktos ogarnia temat i jezdzi od 20 lat, nagle przy lekko nieprzygotowanym stoku zmienia ustawienia na bardziej lightowe, bo na opcji POWER moze sobie nie poradzic... No chyba ze chcesz mnie drogi kolego do tego przekonac :) A SkiTeam to taka inicjatywa od paru lat, raptem paredziesiac eskapad w rozne gory swiata z zapalencami, przyjaciolmi, Klientami... tak sie jakos przyjelo, nic powaznego :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadzam sie z Macikiem ,PS owszem moze i zmienia charakterystyke narty ale to tylko bajer by czyms mozna skusic klienta na wyzsza kase , bo nie myslicie ze kazdy tigershark jest recznie robiony i jego produkcja wielce sie rozni od nart z podobnej polki . Hm zreszta smiesznie to wyglada jedzie sobie gostek z samej gory i oto zaczyna sie czerwona trasa , no to wypinka i przestawienie PS , za 400 metrow wjezdza na czarna z muldami i znowu wypinka i zmiana PS a , pozniej zielona , znow czerwona itd . 11 Foot kosztowaly u mnie 1400$ i nie chcialy schodzic z ceny a za ta cene mam np salomona XW fury - na rozne warunki i fishera progressor 9plus na przygotowany zmrozony snieg i jeszcze zostanie na dobre piwo . Tak sa 2 pary , mniej beda sie zuzywac a internet jest i jak jade gdzies to i tak sprawdzam warunki na stoku i temp sniegu po to chocby by dobrac smar , wiec widze, jak jest pocket powder , mozno zmrozony , nie bylo nowych opadow biore progressora , a jak jest swiezy snieg i rozjezdzony biore fury i na stoku poprostu smigam a nie przestawiam co chwila bajerek wmawiajac sobie ze jak go przekrece to nartka z z 75 pod butem bedzie sie unosila sama w kopnym sniegu a inni beda jechac jak maluch po zaoranym polu . Hm moze za kilka wiekow volkl bedzie robil narty z zaczarowanym pokretlem , co tylko przekrecisz i juz masz 155 slalomke z 67 pod butrm i promieniem 11 a w 2 strone i masz narte 180 z 95 pod butem i promieniem 20

Użytkownik carbon edytował ten post 09 marzec 2010 - 00:41

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cóż, liczyłem na konkrety i merytorykę w wypowiedziach, od osób jeżdżących na nartach od wielu lat oczekiwania są ciut wyższe. Nadmieniam, że cytat "Dzięki zastosowaniu tego innowacyjnego systemu mamy możliwość dostosować narty na miarę naszych możliwości i potrzeb." dotyczy systemu POWER SWITCH INDIVIDUAL a nie znanego od lat POWER SWITCH. Założenia obu systemów są zupełnie różne, o czym już pisałem w tym temacie. Nie każdemu jest potrzebna narta serwisowa - bo i po co, przecież nawet bramki w amatorskim gigancie są tak ustawiane, że nie ma potrzeby używać narty o R 27 m. Poza tym zakładam, że na forum może znajdziemy albo i nie kilku zawodników, większość to amatorzy, dlatego też siłą rzeczy opisy nart dotyczą tej grupy użytkowników, których umiejętności siła wytrzymałość i inne parametry, są powiedzmy różne. Wywołując tę dyskusję sądziłem, że dowiem się czegoś nowego w temacie PS - chodziło mi o odczucia z jazdy - póki co nici z newsów :) Osobiście wolę np. Tigershark 10ft od 11ft właśnie ze względu na na "właściwości trakcyjne" w związku z czym liczyłem, że moje odczucia zostaną albo potwierdzone przez innych użytkowników, albo ... Mam nadzieję, że po testach Maciej znajdzie chwilę, aby coś napisać. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja odnoszę nieodparte wrażenie, że jest to akcja marketingowa dystrybutora?, pachnie mi to po prostu działaniami PR

Twój nos Cię więc zawodzi :) Miałem okazję testować narty tej firmy i postanowiłem wrzucić temat na forum, może komuś się przydadzą zamieszczone tutaj informacje. A jak kogoś interesuje moje miejsce pracy zapraszam na priv :) Albo jeszcze lepiej - sobota niedziela prawdopodobnie Harrachov. Pozdrawiam

Użytkownik krzychuszczecin edytował ten post 09 marzec 2010 - 10:11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Heh, testy to nie tylko sama jazda na nartach, to również część teoretyczna połączona z prezentacją sprzętu - ale nie będę się rozpisywał na ten temat. Chyba wszystkie firmy przedstawiają swoje kolekcje na targach ISPO w Monachium, tam też można zdobyć masę informacji, które są udostępniane w różnej formie w różnych miejscach w tym w internecie. Na przykład tu jest opis butów Tecnica Air Shell z filmem http://www.skionline...wsy&id_txt=3562 Część fotek które zamieszczam jest zrobionych przeze mnie a częściowo posiłkuję się innymi materiałami np. wspomnianymi przekrojami, które wyjaśniają działanie przytaczanych systemów. Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hi Moim zdaniem super jest ze Krzychu pisze o nowych nowinkach i wrazniach z jazdy na volkl . Ale fajnie by bylo by rozszerzyl to rowniez do innych nart ktore mial mozliwosc testowac , bo wlasnie czesto zwykli amatorzy nie maja czesto mozliwosci pojezdzic na najnowszym sprzecie(i najdrozszym ) a co za tym idzie nie maja porownania np 11 foot z PS do innch nart bez PS , lub modeli z wyzszej polki innych firm .
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć Chętnie bym pojeździł na testy innych nart, ale pracuję całkiem w innej branży i zazwyczaj nie jest łatwo mi się wyrwać choćby na kilka dni. W ubiegłym roku zaliczyłem Salomona i Volkla a w tym roku udało mi się pojechać na Volkla, stąd też i pomysł na temat. Ale zauważyłem, że są na forum sprzedawcy sprzętu, więc może ktoś z nich założy temat dot. innych nart, o których również chętnie poczytam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no wlasnie to by byl bardzo ciekawy temat , jesli by ludzie podobnie pisali o roznych modelach jak ty o volkl , bylo by porownanie , wraznia po testach , wieksze pojecie na temat konstrukcji czy budowy nowych nart itp , oczywiscie musialy by byc to opinie wpelni obiektywne czyli plusy i minusy wtenczas sporo amatorow podparloby sie konkretna wiedza na temat sprzetu ktory planuja sobie kupic pewnie ze sa oczywiscie na necie relacje z testow ale nie wydaje mi sie by byly one zupelnie obiektywne (bo to zalezy od sponsora ) bo np w skionline testerzy dali note bardzo wysoka danej narcie a na stronkach w usa testerzy ta narte opisuja jako przeciatna lub slaba i na odwrot a wiadomo ze testerami sa ludzie zwiazani mocniej z nartami i nie jezdzacy 2 sezony a 20 wiec skad taka rozbieznosc w ich opiniach , przeciez narta taka sama w europie czy usa i testowana w roznych warunkach czy tu czy tam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poważnie? :)

Eee......., za szybko i dosłownie odczytałem Twój post

... Widziales kogos, kto zmienia ustawienia PS w zaleznosci od tego czy snieg jest super ubity, czy juz lekko roztopiony i kopny?

Ja pierwszego dnia przestawiałem nawet niezależnie od warunków :D, drugiego dnia na chwilkę nastawiłem na miękkie dla sprawdzenia, czy nic się nie popsuło, od trzeciego dnia już nie przestawiałem, siódmego sprzedałem :eek: @krzychuszczecin - dzięki za ten wątek Pozdrawiam Wini
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...