Skocz do zawartości

Pomiar prędkosci.


zuchu

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 150
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

v=s/t Było już grane. Tylko, że wychodzi prędkosc średnia i bez uwzględnienia oporów ruchu i tarcia więc prędkosc jest mozno zaniżona. Ja nie wiem, ludzie latają w kosmos i nie ma takiego podręcznego cuda mierzącego prędkosc?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wlasnie dzisiaj o tym z kumplem na stoku rozmawialem, mial wlaczyc GPS'a ale cos z bateria bylo nie tak. Na nastepny raz skorzystam z GPS'a w telefonie, na pewno nie bedzie to idealny pomiar ale mniej wiecej zblizona predkosc do rzeczywistej :) jak zmierze to sie pochwale ile jechalem :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

v=s/t Było już grane. Tylko, że wychodzi prędkosc średnia i bez uwzględnienia oporów ruchu i tarcia więc prędkosc jest mozno zaniżona. Ja nie wiem, ludzie latają w kosmos i nie ma takiego podręcznego cuda mierzącego prędkosc?

Wychodzi dokładna prędkość średnia z uwzględnieniem oporów ośrodka w tym tarcia. Bo przecież opory wpływają na czas...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przed chwilą wpadłe na te cudo z allegro ;) Ale co do gps - mam takie tanie Navigo i w samochodzie jest OK ale na nartach nie sądzę, żeby zdało egzamin. Istanieją takie urządzenia, które działają na gps i służą stricte do pomiaru prędkosci?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

p_rafal masz racje. Nie przemyślałem tego do końca :) Ale fakt faktem, że podawane długosci nartostrad często są mało adekwatne do rzeczywistych, poza tym trzeba odliczyc drogę na hamowanie. I w koncu wynik wychodzi nam mocno przekłamany. piglap czekam na tę liczbę :D antibes właśnie czegoś takiego szukam. Tylko jeszcze żeby wyświetlało prędkosc na bierząco. Fajnie, że można otwierac trasę na google Earth.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Także małym nakładem finansowym można mieć ciekawy gadżet. koszt adaptera koło 110zl +telefon.[/QUOTE] Ja uzywam nokii E51 - z zewnetrznym odbiornikiem GPS. W samochodzie dziala naprawde dobrze, niewiem jak na pochylej górze gdyż ponoc bardzo ciezko gps-owi wskazac odpowiednia wysokosc. I niewiem czy do predkosci dodaje tylko polozenie poziome czy tez pionowe. Ale na wyplaszczeniach napewno pokazuje dobrze. Do mojego trzeba miec odpowiedni program pod symbiana w telefonie, ale szfagier kupil takiego co zapisuje punkty w swojej pamieci, a potem wieczorkiem zrzucasz do kompa i masz wykresy. A z programem nawigacyjnym takze dziala.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Dekathlonie są dostępne naręczne GPSy z możliwością wskazania trasy, pomiary prędkości i wysokości, z logami przebytych tras i kilkoama innymi bajerami za rozsądne pieniądze. A jak chcesz zmierzyć prędkość to w Nassfeld masz zamknięty odcinek z pomiarem predkości i spoko tam możesz sie sprawdzić :) Pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wiatr odpada :D Laser pewnie byłby najlepszy ale za to (pewnie?) za drogi a poza tym urządzenia na laserze chyba nie istnieją. Zobacze, co decathlon proponuje. A ten program do Nokii to najlepsze rozwiązanie! Tanie, tylko ciekawe jak z dokładnością.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lepiej weź kamerę i zobacz jak jechałeś a nie ile jechałeś:)

nie wiem dlaczego akurat mnie sie czepiasz, skoro wszyscy tutaj mowia o pomiarze predkosci ?? moja jazda jest dosc przyzwoita , nie mam sie czego wstydzic :P.. a co do predkosci to wczoraj mierzylem, nie mialem za duzo okazji bo byl tlok na stoku ale wieczorkiem juz wreszcie sie uspokoilo i mozna bylo dokonac pomiaru :) wyszlo mi 50km/h, nie jechalem na kreche tylko szybki zjazd w dol, krawedziami rzecz jasna :P troche sceptycznie do tegio podchodze bo uzywalem telefonu sonyericsson c702 z gps. Na pewno nie bierze pod uwage roznic w wysokosciach bo przy zjezdzie z innej trasy , gdzie na pewno bylo szybciej, telefon wskazal zaledwie 44km/h z groszem.... a bylo bardziej stromo:D i tak to tylko taka zabawa pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

już dawno miałem zamiar sprawdzić nawigacją jaką prędkość osiągam... od zawsze mnie to nurtowało;d lecz w ostatnim czasie na smierc zapomniałem. w niedziele wyjazd do zakopanego, obiecuje sprawdzić i pochwalić się wynikiem. wydaje mi się ze nawigacja da całkiem rzetelny odczyt...skoro w samochodzie pokazuje praktyczni identyczną prędkość co licznik. pozdrawiam

musisz pamietac o tym ze nie wszystkie nawigacje biora pod uwage roznice wysokosci. U mnie wlasnie sie tak stalo, na drugim zjezdzie jechalem na pewno szybciej mimo to pokazalo mniejsza predkosc, stok byl faktycznie bardziej nachylony do poprzednika...Tak wiec nie mozna za bardzo polegac na prostych GPS'ach
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat GPS który oferują w dekathlonie mierzy różnicę poziomów zjazdu, dystans w poziomie i na bazie funkcji trygonometrycznych wylicza zarówno dokładny dytans (przy różnicy poziomów) jak i prędkość. Zapamiętuje chyba 60000 punktó i takie tam bajery. Jak będę w deka to spiszę nazwei dane i podam tutaj.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Średni błąd GPS zależny jest od prędkości, czym mniejsza tym mniejszy błąd. Na moim do 80 km/h błąd wynosi od 5 do 8 km/h. Przy 120 błąd wynosi około 10 km/h. Sprawdzone w kilku samochodach. " To nie jest błąd GPS tylko błąd licznika, gps w samochodzie gdzie pochylenia sa znikome, pomimo dokladnosci 5m pokazuje prawie idealnie. Sprawdzalem na slupkach ze stoperem - wychodzlo 1km/h roznicy - a to jest blad pomiaru stoperem. Mamy dwa bledy predkosci - standardowy - tzn firmy motoryzacyjne swiadomie zawyzaja predkosc na liczniku, aby nie musiec placic za mandaty kierowców - w nowych samochodach z licznikami elektronicznymi, zazwyczaj przeklamanie jest o okolo 5km/h niezaleznie od predklosci. W starszych samochodach z predkosciomierzami na lince, jezeli przeklamuje o 5 przy 50 to przy 100 o 10, a przy 200 o 20km/h. Drugi blad wynika ze zle dobranego rozmiaru opon - wtedy takze blad bedzie rozny przy roznych predkosciach. "Zakres temperatury pracy w twoim radarku wynosi od 0 do +40 st. :D Próbowałeś jak się zachowuje przy -10 st. " Tak jest napisane na wiekszosci urzadzen elektronicznych, a pomimo tego prawie wszystkie dzialaja przy -10. Poprostu producenci zabezpieczaja sie przed reklamacjami na baterie ktore na mrozie znaczaco traca swoje mozliwości. drugi problem to taki że zimne urzadzenie przyniesione do cieplego zaraz obchodzi para wodna, ktora to ma bardzo zly wplyw na elektronike. Dlatego też przed uruchomieniem zaleca się zaczekac aby urzadzenie odtajalo.

Użytkownik qaz edytował ten post 25 luty 2009 - 21:19 edytuj

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Czy odbiornik GPS miales na zewnatrz, czy np w kieszeni, plecaku? Zawsze dokladniejszy pomiar bedzie na szczycie, gdyz w dolinach gory zaslaniaja nieraz nawet 3/4 satelit, a im wiecej satelit tym pomiar dokladniejszy. Oczywiscie najlepiej jak nie ma lasu. nie jest dokładne bo za drugim przejazdem czułem że jadę dużo szybciej a wyszło 63 km/h[/QUOTE]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...