Skocz do zawartości

Drewno w nartach


bocian74

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 103
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Drewno w nartach stosuje się i będzie stosować nadal ze względu na dostępność i taniość obróbki. Narty od początku ich wytwarzania są kompozytem o budowie laminatowej przez połączenie dwóch i więcej materiałów o całkiem odmiennych właściwościach fizykomechanicznych, w których fazą wzmacniającą jest titanal - stop na bazie aluminium stosowany w lotnictwie. 

Zastosowanie kompozytów na bazie włókien, wiskersów czy nawet grafenu rozproszonych w fazie polimerowej dało by co prawda bardzo lekkie narty ale proces wytwarzania był by kosztowny i obróbka droga. 

Także drewno z nart prędko nie zostanie wyparte  :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Także drewno z nart prędko nie zostanie wyparte  :) 

Drewno jeszcze bardzo długo będzie niezastąpione. Słyszałem od znajomego kolarza kiedyś prof. że  najlepsze/najdroższe koła  do kolarek są wykonane z bambusa

szczegółów nie znam, cena 20000zł. za sztukę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ponoć drewno to dobre tłumienie drgań i duża wytrzymałość zmeczeniowa... tworzywa już są lepsze? Od kilkunastu lat nie interesuje się zywicami.. A postęp nie czeka....

Drewno materiał doskonały :)  O czym wiedza nie tylko w kolejnictwie czy budownictwie. Choć samo drewno ma strukturę porowatą i może być infiltrowane właśnie żywicami dając kompozyt. Choć surowe drewno jest już kompozytem naturalnie występującym w przyrodzie. Także jak bardzo dobrze sprawdza się jako rdzeń w nartach więc niech tak zostanie.

Sam ślizg mimo że są materiały bardziej hydrofobowe w stosunku do wody (metal) - lodu nadal wykonywany jest z polietylenu jako materiału bazowego z dodatkami grafitu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W obydwu dużo buku, no i w jednym osika, oprócz jak słusznie zauważyłeś topoli.

Wzmacnianie to nie tylko titanal, grafen, w lekkich carbon.

Grafen to tylko napis był na headach. Grafenu tam nie było albo było go 5mg co pozwalało bezkarnie pisać, że jest :).  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o budowę rdzenia z kompozytu zawierającego włókna weglowe, a nie folię carbonową jako zewnętrzną powłokę narty jaką na samochody można zastosować. 

Rdzeń nie przenosi sił, więc może być i z pianki. Zewnętrzna warstwa siły przenosi i można ją nazwać laminatem. Jest bardzo mocna, więc się ją stosuje w samochodach formuły 1.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...