Cała aktywność
Kanał aktualizowany automatycznie
- Z ostatniej godziny
-
Również, ale nie tylko. Są tam również po prostu pustki krasowe, na które trafiano zresztą gdzieś na budowie zachodniej obwodnicy KRK. Tu jednak nie chodzi o samą skałe, tylko jak zwykle niedoszacowanie i złe założeni projektowe. Bo to, że w Olkuszu prowadzono wydobycie rud cynku i ołowiu było jasne do dawna. W Krakowie też pewnie ktoś by sobie założył "happy path", że jakoś to będzie i nie ma się co martwić. 100 milionów PLN w te-wewte różnicy pewnie nikomu nie zrobi. No na pewno bez twojego autorytetu, którym zdecydowanie nie jesteś 🙃 Niepraktykujący geologu 🙃
-
Narty dla średniozaawansowanego narciarza (197cm i 97kg) na stoki Włoskie
Mitek odpowiedział karnasw → na temat → Dobór NART
Cześć A to pisze osoba z dużym doświadczeniem? ?? Narty kupujemy dla kogoś a nie "na stoki". Na każdych nartach da się jeździć tak żeby nie telepało = to tylko i wyłącznie kwestia techniki i miękkości jazdy. Więc zacznijmy od realnej oceny umiejętności: skala 1-10 gdzie 1 to początkujący 7 to przeciętny instruktor a 10 to zawodowiec. Myślę, że w tej skali również 4 zostanie. Pomocne będzie ile sezonów jeździ i gdzie jeździ? Pozdro -
karnasw obserwuje zawartość → Narty dla średniozaawansowanego narciarza (197cm i 97kg) na stoki Włoskie
-
Cześć, szukamy nart dla narciarza średniozaawansowanego (w skali średniozaawansowania 4/6). Narciarz chce, żeby nie telepało za mocno na nierównościach i lepiej jeździło się na muldach. Aktualne narty za mocno drgają, są za miękkie. Strzelam w jakieś narty z 72mm pod butem (stoki we Włoszech teraz po 3 godzinach już nie wyglądają jakoś super), ale poza tym nie wiem co dobrać i jakiej długości. Narty mogą być lekko używane. Cena około 2000zł. Dałem jemu na jeden wyjazd do Włoch moje Volkl Racetiger SL 22/23 165cm i mówił, że wydaje mu się, że są za krótkie, ale poza tym ciężko coś więcej wywnioskować od osoby z małym doświadczeniem.
-
Wiesz no ja już słabo pamiętam ale pierwsze buty narciarskie moich dzieci to były jakieś 19 czy 18 (mogę się mylić) a to było jak miały już ponad dwa lata.
-
Człowieku ogarnij się. W Olkuszu to są szkody górnicze po kopalniach Zn-Pb. Co chcesz eksplorować w Krakowie - podziemia Sukiennic. Kraków leży na obszarze Zapadliska Przedkarpackiego wypełnionego osadami miocenu. Jurajskie zręby w postaci skał Weź sobie podręcznik do geologii do szkoły i poczytaj. Aha sorry - bez autorytetów. Pozdro Tak to jest jak się bazuje na własnym widzimisię.
-
Oki, błędy są to fakt, nie zwróciłam na nie uwagi, uśmiałam się z treści. Nie pamiętam dziecięcych rozmiarów, tak mi podała Natalia, ale jadę do Niko na lepienie pierogów, więc sama dokonam pomiaru.
-
Kto wie, co by "puściło" gdyby zaczęli kopać pod Krakowem, zwłaszcza pod zachodnią częścią miasta. Zakrzówek w zasadzie jest prawie w centrum miasta, Tyniec niewiele dalej na zachód. A jaskiń jest tam tyle ile tutaj: https://mapajury.pl/?brid=CrVdQqXxK0EEpV8bRRzl8w Pytanie ile pustek skalnych jest tak naprawdę na zachód od rynku. Wiadomo, że pod miastem nikt tak naprawdę nie eksploruje.
-
Cześć Z pewnością nie bo cały czas pisze z pominięciem podstawowych zasad pisowni polskiej, nawet jakiejkolwiek. 23 - co to za rozmiarówka? Pozdro
-
Bzdura wynikająca z zerowej wiedzy. Problemy geologiczne w realizacji metra w Krakowie wynikają z bardzo podobnych przyczyn jak w Warszawie - położenie w dolinie rzecznej - duża ilość utworów luźnych o nieznanych lub trudnym do zbadania zawodnieniu - położenie na styku trzech formacji geologicznych, niejednorodna budowa, nieciągłości oraz tektonika Gdyby Kraków leżał na wapieniu skalistym co sugerujesz to budowa byłaby prosta jak drut. Pozdro
-
Cześć Hm... Ja tam w Krakowie nigdy nie miałem żadnych problemów tak z parkowaniem jak i z jazdą jako taką. Nigdy też specjalnie w korkach nie stałem nie znając specjalnie miasta a tylko lekko wspomagając się Googlami. Oczywiście wspomagając a nie jeżdżąc ściśle według wskazań bo te są bzdurne niestety w dużych polskich miastach. Pozdro
-
Myślę, że Jan żartował.
-
Zgadzam się, bo rzadko ale zdarza mi się być w KRK samochodem. Tylko, że wprowadzenie płatnej SCT nic tu nie zmieni. Zmienić by mogło np. metro ale teraz pewnie nie ma z czego go wybudować. A koszta, ze względu na jurajską specyfikę pewnie były by duuuużo większe niż w Warszawie.
-
Cześć Właśnie oglądam - tzn. robię co innego ale tak sobie z boku leci - zawody w Skialpinizmie w formule olimpijskiej. Co za bezsens. Pozdro
-
Ta sytuacja mi trochę robi zwarcie. Bo z jednej strony, OK mieszkańcy Krakowa sami sobie tak wybierali. Majchrowski wygrywał demokratycznie przeprowadzone wybory, dlatego w czym problem? Sami sobie tak chcieli, to mają. To, że mieszkańcy są hm.... No powiedzmy naiwni i mają syndrom lajkonika to drugie. I tu granica pomiędzy tym lokalnym nacjonalizmem i decydowaniem na miejscu, płynnie rozmywa się z zamordystycznym narzucaniem innym czegoś w imię wyższych celów. Tak samo jak płynna granica jest pomiędzy wprowadzonym siłą zakazem eksploatacji pieców, co było bardzo dobrym posunięciem, a kocopołami, które przyszywa się do SCT winiąc ruch samochodowy za samo zło. Nie ma tu dobrego wyjścia, ale na pewno już dawno temu to całe koryto powinno zostać przez kogoś z zewnątrz przewrócone. To trochę tak jak z Big-Corbo. Wewnętrzne badania Mety pokazują szkodliwy wpływ social media na młodzież, ale nikomu nie dzieje się krzywda. Tu podatki na "modną ideologię" Krakowianie dali się omotać, że to co robi UM jest zgodne z obecnymi lewicowymi trendami (chodzi mi o ograniczanie ruchu w mieście) a w międzyczasie kto miał zarobić ten zarobił. Przez lata głupi ludzie swoimi głosami doprowadzili, że budżet miasta wygląda jak wygląda i zadłużenie osiągnęło absurdalny wręcz poziom. W ogóle fakt, że za imbę z organizacją ZIO w Krakowie nikt nie poszedł siedzieć do więzienia, to moim zdaniem skandal. No i teraz tak: albo to zaakceptować jako zła strona demokracji, albo wkroczyć tam z zamordyzmem i trzymać ludzi na krótkiej smyczy. SCT zlikwidować a Majchrowskiego i Ska poddać śledztwu, aby ujawnić dokładną siatkę połączeń biznesowo-towarzysko-korupcyjnych i kto za co odpowiada... Obawiam się, że takich czasów nikt z nas nie dożyje.
-
jaki rozmiar bucików ma maluszek ?
- Dzisiaj
-
Rozbawił Cię ten analfabeta - mnie też.
-
Prawda i mnie to też denerwuje. SCT nie oceniam. Ale patrząc globalnie na cel, czyli ogranicznienia ruchu samochodowego w mieście - popieram. Ławki na pl. Biskupim i Axentowicza pachną skandalem i daleko idącą korupcją i chętnie widziałbym stosowne i logiczne wyjaśnienie. Budżet miasta puchnie, co mi sie też nie podoba i zobaczymy czym się to skończy. Niestety, takich radnych sami sobie wybraliśmy. Może inni byliby jeszcze gorsi. 🙂 Przyjezdnym samochodziarzom jest ciężko, ale mieszkańcom jeszcze gorzej. Nie ma jak jeździc bo korki, nie ma gdzie parkować, bo miejsc brakuje. No chyba że ma się własny garaż albo, tak jak my, prawie nie używa samochodu. Cóż, żyjemy w niedoskonałym pod wieloma względami świecie z bardzo ekspansywnym, wadliwym, egoistycznym, popełniającym błędy gatunkiem zwanym człowiekiem. Gdzie nie spojrzeć tam jest źle. Ale i dobrze o czym napisałem w poprzednich postach. Jakie proporcje tego zła i dobra widzimy i czujemy na codzień zależy w dużym stopniu od nas samych. Ja należę do tych, dla których kufel napełniony do połowy jest w połowie pełny a nie w połowie pusty. 🙂 (*) To z filmu "Dzień Świataka"
-
Dziękuję, teraz rozumiem.
-
Cześć 21h jazdy do LIvigno to całkiem niezły czas - do 24h brutto to jeszcze standard. Największym błędem podróżujących jest proszenie o częste przerwy - to najbardziej wydłuża podróż. Rekordem za czasów gdy prowadziłem autokary było 36h ze względu na opady i nieprzejezdność dróg. W autokarze (oczywiście jeżeli nie wybrałeś miejsc w pierwszym rzędzie w piętrusie) można się elegancko wyspać i fajnie pobawić. No chyba, że skupisz się na niedogodnościach podróży ale - wystarczy sobie wyobrazić, że odbywałbyś tę podróż Maluchem i już wszystko jest OK. Pozdro
-
He he niezłe! 🙂 POzdro
-
Cześć Dzisiaj o 16.00 GS kobiet a o 18.00 GS mężczyzn - czas nasz. Ciekawe czy będą transmisje czy znowu skoki albo golf?
-
Cześć Ale to już jest problem pewnego wyeksploatowania się demokracji w obecnej formie. Powrót do wzoru ateńskiego by się przydał. Odcięcie wszelkiego nieuprawnionego socjalu to pierwszy niezbędny ruch. Pozdro
-
Tylko że to zmienić, to trzeba rozwalić cały skorumpowany system i zbudować go od nowa. I to nie w sposób populistyczny ale przemyślany i zaplanowany. Osobiście szans na to nie widzę, kasta zainteresowanych utrzymaniem tego stanu rzeczy pasożytów ze wszystkich koterii politycznych jest zbyt rozbudowana. Oni się utrzymują jak nowotwór zżerający zdrową tkankę organizmu.
-
I jak tu nie być "prawakiem" i jak tu nie trzymać takiej "wesołej gromadki" na krótkim sznurku? Jak tu nie narzekać na ten kraj i na klasę rządzącą? Czasy głaskania po główce IMHO się skończyły. Teraz powinien nadejść czas na wyciąganie surowych konsekwencji i stawiania przed sądem winnych. Rzecz w tym, że ktoś na Majchrowskiego i teraz na Miszalskiego głosował. To trochę taki Syndrom Sztokholmski. Widzieć, że prezydent posyła miejskie finanse na dno, ale dalej go wybierać. Jak by popatrzeć na to z czysto budżetowego punktu widzenia, to SCT ma dużo sensu. Można łatwym kosztem podratować ziejącą długiem miejską kasę, będąc jednocześnie fancy-eko. A co do Bielska - Białej i MPZP 🙂 https://bielsko.biala.pl/aktualnosci/49879/prokurator-zawiesza-bielskich-urzednikow-hipoteka-przymusowa-na-ich-nieruchomosciach
