Skocz do zawartości

snowtime.info

Members
  • Liczba zawartości

    41
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

snowtime.info's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Conversation Starter
  • Week One Done
  • One Month Later

Recent Badges

0

Reputacja

  1. Zapraszam serdecznie na wyjątkowy wyjazd. Granica Włoch, Austrii i Szwajcarii. Solda, Belpiano, Nauders. Ponad 200 km tras, niezatłoczonych i doskonale utrzymanych. Włoskie Belpiano to ośrodek nr 1 na świecie w kategorii jakości przygotowania tras wg. największego testu Skiresort.info. Mało kto o tym wie - teraz masz okazję się przekonać. Apartamenty z możliwością śniadań. Doskonale wyposażone, przestronne /4 osobowy ma 2 sypialnie, dwie łazienki i living room z kuchnią/. Jazda na wysokości 1400 - 3250 m.n.p.m. Zapraszam serdecznie. Więcej info pod nr tel. 791 120 413 Załączone miniatury Załączone pliki  skiresort_e05_19_en.pdf   695,76 KB   145 Ilość pobrań
  2. Obóz dla dzieci i młodzieży. Potwierdzone na dzień dzisiejszy 24 osoby w wieku 12 - 17 lat. Świetne apartamenty, doświadczeni instruktorzy, dodatkowo biegówki, lodowisko itp. Doskonałe i bezpieczne miejsce w malowniczej Santa Caterinie, brak tranzytu - dom na końcu drogi bez przejazdu, 150 m od wyciągu. Wysokie położenie - prawie na 1800 m. gwarantuje doskonałe warunki śniegowe. Jedziemy autokarem z PL, prawdopodobnie na Zgorzelec. Możliwość wypożyczenia kompletu sprzętu i wyżywienia. Zapraszam serdecznie. Więcej info pod nr 791 120 413 Załączone miniatury
  3. Cześć. Może ktoś chętny? Ci co znają: Belpiano, Nauders, Soldę - wiedzą o co chodzi. Ci co nie znają - będą zachwyceni. Jedno z nielicznych "niezajeżdżonych" miejsc na fantastyczne narty, niebędących "skansenem". Wystarczy wspomnieć, iż Belpiano zostało za rok 2019 ocenione jako ośrodek nr 1 w kategorii "best slope preparation".   SUPER PROMO ZA SZYBKIE DECYZJE !!! Macie jedyną, niepowtarzalną okazję skalkulować koszty wyjazdu na nieprzyzwoicie niskim poziomie. Rezerwując wyjazd do 15 września mamy możliwość obcięcia kosztów o 300 PLN. Tak, tak - słownie TRZYSTA ZŁOTYCH POLSKICH mniej. Dostaliśmy zniżkę na karnet za długotrwałą współpracę i dajemy ją Wam :-) Oznacza to, iż za noclegi, skipass na cały region oraz 6 dni zajęć z instruktorem zapłacicie 1700 PLN :-) A teraz sprawdźcie sobie ceny karnetów, noclegów, nie wspominając o szkoleniach. Następnie podsumujcie to wszystko... Acha, przypominamy, że śpicie w komfortowych apartamentach, a nie "mono-lokalach" pomiędzy piekarnikiem, a zmywarką ;-) Taniej na pewno nie będzie. Kto pierwszy ten lepszy :-) Więcej info: tel. + 48 791 120 413 [email protected]   Załączone miniatury
  4. Wiosenne nartki ? Proszę bardzo :-) Zostało kilka miejsc, w bardzo atrakcyjnej lokalizacji. Słoneczko, śnieg, najlepsze towarzystwo, 6 dni na śniegu pod opieką doświadczonego instruktora, bombardino, najlepsza pizza na świecie i jeszcze więcej... :-) Kto pierwszy ten lepszy. Więcej info pod nr tel. 791 120 413. Załączone miniatury
  5. Przepraszam, że wchodzę w słowo ale... Faktycznie Nauders, a jeszcze bardziej Belpiano to miejsca doskonałe dla GSa. Zwłaszcza w tej drugiej miejscówce /całe szczęście jeszcze mało znanej/ - warunki wręcz wymarzone. Zastanawia mnie tylko ta "sklepowa slalomka 175 cm" ;-)
  6. Moim zdaniem zbyt dużej różnicy technologicznej między 74, a 76 nie ma. Rolę największą gra inna geometria. Nie tylko szerokość pod butem ale przede wszystkim stosunek tejże do szerokości przodu /także tyłu/. Oczywiście to moje indywidualne zdanie, a nie znajomość detalii technologicznych. Dużą różnicę na pewno można odczuć w stosunku do modelu PRO. W moim odczuciu te ostatnie są dużo sztywniejsze /kwestia chyba głównie płyty/ oraz mają inaczej tuningowane krawędzie. Są dużo bardziej wymagające.
  7. Hej, Zadałeś konkretne pytanie, Pytanie - czy chcesz konkretnej odpowiedzi czy dyskusji akademickich ? ;-) Po pierwsze - rozważnie podejdź do tekstów forumowych guru nt. fatalnych pomysłów dot rockera itd. Wszak piszą je etatowi projektanci oraz testerzy danej firmy, więc wiedzą lepiej ;-) Ja napiszę tak - narty, które typujesz /RTM, Deacon/ mogą być dla Ciebie świetne ale mogą być do d. To załeży od "czynnika ludzkiego". W przypadku RTM - jest dość duża różnica między tym co poniżej 81, a tym co powyżej. Odnośnie Deacon'a masz wybór między 76, a 74. Osobiście sugerowałbym przetestowanie modelu Deacon74 o długości 173. Na pewno nie będzie za długa. Jest świetnie zrobiona i zachowuje się dokładnie tak jak zaplanował to projektant - jest skrętna, bardzo dobrze trzyma na twardym, a jednocześnie nie męczy przy całodniowej jeździe. Przy większych prędkościach jest naprawdę stabilna. To nie są żadne klepki tylko bardzo porządne narty, technologicznie nie odbiegające od - często wyznawanych za jedyne słuszne na tym forum - nart sportowych. Ma bardzo duży potencjał, może być doskonałą nartą instruktorską i w Twoim przypadku będzie bardzo rozwojowa. Model Deacon76 będzie prawdopodobnie dla Ciebie trudniejszy w obsłudze. Pozdrawiam, K    
  8. Zdecydowanie potwierdzam Twoje spostrzeżenia. Ze swojej strony dodam jeszcze jedno - bardzo często mniej szkody /i sobie i innym/ robią częściej Ci poruszający się defensywnie, ostrożnie, może nawet cały czas szurając niż ci, którzy pędzą bez kontroli na sprzęcie, który poniekąd właśnie do pędzenia zaprojektowano. Wybaczcie te ciągłe porównania do zachowań na drodze ale to nie przypadek. To kwestia zachowań przynależnych dla wieku, związanych z tym skłonności do ryzyka itd. A zasady związane z energią kinetyczną wszystkich dotyczą w takim samym stopniu ;-) Pozdrawiam.
  9. Cześć. Przy okazji organizacji testów sprzętu mieliśmy narty o których wspominasz. Flair SC jest naprawdę bardzo dobrą, damską nartą. Nie wiem czego poszukujesz ale będzie z pewnością dużo bardziej uniwersalna niż SL /szerokość pod butem, geometria itd./. Zdaniem bardzo dobrze jeżdżących Pań - świetny, uniwersalny model o potencjale, który w zasadzie wystarczy każdej dobrze i bardzo dobrze jeżdżącej Narciarce. Zdecydowanie polecam.
  10. Zapraszamy na wyjazd dla prawdziwych koneserów narciarstwa, w bardzo dobrym terminie. Jazda na idealnie przygotowanych, niezatłoczonych trasach, na jednym karnecie po stronie Włoch i Austrii? To możliwe :-) Belpiano, Nauders, Solda. Zainteresowany zjazdem o długości 11 km z 3250 m ? To możliwe :-)  Zostało kilka miejsc w apartamentach oraz Hotelu z HB. Możliwy transport. Opieka instruktorów. Sprawdzona, kompaktowa ekipa oraz opieka doświadczonych instruktorów.  Więcej info na priv oraz pod nr tel 791120413. Zapraszam serdecznie, Krzysztof   https://youtu.be/-ttshuRlSrk Załączone miniatury
  11. Jakąś teorię pewnie mam ;-) Moim skromnym zdaniem problem "z trzymaniem" - pomijając schorzenia urologiczne w pewnym wieku - bardzo często wynika z tendencji do jazdy na krótkich nartach o bardzo wyraźnym taliowaniu. Dlaczego ? Narty tego typu mają świetne tzw. "samoprowadzenie", znacznie większe niż narty o mniejszej talii. Jaka jest najczęstsza "porada" dla osób, które zaczynają jeździć po bardziej wymagających stokach ? "Naciskaj na przody". Sęk w tym, że - jak we wszystkim - należy zachować umiar. A zatem, cytując klasyka: "Nacisk na przody jest konieczny i zwiększa "samoprowadzenie" narty. Niestety, zbyt agresywne napieranie na przody, zwłaszcza na krótkich nartach o dużym taliowaniu może sprawić, że dziób będzie się wcinał w twarde, a tyły będą się ślizgać. Mówiąc krótko - zbyt silne parcie na przody narty to główna przyczyna uciekania w dół tyłu narty /zwłaszcza przy wyjściu ze skrętu"
  12. Tak jak napisałem, każdy ma prawo do własnego zdania. Każdą teorię i tak weryfikuje stok...
  13. Każdy ma prawo do własnego zdania. Moje jest bardzo konkretne: "Im bliżej prostej - na którą oddziałuje siła interakcji ze śniegiem - znajduje się środek pięty, tym mniejszy moment obrotowy przyłożony do stopy, a w efekcie łatwiej będzie zadziałać na nartę tak by trzymała na twardym. Dokładnie z tego samego powodu narty szerokie lepiej trzymają NA MIĘKKIM śniegu. W tym przypadku, im dalej w pokrywę śniegu zagłębia się narta, tym siła reakcji śniegu przesuwa się bliżej środka narty - wskutek czego ramię dźwigni staje się krótsze, a moment obrotowy mniejszy". Ot i cała filozofia "trzymania" narty. Pozdrawiam serdecznie
  14. Kwestia podstawowa to chyba jednak inny "rozmiar", a mianowicie szerokość dechy pod butem. Problem z trzymaniem narty na lodzie faktycznie wynika z czystej fizyki. Im szersza decha tym większa odległość pomiędzy siłą przykładaną "w osi pięty" standardowo zbudowanego narciarza ;-) W efekcie dużo mniejsza skuteczność na przysłowiowym lodzie. Dlaczego łyżwy są tak skuteczne ? Pomimo, że są tak krótkie i jeździmy po czystym lodzie ?  Ano właśnie dlatego, że nasza "krawędź" znajduje się centralnie w miejscu przyłożenia siły.... Zatem, w tym przypadku nie tylko długość ma znaczenie ;-)
×
×
  • Dodaj nową pozycję...