Skocz do zawartości

maros37

Members
  • Liczba zawartości

    75
  • Rejestracja

  • Ostatnia wizyta

maros37's Achievements

Contributor

Contributor (5/14)

  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

0

Reputacja

  1. Cześć. Jestem właśnie w Barcelonnette Francja i niestety ośrodki są pozamykane ,trenują tylko szkółki narciarskie Myślałem że jakoś można będzie pokombinować i pośmigać na nartach ale niestety niema takiej obcji ,tubylcy też są wkużeni bo nic nie mogą zrobić, zostaje  tylko obcja zasuwania na szczyty na nogach  tylko nie wszyskim to odpowiada.Mam jeszcze nadzieję.....żeby tak z tydzień w tym sezonie pośmigać  
  2. Dokładnie jest tak jak mówisz.Jestem teraz w Polsce ale wracam do Briancon ok.8 stycznia więc wcześniej zadzwonię do znajomych w Serre Chevalier Valer i dam znać ''Co w trawie piszczy''na tamtejszych stokach.Pozdro i puki co jutro na słotwiny
  3. Rozmawialem dzisiaj z osobą pracującą na wyciągu narciarskim w Serre Chevalier Vallee Briancon i też potwierdzila termin otwarcia stoków w okolicach 9 stycznia,ludzie pracujący na wyciągach są wkurzeni bo nie dostaną takich samych pieniędzy jak wcześniej, puki co są na bezrobociu
  4. Życzę Ci trafić na konkretną śnieżycę kiedy jesteś u samej góry, gdzie naprawdę nie widzisz własnej ręki, śnieg zasypuje Ci gogle wyjechałeś z trasy i odpięła ci się narta  w głębokim śniegu....wtedy dociera do Ciebie jaki jesteś... MALUTKI...i bezradny wobec tego żywiołu
  5. Wcale nie było tam tak ciasno..po prostu mieli WYWALONE na innych często zdarza mi się tak jeżdzić karwingowo ...bo stok i warunki przednie... tylko trza mieć ślepia do około głowy i nic złego nie ma prawa się wydarzyć  
  6. maros37

    Odciążenie

    Jak najbardziej się z Tobą zgadzam i wcale nie musisz sie przekreślać w jeżdzie karwingowej!wykorzystaj swoje nartki, doświadczenie i wiedzę na trasach mniej wymagających,gdzie nadmierna prędkość nie zakłóci Ci równowagi i swobody!!!!Ja wcale nie wstydzę się zielonych czy niebieskich tras :Pi naprawdę można na nich pojechać karwingowo bardzo swobodnie i bez więkrzego wysilku albo też bardziej agresywnie co powoduje utratę energii ktora w pewnym wieku jest dosyć cenna.Serdecznie Pozdrawiam i życzę powodzenia
  7. maros37

    Odciążenie

    Dodam jeszcze że jak wychodzę ze skrętu przez skierowanie tulowia na zewnątrz od razu myślę o separacji nóg ,czyli  wew.się ugina a zew.prostuje balans przód i stopniowe zejście w dół poprzez ugięcie nogi wewnętrznej,ręka bark zew.idzie do przodu po łuku wraz z zew nartą.Oczywiście to nie jest instrukcja do prawidłowej jazdy tylko moje odczucia :)Pozdrawiam
  8. maros37

    Odciążenie

    Witam.Zauważ co robi góra tułowia tego Italiańca podczas wychodzenia ze skrętu z filmu zapodanego przez Ciebie?Ja widzę  że w końcowej fazie skrętu występuje wyjście tułowia na zewnątrz skrętu, co pozwala mu z łatwością przenieść ciężar z jednej strony na drugą  i ustawienie nart na krawędż i dobre dociążenie przodów nart ,co z kolei powoduje przyśpieszenie.Myślę że kluczem do dobrego odciążenia i dobrego zakrawędziowania w następnym skręcie jest wlasnie ten ruch na zewnątrz tułowiem.Ale jednocześnie proszę nie traktuj tego jako porada i zalecenie do treningu, nie mam papierów aby doradzać innym,ja to stosuję i u mnie to działa, przemyśl i sam zdecydujesz czy warto tego spróbować ,ja natomiast mam problem co zrobić z tym BRUTALNYM PRZYŚPIESZENIEM na bardziej stromym :Dale już pomału to zaczynam ogarniać Pozdrawiam i powodzenia.
  9. A....ja w LIVIGNO WLOCHY -25 nozdrza się zamarzaly
  10. Witam.Pewny jesteś że to Twój syn? .Przepraszam ale nie mogłem się powstrzymać Na pewno jest Twój  
  11. maros37

    Porównanie

    Cześć.Oczywiście że taki skręt to kwintesencja jazdy na nartach :)tylko o jakim stoku piszesz?zielona,niebieska czy czerwona trasa wchodzi w rachubę?bo żeby nie było uślizgu to najlepiej to wychodzi na zielonej i niebieskiej,natomiast na czerwonej chyba tylko wtedy jak stok jest w miarę miękki Chyba że masz jakiś inny sposób to podziel się  z nami Proszę :)bo morduję się z tym skrętem już parę dni na czerwonej i coś mi nie idzie
  12. maros37

    Brutalna prawda

    Witam Veteranie.Dzisiaj miałem zaszczyt jeżdzić kilka godzin z pewnym Włochem w Montgenevre,sam go zagadnąłem na wyciągu bo widziałem że jeżdzi sam i mówi po francusku i ta jego siwa bródka wzbudziła we mnie szacunek i podziw, okazało się że gość ma 74 lata, wyjechaliśmy krzesełkiem do góry więc poprosiłem go żeby rzucił okiem na moją jazdę i tak też się stało dał mi kilka wskazówek co należało by poprawić i było GIT, po kolejnym zjeżdzie to ja go podglądałem i coś mi się wydal troszeczkę sztywny w biodrach i mało pochylał kolana do stoku przez co  narty słabo wchodziły na krawędż (a mieliśmy w założeniu czystą jazdę na krawędzi)więc jak mu to uświadomiłem to niemalże od razu się poprawił i jazda wyglądała znacznie lepiej, wręcz super....Tak więc czasami wystarczy sama świadomość popełnianego błędu aby go wyeliminować... oczywiście jak się jest w miarę objeżdżonym.Tak więc Veteranie głowa do góry i na poprawę nigdy nie jest za póżno Pozdrawiam i samych udanych zjazdów  
  13. maros37

    Brutalna prawda

    Nie neguję tego co piszesz ,zdecydowanie na początku techniki ślizgowe, ale co niektórzy nie wiedzą jak zachować się na bardziej  nachylonych stokach(moja żona),więc tak dla oswojenia się z tym wszystkim należy zacząć od mniej stresujących wyzwań :)a dopiero potem w miarę chęci i mozliwości iść dalej  
  14. maros37

    Brutalna prawda

    A jak naprawdę opanuje technikę na niebieskich to czerwone ominie szerokim lukiem i zostaną tylko czarne!!!!
  15. maros37

    Brutalna prawda

    Jesli Twoja dziewczyna boi się prędkości i dopiero uczy się jazdy na krawędziach czy też w ogóle jazdy na nartach to jak najbardziej zostańcie na niebieskich trasach, z czasem jesli uzna że to za mało to sama dotrze do czerwonych
×
×
  • Dodaj nową pozycję...