Skocz do zawartości

Ski Arena Szrenica


Administrator

Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 26.01.2024 o 17:31, dorsz_pitery napisał:

Nie było mnie dzisiaj, za daleko mieszkam na jeżdżenie w takie miejsca, które są synonimem klasycznego dziadostwa i niedasizmu. Trzeba być niespełna rozumu, aby planować w ogóle wyjazd z Trójmiasta do Szklarskiej Poręby, przy ich działaniach przy ośrodku w ostatnich latach. Chyba, że jako dodatek do biegówek w Jakuszycach, bo te to akurat poziom europejski. I jest mi szczerze smutno z tego powodu, bo chętnie bym tam zostawiał pieniądze, gdyby ośrodek normalnie funkcjonował, z otwartą Lolą, Halą i Ścianą. 

Wystarczy mi rzut oka na ich stronę i komunikat. Kiedyś jeździłem po Śnieżynce bez takich komunikatów i było bardzo niebezpiecznie, zjechałem tylko raz, kilka osób leżało na "poboczu", nie chcę więc wiedzieć jak to faktycznie dzisiaj wyglądało, skoro naganiacze ze strony napisali tego typu komunikat. Więc jak widać w Szklarskiej bez zmian, staczanie się. W tym roku pewnie pobiją antyrekord udostępnienia wszystkich tras z osobna. 

I to nie jest zrzędzenie, rozumiem Twój patriotyzm regionalny, sam mam sentyment do Szklarskiej, ale to jest po prostu skansen, do tego ośmieszający się na każdym kroku. Nie jestem w stanie zrozumieć kto i po co tam kupuje skipassy, gdy w tej samej cenie (jeżeli gustuje w polskich pagórkach) ma Tatry Skipass czy Szczyrk, a w niższej Czarną Górę, o którą jednak ktoś dba, nie mówiąc o pobliskich Czechach. Czułbym się obrażony, gdyby ktoś proponował mi 160 zł minus 10% za otwartego samego Puchatka, czy 160 zł za oblodzonego Puchatka i Śnieżynkę. 

Brak kolejek do Karkonosza - być może nareszcie ludzie poszli po rozum do głowy i wymuszą "ekonomią" na włodarzach zaoranie ośrodka, albo dogadanie się z KPN.

Fakt, że Szczyrk po początkowych zachwytach też z sezonu na sezon ewidentnie patrzy na księgowość, a nie na jakość ośrodka, ale to żadne wytłumaczenie. 

Mam do Szklarskiej 240km, mimo wszystko bliżej nich brachol. Do Szklarskiej mam sentyment i co roku serce się kraje ze nie widać tam postępu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, Marcos73 napisał:

Grimson, czekamy z niecierpliwością na Twoje. Inaczej zostaniesz forumową Dorotą Gardias😉.

pozdro

Ja tam lubię Gardias. Grimsona też... fotki, nawet jak niezbyt autorskie. Przynajmniej wiem, co się w Szklarskiej dzieje, a ona bliska memu sercu... ale jakoś ostatnio się nie składa.

  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szklarska walczy:

Nie kończymy sezonu narciarskiego mimo niesprzyjających warunków. Będziemy starali się odtworzyć przejazd na Puchatku i jutro go udostępnić. Powinna być także dostępna Hala Szrenicka.
Będzie można się na nią dostać koleją Karkonosz Express. Posłuży ona także do zjazdów, ponieważ trasa Śnieżnynka jest teraz nieprzejezdna.
Będziemy starali się odbudować warstwę śniegu sztucznym dośnieżaniem. Rozpoczniemy je, gdy tylko pojawią się sprzyjające warunki meteo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szybkie sprawdzenie Ski Areny w Szklarskiej. Mimo wyłączonego ON ośrodek tętni życiem, dużo ludzi jedzie krzesełkiem. Cześć spaceruje, kilku zjeżdża pare metrów na nartach/desce.

Snieg leży tylko w górnych partiach, plus niedobitki z armatek na Puchatku:

73D9F1A0-9CA0-4BA2-998B-C2F7FE66BCF5.jpeg

CBBC518C-026F-43AA-9C63-0B764FFFA834.jpeg

1B07D9A5-4240-4215-A6C7-DE7C2DD7B46B.jpeg

1C3EDFF2-E5DC-408A-A6A9-838F8B9111EF.jpeg

9CDFD77A-9F1F-4981-88AB-6451C9E6188D.jpeg

A9879CF8-8C58-4310-802C-BACA1CEF1F0C.jpeg

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Szklarska dostała zgodę od urzędasów na rozbudowę I sekcji na Szrenicę, via FB:

Jest zielone światło dla wymiany pierwszej sekcji kolei linowej na Szrenicę i rozbudowę stacji.
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu oceniła raport oddziaływania na środowisko naszej inwestycji i uzgodniła warunki realizacji tego przedsięwzięcia.
To postanowienie zawiera długą listę ograniczeń związanych z koniecznością ochrony cennych wartości przyrodniczych w Karkonoszach podczas budowy i eksploatacji kolei.
- Prace nad tym dokumentem trwały wiele miesięcy. Uzgodnienie oznacza spory postęp w realizacji naszych zamierzeń. Teraz przed nami uzyskanie decyzji środowiskowej. Musimy przygotować projekt budowlany, uzyskać pozwolenie na budowę i zgodę na wylesienie – mówi Paweł Gogolewski, dyrektor spółki Sudety Lift.
Do prac w terenie ze względu na kalendarz wycinek drzew, będziemy mogli przystąpić najwcześniej jesienią 2024 r. Optymistycznie zakładając wymiana pierwszej sekcji kolei linowej na Szrenicę, mogłaby się zacząć wiosną 2025 r. Prace musimy zrealizować w ciągu jednego sezonu budowlanego.
Gospodarz największego ośrodka narciarskiego w polskich Karkonoszach zamierza zainwestować w rozbudowę stacji Szrenica Ski Arena kilkadziesiąt milionów złotych.
✅Obecnie istniejącą dwuosobową kolej linową ma zastąpić trzykrotnie szybsza, wyprzęgana, czteroosobowa kanapa. Na tym etapie prace mają dotyczyć pierwszej sekcji kolei, która w całości przebiega przez teren w administracji Lasów Państwowych. Inwestor nie wyklucza w dalszej perspektywie wymiany także drugiej sekcji położonej w Karkonoskim Parku Narodowym.
✅Rozwój infrastruktury narciarskiej w kompleksie obejmie także poszerzenie nartostrady „Puchatek” w dolnej części z obecnych 40 metrów do około 70 metrów. Zwiększy to bezpieczeństwo narciarzy na tej popularnej trasie.
✅Ma się pojawić również alternatywny wariant zjazdu ze stacji pośredniej. Nowa trasa na razie została nazwana roboczo - „Puchatek Bis”. W planach inwestycyjnych jest także wytyczenie nowego około 350-metrowego stoku dla początkujących narciarzy w rejonie kolei „Karkonosz Ekspress”. Przy nim ma powstać wyciąg orczykowy. Chcielibyśmy także skomunikować nartostradę „FIS” z „Puchatkiem”. Ten łącznik pozwoli na zjazd „FIS-em” do dolnej stacji.
  • Thanks 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

59 minut temu, grimson napisał:

Szklarska dostała zgodę od urzędasów na rozbudowę I sekcji na Szrenicę, via FB:

Jest zielone światło dla wymiany pierwszej sekcji kolei linowej na Szrenicę i rozbudowę stacji.
Regionalna Dyrekcja Ochrony Środowiska we Wrocławiu oceniła raport oddziaływania na środowisko naszej inwestycji i uzgodniła warunki realizacji tego przedsięwzięcia.
To postanowienie zawiera długą listę ograniczeń związanych z koniecznością ochrony cennych wartości przyrodniczych w Karkonoszach podczas budowy i eksploatacji kolei.
- Prace nad tym dokumentem trwały wiele miesięcy. Uzgodnienie oznacza spory postęp w realizacji naszych zamierzeń. Teraz przed nami uzyskanie decyzji środowiskowej. Musimy przygotować projekt budowlany, uzyskać pozwolenie na budowę i zgodę na wylesienie – mówi Paweł Gogolewski, dyrektor spółki Sudety Lift.
Do prac w terenie ze względu na kalendarz wycinek drzew, będziemy mogli przystąpić najwcześniej jesienią 2024 r. Optymistycznie zakładając wymiana pierwszej sekcji kolei linowej na Szrenicę, mogłaby się zacząć wiosną 2025 r. Prace musimy zrealizować w ciągu jednego sezonu budowlanego.
Gospodarz największego ośrodka narciarskiego w polskich Karkonoszach zamierza zainwestować w rozbudowę stacji Szrenica Ski Arena kilkadziesiąt milionów złotych.
✅Obecnie istniejącą dwuosobową kolej linową ma zastąpić trzykrotnie szybsza, wyprzęgana, czteroosobowa kanapa. Na tym etapie prace mają dotyczyć pierwszej sekcji kolei, która w całości przebiega przez teren w administracji Lasów Państwowych. Inwestor nie wyklucza w dalszej perspektywie wymiany także drugiej sekcji położonej w Karkonoskim Parku Narodowym.
✅Rozwój infrastruktury narciarskiej w kompleksie obejmie także poszerzenie nartostrady „Puchatek” w dolnej części z obecnych 40 metrów do około 70 metrów. Zwiększy to bezpieczeństwo narciarzy na tej popularnej trasie.
✅Ma się pojawić również alternatywny wariant zjazdu ze stacji pośredniej. Nowa trasa na razie została nazwana roboczo - „Puchatek Bis”. W planach inwestycyjnych jest także wytyczenie nowego około 350-metrowego stoku dla początkujących narciarzy w rejonie kolei „Karkonosz Ekspress”. Przy nim ma powstać wyciąg orczykowy. Chcielibyśmy także skomunikować nartostradę „FIS” z „Puchatkiem”. Ten łącznik pozwoli na zjazd „FIS-em” do dolnej stacji.

No to stówka kmh w końcu  peknie na Puchatku 🤣☹️😜🤪 po takiej rewolucjii⛷️💪

 

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...