Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

MTB DEATH MATCH czyli laik na rowerze ;)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
136 odpowiedzi w tym temacie

#121 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2617 postów
  • Na forum od: 05.2006
1773
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 11 lipiec 2019 - 00:17

Zupełnie nie znam tej firmy, geo i osprzęt nie wygląda głupio na pierwszy rzut oka choć zdecydowanie enduro niż trail. Ale nawet o nim nie słyszałem. Waga wręcz nierealistyczna. Nie chcę krakać ale jakoś dziwne to się wydaje .. 

 

Ze skoncentrowaniem się na najbliższych latach miałem na myśli to, że rower trail/enduro i wyprawowy różnią się na tyle, że w ogóle nie ma sensu łączyć tych celów w jednym rowerze.

 

Firma Polska. Fabrykę mają chyba w Gliwicach.

 

Na razie zacznę od fulla.

 

Co do połączenia to kusi by zrobić taki projekt roweru. Akurat muszę napisać pracę inżynierską (a nie wiem o czym), więc projekt ramy fulla wyprawowego byłby ciekawą opcją. Tylko jeszcze musiałbym ogarnąć obliczenia w jakimś Ansysie, żeby symulacje zrobić. 


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#122 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPip
  • 962 postów
  • Na forum od: 02.2009
578
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 00:26

To doprojektuj jeszcze zmienną geometrię co najmniej główki ramy, system stabilizacji łańcucha w fullu dla napędu 3x, automatyczne obniżanie suportu i azjatycki łańcuch dostaw części zamiennych do tego wszystkiego.

Co prawda czasy, gdy doktorantom poprawiałem obliczenia na szczęście dawno już minęły ale wciąż ręce i nogi opadają i chyba jest coraz gorzej z nasza edukacją :(



#123 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2617 postów
  • Na forum od: 05.2006
1773
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 11 lipiec 2019 - 00:29

To doprojektuj jeszcze zmienną geometrię co najmniej główki ramy, system stabilizacji łańcucha w fullu dla napędu 3x, automatyczne obniżanie suportu i azjatycki łańcuch dostaw części zamiennych do tego wszystkiego.

Co prawda czasy, gdy doktorantom poprawiałem obliczenia na szczęście dawno już minęły ale wciąż ręce i nogi opadają i chyba jest coraz gorzej z nasza edukacją :(

 

Sam sobie przeczysz. Chcesz skomplikować coś co z zasady ma być jak najprostsze. A napęd będzie x1.

 

Znasz się na obliczeniach MES?


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#124 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPip
  • 962 postów
  • Na forum od: 02.2009
578
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 00:48

:D :D

 

Drogi kolego, idźmy spać powoli. 1x w rowerze wyprawowym skończy się tym, że sprzedasz rower żeby mieć na bilet powrotny. Płaski kąt główki również.

Inżyniera nie poznaje się po biegłości w wyliczankach tylko po sposobie myślenia. Poczytaj o "5 x why" pana Toyody - założyciela Toyoty. W całej dyskusji ani razu nie zadałeś pytania "dlaczego". Smutne.

 

Poczytaj prace Patankara - on te obliczenia zaczynał a ja za w ślad za nim chwilę później zanim jeszcze powstały komercyjne programy które to robią. W sumie trywialne tylko wymaga odrobiny intuicji. Mechaniczna naparzanka - jak rozwiązywanie każdego układu równań różniczkowych. Niestety nie zastąpi krytycznego myślenia - to tylko narzędzie. Teraz to robi każdy software ale sztuką było go napisać. Mi to zajęło z pół roku.



#125 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2300 postów
  • Na forum od: 01.2017
856
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 11 lipiec 2019 - 05:52

:D :D

Drogi kolego, idźmy spać powoli. 1x w rowerze wyprawowym skończy się tym, że sprzedasz rower żeby mieć na bilet powrotny. Płaski kąt główki również.
Inżyniera nie poznaje się po biegłości w wyliczankach tylko po sposobie myślenia. Poczytaj o "5 x why" pana Toyody - założyciela Toyoty. W całej dyskusji ani razu nie zadałeś pytania "dlaczego". Smutne.

Poczytaj prace Patankara - on te obliczenia zaczynał a ja za w ślad za nim chwilę później zanim jeszcze powstały komercyjne programy które to robią. W sumie trywialne tylko wymaga odrobiny intuicji. Mechaniczna naparzanka - jak rozwiązywanie każdego układu równań różniczkowych. Niestety nie zastąpi krytycznego myślenia - to tylko narzędzie. Teraz to robi każdy software ale sztuką było go napisać. Mi to zajęło z pół roku.

:D :D

Drogi kolego, idźmy spać powoli. 1x w rowerze wyprawowym skończy się tym, że sprzedasz rower żeby mieć na bilet powrotny. Płaski kąt główki również.
Inżyniera nie poznaje się po biegłości w wyliczankach tylko po sposobie myślenia. Poczytaj o "5 x why" pana Toyody - założyciela Toyoty. W całej dyskusji ani razu nie zadałeś pytania "dlaczego". Smutne.

Dobre. Massaki:
Pytanie 1: Dlaczego wyrzuca Pan trociny na podłogę?
Odpowiedź pracownika: Ponieważ podłoga jest śliska i zagraża bezpieczeństwu.
Pytanie 2: Dlaczego podłoga jest śliska i zagraża bezpieczeństwu?
Odpowiedź pracownika: Jest na niej olej.
Pytanie 3: Dlaczego jest na niej olej?
Odpowiedź pracownika: Maszyna przecieka.
Pytanie 4: Dlaczego maszyna przecieka?
Odpowiedź pracownika: Olej spływa przez złączkę.
Pytanie 5: Dlaczego tak się dzieje?
Odpowiedź pracownika: Ponieważ osłonka złączki się zużyła

Może ktoś sparafrazuje na narty lub rower?
PS z równaniami jest różnie, jedne są wredne, inne po prostu złożone.

#126 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPip
  • 962 postów
  • Na forum od: 02.2009
578
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 06:57

z równaniami jest różnie, jedne są wredne ...

 

Te właśnie wymagają odrobiny intuicji : )


  • sstar podziękował za tę wiadomość

#127 Jacek_Piła

Jacek_Piła

    Użytkownik

  • Pip
  • 31 postów
  • Na forum od: 01.2015
29
  • Umiejętności: 1
  • Piła, woj. wlkp.

Napisano 11 lipiec 2019 - 10:43

te Lean'owe 5xwhy się wyświechtało :D

 

dam Wam inną radę jeśli można .. zamiast mówić "NIE" pytajcie "DLACZEGO", zdziwicie się ile to zmienia



#128 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2617 postów
  • Na forum od: 05.2006
1773
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 11 lipiec 2019 - 11:02

 

Drogi kolego, idźmy spać powoli. 1x w rowerze wyprawowym skończy się tym, że sprzedasz rower żeby mieć na bilet powrotny. Płaski kąt główki również.

Inżyniera nie poznaje się po biegłości w wyliczankach tylko po sposobie myślenia. Poczytaj o "5 x why" pana Toyody - założyciela Toyoty. W całej dyskusji ani razu nie zadałeś pytania "dlaczego". Smutne.

 

Poczytaj prace Patankara - on te obliczenia zaczynał a ja za w ślad za nim chwilę później zanim jeszcze powstały komercyjne programy które to robią. W sumie trywialne tylko wymaga odrobiny intuicji. Mechaniczna naparzanka - jak rozwiązywanie każdego układu równań różniczkowych. Niestety nie zastąpi krytycznego myślenia - to tylko narzędzie. Teraz to robi każdy software ale sztuką było go napisać. Mi to zajęło z pół roku.

Szkoleń korporacyjnych to pewnie przerobiłem więcej od Ciebie. Idee słuszne ale w praktyce często prowadzą do absurdu.
Przykładowo żeby zaprojektować i wykonać nową lampę do auta, korporacja potrzebuje kilkadziesiąt tysięcy roboczogodzin. I to wykorzystując istniejące doświadczenie, szablony i procedury. W takim czasie, sam byś zbudował całe auto.

 

Nie chodziło o wskazywanie kto jest, jakim inżynierem. Jeśli znasz się, się na obliczeniach i możesz coś doradzić w tym temacie to chętnie posłucham. Oprogramowania pisać nie będę, ale właściwe wykorzystanie istniejących programów, to też nie jest prosta sprawa. Z myśleniem problemu nie mam, ale na obliczeniach się nie znam. Zawsze działałem na zasadach logiczno-intuicyjnych.

 

Co do wypraw, to 10-12 przerzutek zupełnie wystarczy. Znajdą się pewnie i tacy, co przejechali by pół świata  na składaku, bez przerzutek.


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#129 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2300 postów
  • Na forum od: 01.2017
856
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 11 lipiec 2019 - 13:18

Szkoleń korporacyjnych to pewnie przerobiłem więcej od Ciebie. Idee słuszne ale w praktyce często prowadzą do absurdu.
Przykładowo żeby zaprojektować i wykonać nową lampę do auta, korporacja potrzebuje kilkadziesiąt tysięcy roboczogodzin. I to wykorzystując istniejące doświadczenie, szablony i procedury. W takim czasie, sam byś zbudował całe auto.

Nie chodziło o wskazywanie kto jest, jakim inżynierem. Jeśli znasz się, się na obliczeniach i możesz coś doradzić w tym temacie to chętnie posłucham. Oprogramowania pisać nie będę, ale właściwe wykorzystanie istniejących programów, to też nie jest prosta sprawa. Z myśleniem problemu nie mam, ale na obliczeniach się nie znam. Zawsze działałem na zasadach logiczno-intuicyjnych.

Co do wypraw, to 10-12 przerzutek zupełnie wystarczy. Znajdą się pewnie i tacy, co przejechali by pół świata na składaku, bez przerzutek.

Albo tratwą przez morze lub ocean
https://www.ksiegarn...az-jeszcze.html
http://www.national-...drzej-urbanczyk

#130 polm

polm

    Czarna owca

  • PipPipPipPip
  • 1348 postów
  • Na forum od: 12.2010
849
  • Umiejętności: 3
  • Ściema wschodnia

Napisano 11 lipiec 2019 - 13:49

Albo zwykłym rowerem wraz z wielkoformatowym aparatem przez Afrykę
https://pl.wikipedia...wak_(podróżnik)
  • Mitek podziękował za tę wiadomość

Stopka zastępcza.


#131 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 12954 postów
  • Na forum od: 11.2007
7877
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 17:34

Albo zwykłym rowerem wraz z wielkoformatowym aparatem przez Afrykę
https://pl.wikipedia...wak_(podróżnik)

Cześć

Ciekawe jaki miał kąt główki ?

Pozdro



#132 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPip
  • 962 postów
  • Na forum od: 02.2009
578
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 17:38

Stromy - jak wszystkie wtedy i wszystkie podobne teraz.

Ale to żaden wyczyn - weźmy takiego Forresta Gumpa ! Ten to miał  rozmach : )



#133 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 12954 postów
  • Na forum od: 11.2007
7877
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 17:58

Stromy - jak wszystkie wtedy i wszystkie podobne teraz.

Ale to żaden wyczyn - weźmy takiego Forresta Gumpa ! Ten to miał  rozmach : )

Cześć

Jest jednak niewielka różnica....

Pozdrowienia



#134 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPip
  • 962 postów
  • Na forum od: 02.2009
578
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 18:00

Tak. On był chory.



#135 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 12954 postów
  • Na forum od: 11.2007
7877
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 12 lipiec 2019 - 06:46

Tak. On był chory.

Nie. Jego nie było prostu.

A film świetny!



#136 MarioJ

MarioJ

    Frirajder

  • PipPipPipPip
  • 1995 postów
  • Na forum od: 11.2007
1230
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 14:52

Jakoś ta moda na 29-ery nie powoduje, że goście na mniejszych kołach słabiej jeżdżą : )
Ostatnio na maratonie - raczej płaskim, takim wymęczającym kieracie na Podlasiu jechała dziewczynusia na 26kach - niewysoka, raczej pulchna 5 groszy byś nie dał - wszyscy ją wyprzedziliśmy na pierwszym kilometrze. A startowała sektor wcześniej. Aż dojechaliśmy do wąskich, technicznych singli pełnych korzeni, krętych podjazdów między drzewami.  Kurcze - jak dała ognia, łyknęła z 20 osób w tym mnie, po kilku naraz objeżdżając bokiem - wszyscy darli się z podziwem: dawaj, brawo, woow, jedziesz ...
Niestety potem znowu było płaskie i szerzej ... na płaskim 29 rządzi. Pewnie sektor zarobiła w Górach Swiętokrzyskich ...


wydaje mi się że 27 czy 29 ma dużą przewagę w jeździe w dół po korzeniach i po kamieniach,
lepiej to będzie wybierać niż mniejsze koło
  • Spiochu podziękował za tę wiadomość

#137 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPip
  • 962 postów
  • Na forum od: 02.2009
578
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 19 lipiec 2019 - 14:59

Tak. W życiu już 26 bym nie wziął, szczególnie, że na zjazdach to tragedia z tą staromodną geometrią. 

Do tego standardy osi, główki takie, że już się nic nie dokupi za chwilę ...

Po prostu są momenty, gdzie 26 wygrywa. 





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych