Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

MTB DEATH MATCH czyli laik na rowerze ;)


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
214 odpowiedzi w tym temacie

#121 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2664 postów
  • Na forum od: 05.2006
1795
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 11 lipiec 2019 - 00:17

Zupełnie nie znam tej firmy, geo i osprzęt nie wygląda głupio na pierwszy rzut oka choć zdecydowanie enduro niż trail. Ale nawet o nim nie słyszałem. Waga wręcz nierealistyczna. Nie chcę krakać ale jakoś dziwne to się wydaje .. 

 

Ze skoncentrowaniem się na najbliższych latach miałem na myśli to, że rower trail/enduro i wyprawowy różnią się na tyle, że w ogóle nie ma sensu łączyć tych celów w jednym rowerze.

 

Firma Polska. Fabrykę mają chyba w Gliwicach.

 

Na razie zacznę od fulla.

 

Co do połączenia to kusi by zrobić taki projekt roweru. Akurat muszę napisać pracę inżynierską (a nie wiem o czym), więc projekt ramy fulla wyprawowego byłby ciekawą opcją. Tylko jeszcze musiałbym ogarnąć obliczenia w jakimś Ansysie, żeby symulacje zrobić. 


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#122 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1058 postów
  • Na forum od: 02.2009
623
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 00:26

To doprojektuj jeszcze zmienną geometrię co najmniej główki ramy, system stabilizacji łańcucha w fullu dla napędu 3x, automatyczne obniżanie suportu i azjatycki łańcuch dostaw części zamiennych do tego wszystkiego.

Co prawda czasy, gdy doktorantom poprawiałem obliczenia na szczęście dawno już minęły ale wciąż ręce i nogi opadają i chyba jest coraz gorzej z nasza edukacją :(



#123 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2664 postów
  • Na forum od: 05.2006
1795
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 11 lipiec 2019 - 00:29

To doprojektuj jeszcze zmienną geometrię co najmniej główki ramy, system stabilizacji łańcucha w fullu dla napędu 3x, automatyczne obniżanie suportu i azjatycki łańcuch dostaw części zamiennych do tego wszystkiego.

Co prawda czasy, gdy doktorantom poprawiałem obliczenia na szczęście dawno już minęły ale wciąż ręce i nogi opadają i chyba jest coraz gorzej z nasza edukacją :(

 

Sam sobie przeczysz. Chcesz skomplikować coś co z zasady ma być jak najprostsze. A napęd będzie x1.

 

Znasz się na obliczeniach MES?


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#124 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1058 postów
  • Na forum od: 02.2009
623
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 00:48

:D :D

 

Drogi kolego, idźmy spać powoli. 1x w rowerze wyprawowym skończy się tym, że sprzedasz rower żeby mieć na bilet powrotny. Płaski kąt główki również.

Inżyniera nie poznaje się po biegłości w wyliczankach tylko po sposobie myślenia. Poczytaj o "5 x why" pana Toyody - założyciela Toyoty. W całej dyskusji ani razu nie zadałeś pytania "dlaczego". Smutne.

 

Poczytaj prace Patankara - on te obliczenia zaczynał a ja za w ślad za nim chwilę później zanim jeszcze powstały komercyjne programy które to robią. W sumie trywialne tylko wymaga odrobiny intuicji. Mechaniczna naparzanka - jak rozwiązywanie każdego układu równań różniczkowych. Niestety nie zastąpi krytycznego myślenia - to tylko narzędzie. Teraz to robi każdy software ale sztuką było go napisać. Mi to zajęło z pół roku.



#125 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2389 postów
  • Na forum od: 01.2017
884
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 11 lipiec 2019 - 05:52

:D :D

Drogi kolego, idźmy spać powoli. 1x w rowerze wyprawowym skończy się tym, że sprzedasz rower żeby mieć na bilet powrotny. Płaski kąt główki również.
Inżyniera nie poznaje się po biegłości w wyliczankach tylko po sposobie myślenia. Poczytaj o "5 x why" pana Toyody - założyciela Toyoty. W całej dyskusji ani razu nie zadałeś pytania "dlaczego". Smutne.

Poczytaj prace Patankara - on te obliczenia zaczynał a ja za w ślad za nim chwilę później zanim jeszcze powstały komercyjne programy które to robią. W sumie trywialne tylko wymaga odrobiny intuicji. Mechaniczna naparzanka - jak rozwiązywanie każdego układu równań różniczkowych. Niestety nie zastąpi krytycznego myślenia - to tylko narzędzie. Teraz to robi każdy software ale sztuką było go napisać. Mi to zajęło z pół roku.

:D :D

Drogi kolego, idźmy spać powoli. 1x w rowerze wyprawowym skończy się tym, że sprzedasz rower żeby mieć na bilet powrotny. Płaski kąt główki również.
Inżyniera nie poznaje się po biegłości w wyliczankach tylko po sposobie myślenia. Poczytaj o "5 x why" pana Toyody - założyciela Toyoty. W całej dyskusji ani razu nie zadałeś pytania "dlaczego". Smutne.

Dobre. Massaki:
Pytanie 1: Dlaczego wyrzuca Pan trociny na podłogę?
Odpowiedź pracownika: Ponieważ podłoga jest śliska i zagraża bezpieczeństwu.
Pytanie 2: Dlaczego podłoga jest śliska i zagraża bezpieczeństwu?
Odpowiedź pracownika: Jest na niej olej.
Pytanie 3: Dlaczego jest na niej olej?
Odpowiedź pracownika: Maszyna przecieka.
Pytanie 4: Dlaczego maszyna przecieka?
Odpowiedź pracownika: Olej spływa przez złączkę.
Pytanie 5: Dlaczego tak się dzieje?
Odpowiedź pracownika: Ponieważ osłonka złączki się zużyła

Może ktoś sparafrazuje na narty lub rower?
PS z równaniami jest różnie, jedne są wredne, inne po prostu złożone.

#126 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1058 postów
  • Na forum od: 02.2009
623
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 06:57

z równaniami jest różnie, jedne są wredne ...

 

Te właśnie wymagają odrobiny intuicji : )


  • sstar podziękował za tę wiadomość

#127 Jack Danielsky

Jack Danielsky

    Użytkownik

  • Pip
  • 53 postów
  • Na forum od: 01.2015
38
  • Umiejętności: 1

Napisano 11 lipiec 2019 - 10:43

te Lean'owe 5xwhy się wyświechtało :D

 

dam Wam inną radę jeśli można .. zamiast mówić "NIE" pytajcie "DLACZEGO", zdziwicie się ile to zmienia



#128 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2664 postów
  • Na forum od: 05.2006
1795
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 11 lipiec 2019 - 11:02

 

Drogi kolego, idźmy spać powoli. 1x w rowerze wyprawowym skończy się tym, że sprzedasz rower żeby mieć na bilet powrotny. Płaski kąt główki również.

Inżyniera nie poznaje się po biegłości w wyliczankach tylko po sposobie myślenia. Poczytaj o "5 x why" pana Toyody - założyciela Toyoty. W całej dyskusji ani razu nie zadałeś pytania "dlaczego". Smutne.

 

Poczytaj prace Patankara - on te obliczenia zaczynał a ja za w ślad za nim chwilę później zanim jeszcze powstały komercyjne programy które to robią. W sumie trywialne tylko wymaga odrobiny intuicji. Mechaniczna naparzanka - jak rozwiązywanie każdego układu równań różniczkowych. Niestety nie zastąpi krytycznego myślenia - to tylko narzędzie. Teraz to robi każdy software ale sztuką było go napisać. Mi to zajęło z pół roku.

Szkoleń korporacyjnych to pewnie przerobiłem więcej od Ciebie. Idee słuszne ale w praktyce często prowadzą do absurdu.
Przykładowo żeby zaprojektować i wykonać nową lampę do auta, korporacja potrzebuje kilkadziesiąt tysięcy roboczogodzin. I to wykorzystując istniejące doświadczenie, szablony i procedury. W takim czasie, sam byś zbudował całe auto.

 

Nie chodziło o wskazywanie kto jest, jakim inżynierem. Jeśli znasz się, się na obliczeniach i możesz coś doradzić w tym temacie to chętnie posłucham. Oprogramowania pisać nie będę, ale właściwe wykorzystanie istniejących programów, to też nie jest prosta sprawa. Z myśleniem problemu nie mam, ale na obliczeniach się nie znam. Zawsze działałem na zasadach logiczno-intuicyjnych.

 

Co do wypraw, to 10-12 przerzutek zupełnie wystarczy. Znajdą się pewnie i tacy, co przejechali by pół świata  na składaku, bez przerzutek.


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#129 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2389 postów
  • Na forum od: 01.2017
884
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 11 lipiec 2019 - 13:18

Szkoleń korporacyjnych to pewnie przerobiłem więcej od Ciebie. Idee słuszne ale w praktyce często prowadzą do absurdu.
Przykładowo żeby zaprojektować i wykonać nową lampę do auta, korporacja potrzebuje kilkadziesiąt tysięcy roboczogodzin. I to wykorzystując istniejące doświadczenie, szablony i procedury. W takim czasie, sam byś zbudował całe auto.

Nie chodziło o wskazywanie kto jest, jakim inżynierem. Jeśli znasz się, się na obliczeniach i możesz coś doradzić w tym temacie to chętnie posłucham. Oprogramowania pisać nie będę, ale właściwe wykorzystanie istniejących programów, to też nie jest prosta sprawa. Z myśleniem problemu nie mam, ale na obliczeniach się nie znam. Zawsze działałem na zasadach logiczno-intuicyjnych.

Co do wypraw, to 10-12 przerzutek zupełnie wystarczy. Znajdą się pewnie i tacy, co przejechali by pół świata na składaku, bez przerzutek.

Albo tratwą przez morze lub ocean
https://www.ksiegarn...az-jeszcze.html
http://www.national-...drzej-urbanczyk

#130 polm

polm

    Czarna owca

  • PipPipPipPip
  • 1364 postów
  • Na forum od: 12.2010
859
  • Umiejętności: 3
  • Ściema wschodnia

Napisano 11 lipiec 2019 - 13:49

Albo zwykłym rowerem wraz z wielkoformatowym aparatem przez Afrykę
https://pl.wikipedia...wak_(podróżnik)
  • Mitek podziękował za tę wiadomość

Stopka zastępcza.


#131 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 12959 postów
  • Na forum od: 11.2007
7880
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 17:34

Albo zwykłym rowerem wraz z wielkoformatowym aparatem przez Afrykę
https://pl.wikipedia...wak_(podróżnik)

Cześć

Ciekawe jaki miał kąt główki ?

Pozdro



#132 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1058 postów
  • Na forum od: 02.2009
623
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 17:38

Stromy - jak wszystkie wtedy i wszystkie podobne teraz.

Ale to żaden wyczyn - weźmy takiego Forresta Gumpa ! Ten to miał  rozmach : )



#133 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 12959 postów
  • Na forum od: 11.2007
7880
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 17:58

Stromy - jak wszystkie wtedy i wszystkie podobne teraz.

Ale to żaden wyczyn - weźmy takiego Forresta Gumpa ! Ten to miał  rozmach : )

Cześć

Jest jednak niewielka różnica....

Pozdrowienia



#134 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1058 postów
  • Na forum od: 02.2009
623
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 11 lipiec 2019 - 18:00

Tak. On był chory.



#135 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 12959 postów
  • Na forum od: 11.2007
7880
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 12 lipiec 2019 - 06:46

Tak. On był chory.

Nie. Jego nie było prostu.

A film świetny!



#136 MarioJ

MarioJ

    Frirajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2010 postów
  • Na forum od: 11.2007
1241
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 19 lipiec 2019 - 14:52

Jakoś ta moda na 29-ery nie powoduje, że goście na mniejszych kołach słabiej jeżdżą : )
Ostatnio na maratonie - raczej płaskim, takim wymęczającym kieracie na Podlasiu jechała dziewczynusia na 26kach - niewysoka, raczej pulchna 5 groszy byś nie dał - wszyscy ją wyprzedziliśmy na pierwszym kilometrze. A startowała sektor wcześniej. Aż dojechaliśmy do wąskich, technicznych singli pełnych korzeni, krętych podjazdów między drzewami.  Kurcze - jak dała ognia, łyknęła z 20 osób w tym mnie, po kilku naraz objeżdżając bokiem - wszyscy darli się z podziwem: dawaj, brawo, woow, jedziesz ...
Niestety potem znowu było płaskie i szerzej ... na płaskim 29 rządzi. Pewnie sektor zarobiła w Górach Swiętokrzyskich ...


wydaje mi się że 27 czy 29 ma dużą przewagę w jeździe w dół po korzeniach i po kamieniach,
lepiej to będzie wybierać niż mniejsze koło
  • Spiochu podziękował za tę wiadomość

#137 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1058 postów
  • Na forum od: 02.2009
623
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 19 lipiec 2019 - 14:59

Tak. W życiu już 26 bym nie wziął, szczególnie, że na zjazdach to tragedia z tą staromodną geometrią. 

Do tego standardy osi, główki takie, że już się nic nie dokupi za chwilę ...

Po prostu są momenty, gdzie 26 wygrywa. 



#138 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2664 postów
  • Na forum od: 05.2006
1795
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 14 sierpień 2019 - 22:54

Panowie,

 

"The Time Has Come"

 

Dziś po południu, nastąpiła pierwsza próba jazdy w górach.

 

Niektórzy twierdzą, że mieszkam pod Szczyrkiem, skorzystałem więc z okazji i odwiedziłem Enduro Trials w Bielsku.

 

Z wypożyczalni rowerownia ,za cenę 100zł, dostałem taki rower:

 

https://www.marinbik...7.5-hawk-hill-2

 

Rozmiar S - na długość dobry, ale na wysokość chyba za mały.

 

Kąt główki 66,5, skok 120/130mm

 

Opony 27,5x2,35 Schwalbe Hans Dampf

 

Napęd 32x(11-46)

 

Myk-myk był :)

 

Gratis dostałem też ochraniacze na kolana. (Kask miałem rolkowy a na łokcie siatkarskie gąbki)

 

Z warunkami trafiłem średnio. Pogoda była dobra ale ledwo co przestało padać i wszystko mokre.

Nie było może jakiegoś mega błota, ale wszystko śliskie. Była też czynna tylko jedna trasa zielona - "Stefanka"

O innych nawet nie odważyłem się myśleć.

 

Jazda zaczęła się przyjemnie. Amortyzacja pozwalała przejeżdżać przeszkody wysokości krawężnika, bez żadnej techniki.

Opony też wydawały się szerokie i trzymające,

Ponieważ nie wiedziałem za bardzo gdzie co jest pojechałem jakąś drogą do góry. Podjazd okazał się stromy, obawiałem się czy wystarczy mi pary w nogach. Poległem jednak z innego powodu. Zaczęło się podnosić przednie koło i musiałem ratować się zeskoczeniem na ziemię. Nie czułem specjalnej różnicy w podjeżdżaniu na fullu względem sztywniaka, nie brakowało mi też przełożeń w 1x. Przy tym najlżejszym jedzie się tak wolno że praktycznie się przewracam.

Różnica względem sztywniaka była natomiast w ruszaniu. Tu faktycznie strasznie przeszkadza bujanie i nie umiem ruszyć pod górę. Podobnie mam problem z pedałowaniem na stojąco, ale nie wiem czy to jeszcze nie kwestia techniki i doboru ramy.  Podjazd zakończyłem krótkim przepchnięciem roweru na polankę, Gdzie trafiłem akurat na start "Stefanki"


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#139 mig12345

mig12345

    Stary maruda

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6557 postów
  • Na forum od: 02.2008
4746
  • Umiejętności: 2
  • Rybnik, Ustroń

Napisano 14 sierpień 2019 - 23:06

Czy te nowe wynalazki nie maja blokady "bujaka"? Podjazdy z uginającą się korbą to jakaś gruba pomyłka....

#140 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2664 postów
  • Na forum od: 05.2006
1795
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 14 sierpień 2019 - 23:10

Początek okazał się płaski a nierówności niewielkie. Zjeżdżałem normalnie siedząc na siodełku,, jak się potem okazało to błąd, bo należy zjeżdżać na stojąco.

Sztyce ustawiłem na maksa w dół. I tu uwaga odnośnie myk-myka. W górę można podnieść w czasie jazdy ale w dół już nie chce tak zadziałać. Nie miało to znaczenia, bo po podjeździe i tak zawsze odpoczywałem, ale chyba tak to nie powinno być?

 

Niestety po kilkudziesięciu metrach zaczęła się walka o życie. Ciągle wciskałem tylny hamulec i staczałem się w dół. Nierówności nie sprawiały problemu ale ścieżka była strasznie wąska i śliska. Jakoś jednak dojechałem do pierwszego zakrętu (łagodne 180 stopni). No i tu nastąpił koniec. Nie ma szans żebym tak skręcił. Ja nawet nie umiem specjalnie skręcać na płaskim asfalcie. Zszedłem więc kawałek zakrętu i ruszyłem od połowy.  Udało się wyrobić lekko  zarzucając tylnym kołem. Na drugim takim zakręcie powtórka z rozrywki - resztę jakoś się udało przejechać w całości. Na dole trasy czekała mnie jeszcze sekwencja muld, ale jak się jedzie na fullu bardzo wolno to nie jest to specjalny problem. No i tak dojechałem do końca trasy. Zgodnie z moimi podejrzeniami, najtrudniejsze okazało się skręcanie.  W takich momentach, chciałbym mieć koła nie tylko 26 ale 20 cali ;)

 

 

Czy te nowe wynalazki nie maja blokady "bujaka"? Podjazdy z uginającą się korbą to jakaś gruba pomyłka....

 

Nie mam pojęcia. Być może mają ale ja nie wiem jak włączyć.

Poza tym na zwykłym ciągłym podjeździe nic mi specjalnie nie bujało, tylko w momencie ruszania, zatrzymywania lub stawania na pedałach.


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il




Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych