Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Volkl Kanjo i konkurencyjne modele.


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
81 odpowiedzi w tym temacie

#21 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2389 postów
  • Na forum od: 01.2017
885
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 23 kwiecień 2019 - 08:31

Dynastar Legend X 96 polecam - jak byś chciał to mogę Ci dać kontakt bezpośrednio do importera - taniej nie kupisz - i radzę kupować w Polsce , bo trwałość nowych nart ( jak i wszystkiego teraz ) to dramat i lepiej mieć gwarancję u nas A nie ww Niemczech.


A możesz napisać konkretniej jakie marki i modele okazały się nietrwale? Pamiętam, Atomiki kiedyś się rozwarstwiały. Ostatnio Rung reklamował Heady SS. Na co uważać?

#22 MarioJ

MarioJ

    Frirajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2010 postów
  • Na forum od: 11.2007
1241
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 23 kwiecień 2019 - 08:54

Volkl Kanjo - piszą że to narta zrobiona pod trase, więc upewnij się że jest odpowiednio miękka na offpiste, w sumie całkiem ciekawy model, 100g za ciężki, ale przy niskiej cenie można zaryzykować, opinii raczej nie znajdziesz bo to jest nowość chyba drugi sezon na rynku, problem jest taki że na piętce narta jest zaokrąglona i może być problem z trzymaniem foki

Volkl BMT 90 - jakbyś nie miał ograniczeń finansowych to model idealny

Majesty - mają za duże rockery z przodu jak na nartę uniwersalną (żleby, twardo, miękko)

Powyżej 90 bym nie wychodził, większe problemy na podejściu, trudniej w żlebach
waga: dla mnie 1500g to za dużo na taką nartę, idealnie byłoby 1250-1350g przy długości 170

To moje subiektywne opinie :-)

Użytkownik MarioJ edytował ten post 23 kwiecień 2019 - 09:10

  • Spiochu podziękował za tę wiadomość

#23 JurekByd

JurekByd

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPip
  • 1998 postów
  • Na forum od: 04.2007
510
  • Umiejętności: 8
  • Bydgoszcz

Napisano 23 kwiecień 2019 - 09:14

A możesz napisać konkretniej jakie marki i modele okazały się nietrwale? Pamiętam, Atomiki kiedyś się rozwarstwiały. Ostatnio Rung reklamował Heady SS. Na co uważać?

2 lata temu volkl racetiger sl- kupione w DE i nici z reklamacji , rok temu Head World Cup i.sl i w tym roku te dynastary- pamiętajcie tylko , że u mnie 100 dni w sezonie na deskach to norma....
<p> .

#24 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2389 postów
  • Na forum od: 01.2017
885
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 23 kwiecień 2019 - 10:01

2 lata temu volkl racetiger sl- kupione w DE i nici z reklamacji , rok temu Head World Cup i.sl i w tym roku te dynastary...


Legend?

#25 JurekByd

JurekByd

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPip
  • 1998 postów
  • Na forum od: 04.2007
510
  • Umiejętności: 8
  • Bydgoszcz

Napisano 23 kwiecień 2019 - 11:43

Legend?


Tak
<p> .

#26 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9325 postów
  • Na forum od: 09.2006
3602
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 23 kwiecień 2019 - 13:00

Mario: mozesz wyjasnic, jak szerokosc przeklada sie na "trudnosci w zlebach".....?

od razu dodam, ze sie z tym nie zgadzam....................zleby jezdze do 120 pod butem I co najwyzej DLUGOSC moze byc problemem w b waskich zlebach, ale nie szerokosc....


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#27 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2389 postów
  • Na forum od: 01.2017
885
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 23 kwiecień 2019 - 13:23

Mario: mozesz wyjasnic, jak szerokosc przeklada sie na "trudnosci w zlebach".....?
od razu dodam, ze sie z tym nie zgadzam....................zleby jezdze do 120 pod butem I co najwyzej DLUGOSC moze byc problemem w b waskich zlebach, ale nie szerokosc....


Nie chce być adwokatem diabła ale pewno o lód chodzi i sztywność poprzeczną.

#28 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9325 postów
  • Na forum od: 09.2006
3602
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 23 kwiecień 2019 - 13:31

Jezeli szerokosc przeszkadza, to nie nalezy szukac przyczyny w .....szerokosci


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#29 wkg

wkg

    Nowy użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1058 postów
  • Na forum od: 02.2009
625
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 23 kwiecień 2019 - 13:51

Pewnie co narciarz to opinia ale ja jakoś w żlebach pewniej czuję się na węższych nartach. Mam wrażenie, że są bardziej zwinne. Ale może to dlatego, że zwykle im węższe tym krótsze.



#30 MarioJ

MarioJ

    Frirajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2010 postów
  • Na forum od: 11.2007
1241
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 23 kwiecień 2019 - 15:40

Mario: mozesz wyjasnic, jak szerokosc przeklada sie na "trudnosci w zlebach".....?
od razu dodam, ze sie z tym nie zgadzam....................zleby jezdze do 120 pod butem I co najwyzej DLUGOSC moze byc problemem w b waskich zlebach, ale nie szerokosc....


Żleby możemy jechać w różnych wariantach śniegowych:
1. puch i miękki śnieg powyżej, nie wiem, powiedzmy 30cm+
2. miękki śnieg - płytka warstwa
3. twardy śnieg

I jeśli chodzi o wariant nr 1, to rzeczywiście tutaj mniejsza szerokość nie jest zaletą.
W tym wypadku dobierasz sobie szerokość i długość do oczekiwanej wyporności.

Wariant 2 i 3 - w takich warunkach ja się głównie poruszam na stromych stokach, i jak znam podejście Spiocha do zagrożenia lawinowego, to zakładałem w tym wątku, że szuka narty też pod takie warunki.
Stąd moje uproszczenie że węższa narta lepsza na żleby.
Na takie warunki narta 85-90 jest łatwiejsza do za-krawędziowania na stromym stoku niż 100-110.

Czy wystarczy ?
  • Spiochu podziękował za tę wiadomość

#31 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9325 postów
  • Na forum od: 09.2006
3602
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 23 kwiecień 2019 - 17:47

Nie wystarczy, a raczej jest to niepraktyczne - chyba ze podchodzisz w jednym zlebie ,zeby wylacznie ten jeden zleb zrobic:

ale, jak sam wiesz, sa rozne rodzaje sniegu w tym samym zlebie - wiec nie mozna narzekac na trudnosci z zakrawedziowaniem szerszej narty - nie powinno byc z tym problem - to nie to, co SZYBKIE przejscie z jednej krawedzi w druga na SL

 

Mmoze zbyt bardzo sie rozdrabniamy? ja tez czasami mam takie odchyly......


  • sstar podziękował za tę wiadomość

pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#32 JurekP

JurekP

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 957 postów
  • Na forum od: 04.2008
543
  • Umiejętności: 6
  • Gdańsk

Napisano 23 kwiecień 2019 - 21:05

To już bardziej patrzyłem w kierunku Kendo albo Secret(damska Mantra).

 

Gwoli informacji - Secret, czyli damska Mantra, przynajmniej jeśli mowa o wesji M5, różni się od męskiej Mantry tylko grafiką i innym zakresem dostępnych długości (pisałem o tym w innym wątku, zdaje się dotyczącym Mantry M5, na podstawie wypowiedzi przedstawiciela Volkl'a).

 

Sprostowanie - to co napisałem powyżej dotyczy tylko nowej Mantry/Secret 102 na sezon 2019/20. Przepraszam za pomyłkę.


Użytkownik JurekP edytował ten post 24 kwiecień 2019 - 07:42

  • Spiochu podziękował za tę wiadomość

#33 MarioJ

MarioJ

    Frirajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2010 postów
  • Na forum od: 11.2007
1241
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 23 kwiecień 2019 - 21:45

Nie wystarczy, a raczej jest to niepraktyczne - chyba ze podchodzisz w jednym zlebie ,zeby wylacznie ten jeden zleb zrobic:

ale, jak sam wiesz, sa rozne rodzaje sniegu w tym samym zlebie - wiec nie mozna narzekac na trudnosci z zakrawedziowaniem szerszej narty - nie powinno byc z tym problem - to nie to, co SZYBKIE przejscie z jednej krawedzi w druga na SL

 

Mmoze zbyt bardzo sie rozdrabniamy? ja tez czasami mam takie odchyly......

 

Ja radzę co wiem, na zasadzie aby nie zapomnieć o jakimś ważnym aspekcie. To ma być narta też do turowania, bezwyciągowego.

Spiochu na pewno to wszystko umie przetrawić i wyciągnie dla siebie dobre wnioski.


  • Spiochu podziękował za tę wiadomość

#34 AndRand

AndRand

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 415 postów
  • Na forum od: 03.2015
187
  • Umiejętności: 1

Napisano 23 kwiecień 2019 - 22:31

Nie chce być adwokatem diabła ale pewno o lód chodzi i sztywność poprzeczną.

 

Nie tylko. Też dźwignię.

Wąska narta to krótkie ramię przyłożenia siły - a więc lepsze zakrawędziowanie.

W drugą stronę - większe siły na wiązaniach. Więc trzeba je mocować szerzej.



#35 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2664 postów
  • Na forum od: 05.2006
1800
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 23 kwiecień 2019 - 22:49

 

Mmoze zbyt bardzo sie rozdrabniamy? ja tez czasami mam takie odchyly......

 


Janie może coś więcej napiszesz jakie modele polecasz a jakich nie. Jeździłeś może na tych Kanjo bo z tego co kojarzę jesteś fanem Volkl?

Weź pod uwagę, że szukam narty o zjazdowej charakterystyce ale tak jak koledzy pisali, na niezbyt głębokie śniegi (głównie mokre i przewiane), solidnej i stabilnej ,ale też nie przesadnie sztywnej gdyż przestrzenie będą ograniczone a prędkość jazdy niekoniecznie duża.

 

Co do samej dyskusji to wiadomo że jest to trochę sztuka dla sztuki bo w sumie to mogę wyciągnąć z piwnicy stare Movementy (89 pod butem, full camber, 1800g/szt) i też dam sobie na nich radę. Jak nie dojdę do jakiś sensownych wniosków to tak właśnie zrobię. Na razie jednak chciałbym poszukać optymalnego środka i dowiedzieć się jak najwięcej.

 

 

Gwoli informacji - Secret, czyli damska Mantra, przynajmniej jeśli mowa o wesji M5, różni się od męskiej Mantry tylko grafiką i innym zakresem dostępnych długości (pisałem o tym w innym wątku, zdaje się dotyczącym Mantry M5, na podstawie wypowiedzi przedstawiciela Volkl'a).

 

Na stronie Volkl podają inne taliowanie dla długości 170cm

M5 Mantra 134_96_117

Secret 130_92_113

Możliwe, że mają błąd w opisie i mniejsza szerokość jest tylko w krótszych wersjach.

 

 

Nie tylko. Też dźwignię.

Wąska narta to krótkie ramię przyłożenia siły - a więc lepsze zakrawędziowanie.

W drugą stronę - większe siły na wiązaniach. Więc trzeba je mocować szerzej.

 

Dokładnie tak będzie. Węższa narta to lepsze trzymanie na twardym jak również łatwiejsze utrzymanie równowagi w stromym źlebie. Mniejsza szerokość to również mniejsze siły działające na kolana.

 

 

Powyżej 90 bym nie wychodził, większe problemy na podejściu, trudniej w żlebach
waga: dla mnie 1500g to za dużo na taką nartę, idealnie byłoby 1250-1350g przy długości 170

 

Narta 1300g jest zbyt lekka by była stabilna i dobrze tłumiła drgania. Celuje raczej w 1500-1700g/szt co i tak pewnie jest już kompromisem.
Co do podejścia to myślę że dam radę. Wcześniej miałem narty ok. 1300g/szt ale wiązania szynowe ok 700g/szt i buty co najmniej 1800g/szt. Jak teraz zamontuje ATK Raider + lekkie buty to i tak będzie  500-1000g lżej na nodze. A na starym zestawie dało się robić dość długie tury. Wolę się nie przyzwyczajać do superlekkiego zestawu, bo potem nie ma już odwrotu.


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#36 Wujot

Wujot

    głosss rozsądku

  • PipPipPipPipPip
  • 2855 postów
  • Na forum od: 11.2008
3601
  • Umiejętności: 1
  • Wrocław

Napisano 23 kwiecień 2019 - 23:07

 

Co do samej dyskusji to wiadomo że jest to trochę sztuka dla sztuki bo w sumie to mogę wyciągnąć z piwnicy stare Movementy (89 pod butem, full camber, 1800g/szt) i też dam sobie na nich radę. Jak nie dojdę do jakiś sensownych wniosków to tak właśnie zrobię. Na razie jednak chciałbym poszukać optymalnego środka i dowiedzieć się jak najwięcej.

 

 

To całkiem sensowna konkluzja - na razie się rozglądaj a te 600 g jest do przeżycia (o ile nie zakładasz forsownego freetouru). Powiedzmy do 1200 m vertical.

A jeśli jazda ma być spokojna to zastanów się nad wiązaniami speed touring - ATK SLR i Trofeo. Chyba się da do tego założyć skistopy. Powinno być 200 g mniej na parze. Solidna narta i minimalistyczne wiązania - całkiem często to widuję.


Aby było 5 cm śniegu pod nartą, Blogi: fotograficzny i turystyczny


#37 MarioJ

MarioJ

    Frirajder

  • PipPipPipPipPip
  • 2010 postów
  • Na forum od: 11.2007
1241
  • Umiejętności: 8
  • Wrocław

Napisano 23 kwiecień 2019 - 23:22

Nie chce być adwokatem diabła ale pewno o lód chodzi i sztywność poprzeczną.

 

Gdzie jeździłeś żleby w lodzie? Rozumiem że piszesz na podstawie własnego doświadczenia.



#38 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2664 postów
  • Na forum od: 05.2006
1800
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 23 kwiecień 2019 - 23:53

 

To całkiem sensowna konkluzja - na razie się rozglądaj a te 600 g jest do przeżycia (o ile nie zakładasz forsownego freetouru). Powiedzmy do 1200 m vertical.

A jeśli jazda ma być spokojna to zastanów się nad wiązaniami speed touring - ATK SLR i Trofeo. Chyba się da do tego założyć skistopy. Powinno być 200 g mniej na parze. Solidna narta i minimalistyczne wiązania - całkiem często to widuję.

 

W kwestii Movementów to nie chodzi o wagę. Te narty są dla mnie za trudne. Brak rockera, bardzo duża sztywność, promień 22m. Choć mogę mieć wypaczoną ocenę bo wiązania miałem montowane do freestyle czyli mocno przesunięte w przód. Za drugiej strony te narty dają ogromną pewność. Lądowałem na nich (rozpaczliwe) skoki po 15m (w parku, nie dropy) i nie robi to na nich żadnego wrażenia.

Jazda ma być różna. Tak żeby się nie zabić. W łatwym terenie agresywna, w trudnym spokojna.

W kwestii podejść to chyba 4 dnia w życiu na turach, Alek mnie przeciągnął na jakieś 1300m verticalu. Ale to już było sporo dla 8kg zestawu i zerowej wprawy w foczeniu. Później nie pamiętam czy robiłem jakieś dłuższe wycieczki. Zazwyczaj nie ale pewnie coś do 1500m się zdarzyło. (+ wyprawy)


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#39 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2389 postów
  • Na forum od: 01.2017
885
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 23 kwiecień 2019 - 23:53

Gdzie jeździłeś żleby w lodzie? Rozumiem że piszesz na podstawie własnego doświadczenia.


Napisałbym, ale powstrzymuje mnie strach przed donosicielami.
PS. Poza tematem:
https://www.chili-sp...41hagan-zr.html

#40 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9325 postów
  • Na forum od: 09.2006
3602
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 24 kwiecień 2019 - 02:17

 

Janie może coś więcej napiszesz jakie modele polecasz a jakich nie. Jeździłeś może na tych Kanjo bo z tego co kojarzę jesteś fanem Volkl?

Weź pod uwagę, że szukam narty o zjazdowej charakterystyce ale tak jak koledzy pisali, na niezbyt głębokie śniegi (głównie mokre i przewiane), solidnej i stabilnej ,ale też nie przesadnie sztywnej gdyż przestrzenie będą ograniczone a prędkość jazdy niekoniecznie duża.

 

Co do samej dyskusji to wiadomo że jest to trochę sztuka dla sztuki bo w sumie to mogę wyciągnąć z piwnicy stare Movementy (89 pod butem, full camber, 1800g/szt) i też dam sobie na nich radę. Jak nie dojdę do jakiś sensownych wniosków to tak właśnie zrobię. Na razie jednak chciałbym poszukać optymalnego środka i dowiedzieć się jak najwięcej.

 

 

Na stronie Volkl podają inne taliowanie dla długości 170cm

M5 Mantra 134_96_117

Secret 130_92_113

Możliwe, że mają błąd w opisie i mniejsza szerokość jest tylko w krótszych wersjach.

 

 

Dokładnie tak będzie. Węższa narta to lepsze trzymanie na twardym jak również łatwiejsze utrzymanie równowagi w stromym źlebie. Mniejsza szerokość to również mniejsze siły działające na kolana.

 

 

Narta 1300g jest zbyt lekka by była stabilna i dobrze tłumiła drgania. Celuje raczej w 1500-1700g/szt co i tak pewnie jest już kompromisem.
Co do podejścia to myślę że dam radę. Wcześniej miałem narty ok. 1300g/szt ale wiązania szynowe ok 700g/szt i buty co najmniej 1800g/szt. Jak teraz zamontuje ATK Raider + lekkie buty to i tak będzie  500-1000g lżej na nodze. A na starym zestawie dało się robić dość długie tury. Wolę się nie przyzwyczajać do superlekkiego zestawu, bo potem nie ma już odwrotu.

 

Dla mnie idealna jest Mantra VWerks:doskonale trzymanie we wszystkich warunkach, szeroka na tyle, ze starczy na glebokie sniegi i bardzo zwrotna. 

seria BMT - dobra na skitour'y ale do jazdy juz nie za bardzo: seria 90eight i 100 eight - doskonale wywazenie wagi i jakosci jazdy

Kanjo - za mala szerokosc, zeby w pelni korzystac z glebokich sniegow (i znowu - "dobry narciarz zjedzie na kazdej narcie")

co do geometrii - Secret mainna geometrie niz Mantra

 

Żleby możemy jechać w różnych wariantach śniegowych:
1. puch i miękki śnieg powyżej, nie wiem, powiedzmy 30cm+
2. miękki śnieg - płytka warstwa
3. twardy śnieg

I jeśli chodzi o wariant nr 1, to rzeczywiście tutaj mniejsza szerokość nie jest zaletą.
W tym wypadku dobierasz sobie szerokość i długość do oczekiwanej wyporności.

Wariant 2 i 3 - w takich warunkach ja się głównie poruszam na stromych stokach, i jak znam podejście Spiocha do zagrożenia lawinowego, to zakładałem w tym wątku, że szuka narty też pod takie warunki.
Stąd moje uproszczenie że węższa narta lepsza na żleby.
Na takie warunki narta 85-90 jest łatwiejsza do za-krawędziowania na stromym stoku niż 100-110.

Czy wystarczy ?

 

powiem wprost, co moze sie spotkac z nieprzyjaznym oddzwiekiem: jezeli ktos ma klopoty z zakrawdziowaniem na stromym na szerokiej narcie- nie powienien takiej uzywac, moze w ogole nie powinien udawac sie poza trase, skoro taki drobiazg wyprowadza z rownowagi..wiecej nie powiem, bo nie chce rozdrazniac


  • sstar podziękował za tę wiadomość

pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack




Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych