Skocz do zawartości


Witaj na SkiForum.pl


Logowanie » 

Rejestracja
Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum. Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach.

Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji, co umożliwi Ci pisanie wiadomości, prywatną korespondencję z innymi użytkownikami forum, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych ułatwień w korzystaniu z forum.

Zdjęcie

szkolenie toko


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
10 odpowiedzi w tym temacie

#1 jajobb

jajobb

    Użytkownik

  • Pip
  • 44 postów
  • Na forum od: 10.2006
2
  • Umiejętności: 10
  • Polska

Napisano 21 sierpień 2007 - 19:56

Może ktoś będzie na tym szkoleniu to fajnie by było jakby nam zrelacjonował najlepiej z filimikami heheh:)

WAŻNE DLA PASJONATÓW, NIEZBĘDNE DLA INSTRUKTORÓW, ISTOTNE DLA EKSPERTÓW...... CZYLI DLA WSZYSTKICH NARCIARZY I DESKARZY!

Mamy przyjemność poinformować, że serwisowa firma TOKO® (Szwajcaria) – absolutny światowy lider w swej dziedzinie – wyraziła gotowość przeprowadzenia w Polsce specjalnego szkolenia, którego celem będzie wyposażenie nas wszystkich w aktualną wiedzę i umiejętności dotyczące pielęgnowania, smarowania i naprawy ślizgów nart i desek snowboardowych.


Tym razem będziemy mieli możliwość skorzystania z niepowtarzalnej okazji – odbycia szkolenia pod okiem Thorstena Waltera - szefa zespołu serwisantów TOKO, pod którego opieką znajduje się cała czołówka zawodników startujących w Pucharze Świata, podczas Igrzysk Olimpijskich oraz uczestniczących w najważniejszych imprezach kontynentalnych.


Szkolenie będzie jednodniowe i odbędzie się w Kielcach w dniu 25 sierpnia 2007, podczas trwania Targów Sportowych (szczegóły w załączonym programie).

Szkolenie obejmie dwa zakresy wiedzy:


ALPIN (narciarstwo zjazdowe i snowboard): pielęgnacja sprzętu o różnym stopniu przeznaczenia, dobór smarów amatorskich i sportowych, techniki smarowania w pełnym zakresie temperatur i w różnym zakresie zaawansowania użytkownika, elementy wyposażenia serwisu i ich przeznaczenie, itd.)


NORDIC (narciarstwo biegowe): wyposażenie serwisowe , serwis podstawowy, dobór smarów i techniki smarowania w pełnym zakresie temperatur


Koszt szkolenia: 30 PLN (w cenie dodatkowo: katalog, notatnik, poradnik serwisowy WaxManual, chorągiewka startowa TOKO, smycz do kluczy TOKO).

Koszt szkolenia + oficjalny certyfikat: 69,00 PLN (w cenie dodatkowo: katalog, notatnik, poradnik serwisowy WaxManual, pasta ochronna do rąk TOKO, chorągiewka startowa TOKO, smycz do kluczy TOKO, koszulka polo SERVICEMAN TOKO).

Opłata i odbiór karnetów wejściowych w dniu szkolenia od godz. 9.00 na stoisku firmy ELEPHANT PRO-SPORT (hala A, stoisko nr 37 – vis a vis podestu do pokazu mody)


Ze względu na pojemność sali konferencyjnej ilość miejsc ograniczona!


Prosimy o wcześniejsze potwierdzenie uczestnictwa:

fax. (071) 372 34 91

e-mail: office@elephant.pl


Osoby z wcześniejszą rezerwacją mają pierszeństwo uczestnictwa w szkoleniu!


ELEPHANT PRO-SPORT Sp.J.ul. Tenisowa 18, 53-033 WROCŁAW

VIII SZKOLENIE SERWISOWE

“TOKO – program” i “TOKO – service”


Termin szkolenia: 25.08.2007.

Miejsce: Kielce, obiekty Tagów Kieleckich,

sala konferencyjna w pawilonie “B”

Prowadzący:

Thorsten Walter (TOKO Szwajcaria)

Tadeusz Niebudek (TOKO Polska)

Tomasz Smusz (TOKO Polska – zajęcia praktyczne Alpin/Snowboard)

Antoni Solich (TOKO Polska – zajęcia praktyczne Nordic)

Zakres szkolenia:

11.oo -13.oo

1. Otwarcie szkolenia

1.1. Przedstawienie struktury organizacyjnej i celów firmy TOKO.

1.2 Struktura i cele strategiczne TOKO w Polsce.

1.3 System szkoleń TOKO w Polsce

2. TOKO w narciarstwie biegowym

2.1. Podstawowe informacje o nartach biegowych: rodzaje, konstrukcja, dobór.

2.2 Smary do nart biegowych: rodzaje, dobór, nakładanie

2.3 Czynności serwisowe w narciarstwie biegowym.

2.4 Pytania uczestników.

3. TOKO w narciarstwie zjazdowym i snowboardzie.

Smary zjazdowe: rodzaje, dobór, nakładanie.
Czynności serwisowe w narciarstwie zjazdowym i snowboardzie
Podstawy taktyki smarowania.
Pytania uczestników.
13.3o – 15.oo

4. Zajęcie praktyczne

4.1. Obróbka nart biegowych

4.2. Obróbka nart zjazdowych i snowboardu.

Zakończenie szkolenia.

#2 born2ski

born2ski

    FreeRiders

  • PipPip
  • 216 postów
  • Na forum od: 11.2006
43
  • Umiejętności: 9
  • Kraków

Napisano 09 wrzesień 2007 - 21:37

No i jak, był ktoś może na tym szkoleniu i zechce się podzielić z nami rodakami nabytą wiedzą ;) ?
"Off piste is not a crime"

#3 widzewiak_z_gor

widzewiak_z_gor

    Użytkownik

  • PipPip
  • 118 postów
  • Na forum od: 11.2007
32
  • Umiejętności: 6
  • Z Gór

Napisano 22 październik 2012 - 19:38

Witam.



Na weekend wybrałem się do pięknego Wrocławia na pełne szkolenie serwisowe firmy TOKO.
Jako zapalony serwisant amator, postanowiłem pogłębić swoją wiedzę i poznać nowe
techniki serwisowego fachu od ekspertów.
Szkolenie zacząłem w sobotę (Podstawowe I stopnia) a skończyłem
w niedzielę (Narciarstwo biegowe).



Sobota 20.X.2012


Przyjeżdżając pod wskazany adres, udałem się potwierdzić swoją obecność po wcześniejszej,
internetowej rezerwacji.
Kiedy wszedłem do budynku w holu przed biurem stało już kilka osób w celu rejestracji.
Postanowiłem rozejrzeć się po budynku aż trafiłem do pomieszczenia w którym serwowano
dobrą kawę, (przyznaję, że zwabił mnie aromatyczny zapach), herbatę.
W czasie trwania całego kursu, oprócz napojów były pączki i słodkie bułeczki
ale tylko po jednej sztuce! .................................. żartowałem. ;)
Razem z kawą udałem się do sali wykładowej w której znajdował się rzutnik, stół
serwisowy i chyba większość dostępnego asortymentu firmy, począwszy od narzędzi
serwisowych aż po samary.

Pełen nowej energii zarejestrowałem się u sympatycznej Pani, otrzymując na czas trwania
kursu segregatory wraz z papierem na notatki oraz katalog produktów.
W ramach podarunku od organizatorów szkolenia, trafiły do mnie dwie czapki,
(jedna zimowa, druga letnia z daszkiem), smar serwisowy, krem do czyszczenia rąk,
wszytko to firmy Holmenkol..... yyyyy... Toko oczywiście.
No dobra, nie zanudzam, szkolenia czas zacząć.



Szkolenie I Stopnia.
Prowadzący pan Tadeusz i pan Jacek.



Program Grupa 1. (ALPIN & SNB szkolenie podstawowe – I stopień)

Grupa 1. (ALPIN & SNB szkolenie podstawowe – I stopień)
08.00-08.50 Rejestracja uczestników.
09.00-10.30 Program serwisowy TOKO i teoretyczne podstawy serwisowania nart
10.30-10.45 Przerwa.
10.45-11.45 Podstawy teorii i praktyki ostrzenia krawędzi.
11.45-12.00 Przerwa.
12.00-13.00 Wprowadzenie do teorii i praktyka przygotowania i pielęgnowania ślizgów.
13.15 Zakończenie szkolenia.



W tej części szkolenia na podstawie firmowych slajdów, omawiana była teoria smarowania
i ostrzenia nart.
Przyznam, że szkolenie podstawowe spełniło moje oczekiwania, podstawy
zostały ugruntowane a także dowiedziałem się nowych rzeczy.
Historia firmy Toko, produkty stare oraz nowości z katalogu, zostały przedstawione
i wyjaśnione w sposób wyczerpujący.
Osobiście miałem wrażenie, że ten stopień składał się z dwóch części -
Teoria serwisowania nart i prezentacja produktów firmy.


Po zakończeniu szkolenia, każdy z uczestników otrzymał:


Certyfikat Ukończenia Szkolenia Stopnia Podstawowego uzyskując tytuł -
"Doradca Toko Alpin&SNB"



.... Po trzeciej kawie...




Szkolenie II Stopnia.
Prowadzący pan Tadeusz i pan Jacek.



Program Grupa 2. (ALPIN & SNB szkolenie serwisowe – II stopień)
13.00-13.50 Rejestracja uczestników
14.00-15.30 Główne elementy programu serwisowego TOKO oraz nowości 2012/2013
15.30-15.45 Przerwa
15.45-17.00 Ostrzenie i pielęgnacja krawędzi.
17.oo -17.15 Przerwa
17.15-18.45 Naprawa, smarowanie i pielęgnowanie ślizgów.
20.15 Zakończenie szkolenia




Drugie szkolenie tego dnia, zeszłoroczni kursanci ale też znajome twarze
z minionego szkolenia... zaczynamy.


Firmowe slajdy takie same jak na szkoleniu poprzednim dotyczące smarowania
i ostrzenia nart.
Zawiodłem się strasznie, miałem nadzieję, że prowadzący uchylą rąbka tajemnicy
i w praktyce za imadłami podzielą się swoją wiedzą, niestety jak dla mnie
zabrakło tego.


Przerwa na reklamę .... tak trochę złośliwy biedę. :)


Po zakończeniu szkolenia, każdy z uczestników otrzymał:


Certyfikat Ukończenia Szkolenia Serwisowego II Stopnia uzyskując tytuł -
"Doradcy Serwisowego"




Niedziela 21.X. 2012


Z samego rana we Wrocławiu mgła ale z każdą godziną słoneczko dochodziło do głosu.
Przybywam na miejsce szkolenia, witam się i idę po kawę. :)
Na sali wykładowej rozstawiony stół pod narty biegowe, naszykowane żelazko, smary.
No chyba będzie jakaś praktyka....


Szkolenie Narciarstwa biegowego.
Prowadzący pan Tadeusz i pan Antoni



Grupa 3. (narciarstwo biegowe).
09.00-09.50. Rejestracja uczestników.
10.00-11.30 Wprowadzenie do oferty i programu serwisowego TOKO + nowości 12/13.
11.30-11.45 Przerwa.
11.45-13.15 Smarowanie poślizgowe nart w technice klasycznej i łyżwowej
13.15-14.00 Przerwa.
14.00-15.15 Smarowanie trzymające nart biegowych w technice klasycznej: GripWax i
KlisterWax.
15.30 Zakończenie szkolenia.



Na wstępie szkolenia podobne slajdy tylko robione pod "szwiszczypały" (biegówki).



Przerwa na reklamę .... znowu trochę złośliwy bedę. :)


13.15-14.00 Przerwa.



Za imadłami zaczyna swój popis pan Antoni. Szacunek.
Po przedstawieniu rodzajów i doboru nart biegowych zaczyna się czar serwisowy.
Zapach smaru roznosi się w powietrzu, technika na poślizg, technika na trzymanie,
piękna sprawa. Widzę przed sobą zakochanego w nartach człowieka, który dzieli się
cenną wiedzą i doświadczeniem, niestety czas się kończy.
Koniec.



Po zakończeniu szkolenia, każdy z uczestników otrzymał:
Certyfikat ale dokładnie nie wiem jaki bo dopiero otrzymam go pocztą, na szkolenie
narciarstwa biegowego zapisałem się w dniu rejestracji. Jak przyjdzie uzupełnię.


Osobiście zaliczam szkolenia na plus z tym, że certyfikaty to tylko papierki.
Za mało było zajęć praktycznych za mało przekazywanej przydatnej wiedzy a za dużo
reklamy jak dla mnie.


Pozdrawiam serdecznie organizatorów szkolenia, prowadzących a w szczególności
pana Antoniego i wszystkich uczestników szkolenia.

Użytkownik widzewiak_z_gor edytował ten post 22 październik 2012 - 20:22
Sraj....p


#4 Lukaszo86

Lukaszo86

    prowinter_kraków

  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Na forum od: 05.2010
107
  • Umiejętności: 8
  • Kraków

Napisano 24 październik 2012 - 14:34

było fajnie i miło :-) a kawa bardzo dobra potwierdzam:-) tak samo w I jak i II dzień;-)

zmieniłem nazwę użytkownika z prowinter_kraków na lukaszo86 :)


#5 skimind

skimind

    Użytkownik

  • PipPip
  • 171 postów
  • Na forum od: 06.2012
33
  • Umiejętności: 9
  • katowice

Napisano 24 październik 2012 - 19:55

zaczynam żałować że nie dotarłem:(
Zapraszam na SkiMind.
Najnowszy wpis - Zbuduj sobie narty. SAM !

#6 Lukaszo86

Lukaszo86

    prowinter_kraków

  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Na forum od: 05.2010
107
  • Umiejętności: 8
  • Kraków

Napisano 25 październik 2012 - 14:36

wierz mi. jest czego żałować bo było profesjonalnie ;)

zmieniłem nazwę użytkownika z prowinter_kraków na lukaszo86 :)


#7 Cyprian

Cyprian

    Użytkownik

  • PipPip
  • 103 postów
  • Na forum od: 12.2010
13
  • Umiejętności: 9
  • Warszawa

Napisano 27 październik 2012 - 19:27

profesjonalnie bez praktyki?

#8 kamo

kamo

    Użytkownik

  • PipPip
  • 155 postów
  • Na forum od: 12.2010
32
  • Rybnik

Napisano 28 październik 2012 - 12:43

Właśnie "profesjonalnie bez praktyki? " Na początku Nas poinformowano że przebieg szkolenia będzie miało trochę zmienioną kolejność ale okazuje się że Panowie się nieźle pogubili. Poinformowano Nas też że osoba która miała przedstawić nowość - mobilną maszynkę do ostrzenia niestety nie dotarła.

Szkolenie serwisowe IIgo stopnia przeprowadzone bardzo ogólnikowo. Pominięte zostały slajdy z tabelami mieszania smarów.
Cyt. ze trony Toko Polska "SERWISOWY: (np. właściciele serwisów, serwisanci klubowi): Teoria smarowania i serwis profesjonalny (pielęgnacja sprzętu o różnym stopniu przeznaczenia, dobór smarów amatorskich i sportowych, techniki smarowania w pełnym zakresie temperatur......)"
Niestety nie do końca tak było brakło dobrej praktyki a dla Nas to najważniejsze.

Szybkie powtórzenie szkolenia podstawowego odnośnie przygotowania i ostrzenia.
Przedstawiono różnice między ostrzałkami a profesjonalnymi kątownikami (tu z 2 prowadzących każdy miał swoje zdanie, Pan Jacek Badura był bardziej za ostrzałkami - twierdził po co mamy się męczyć jak i tak nie odczujemy różnic).
Mała wymiana doświadczeń i pytania do prowadzących.
Dobór smarów amatorskich i sportowych. Na pytania odnośnie smarowania zadane przez uczestników szkolenia dostaliśmy odpowiedź: "macie napisane na opakowaniu".
Przedstawiono parę metod czyszczenia ślizgu przed smarowaniem właściwym - ok.
Długie opowiadanie o nowej lini smarów Tribloc Technology.
Przedstawiono również smary Irox w sprayu - tu mały ułamek praktyki!

Na koniec poopowiadano o prostych ostrzałkach na stok - to chyba powinno być na szkoleniu podstawowym? Na szkoleniu serwisowym raczej powinno się zareklamowić i pokazać obsługę w praktyce kątownika i prawidła tym czym serwisant powinien pracować!

Pod sumując źle nie było ale dobrze też nie, Panowie bardzo prosimy o lepszą organizację!

Użytkownik kamo edytował ten post 28 październik 2012 - 12:55

NARTY! i rower all-mountain to mój odpoczynek i wolny czas:) Choroba serwisowa również... jest obecna:)

#9 Cyprian

Cyprian

    Użytkownik

  • PipPip
  • 103 postów
  • Na forum od: 12.2010
13
  • Umiejętności: 9
  • Warszawa

Napisano 28 październik 2012 - 22:40

Dzięki KAMO za opis.. Teraz już jestem pewien że nie mam czego żałować, że mi coś wypadło i nie mogłem się zjawić..
Prezentacje swoich produktów każda szanująca firma robi za darmo bo na tym zarabia..

#10 Lukaszo86

Lukaszo86

    prowinter_kraków

  • PipPipPip
  • 740 postów
  • Na forum od: 05.2010
107
  • Umiejętności: 8
  • Kraków

Napisano 29 październik 2012 - 10:26

Pod sumując źle nie było ale dobrze też nie, Panowie bardzo prosimy o lepszą organizację!


Kamo, Tobie się nie podobało a mi się podobało. Jak sam tytuł szkolenia nosił nazwę "II-go stopnia", należy mieć na uwadze, że uczestnicy którzy przyjechali na szkolenie mają na ten temat pojęcie i wiedzą jak naostrzyć narty. Szkolenie miało charakter bardziej produktowy, tu się zgodzę, ale trzeba wiedzieć że jeśli jest rewolucja w smarach TriBloc to należy się bardziej na nich skupić niż na tym kto jaką ostrzałką preferuje ostrzyć krawędzie, ponieważ to jest ocena czysto subiektywna. Ja wolę taką a Ty taką, dlaczego? bo Tobie lepiej się trzyma np. Pro Sharp a mi aluminiowy kątownik z pilnikiem. Nie ma w tym większej filozofii. Co do doboru smarów także to wszystko zależy od serwisanta jakie smary dobierze. Na szkoleniu dowiedzieliśmy się o nowych liniach smarów, jakie są ich właściwości i jak się je powinno stosować. Wybacz ale nie uważam za efektywne szkolenie jeśli rozpatrywalibyśmy na szkoleniu każde warunki atmosferyczno-śniegowe po to aby dobrać odpowiednie smary. Poznaliśmy ogólną metodę doboru smarów, natomiast jak to wyjdzie w praktyce to już zależy od nas...

podsumowując ja uważam szkolenie Toko za bardzo profesjonalne (patrząc pod kątem innych szkoleń). Szkolenie jak szkolenie - ma na celu przedstawienie pewnego zarysu sprawy, a nie wskazanie konkretnej drogi działania, bo wtedy nie byłoby np. konkurencji między serwisami i sklepami ;-)

zmieniłem nazwę użytkownika z prowinter_kraków na lukaszo86 :)


#11 widzewiak_z_gor

widzewiak_z_gor

    Użytkownik

  • PipPip
  • 118 postów
  • Na forum od: 11.2007
32
  • Umiejętności: 6
  • Z Gór

Napisano 29 październik 2012 - 20:49

Jak przyjdzie uzupełnię...

Certyfikat Ukończenia Szkolenia Serwisowego II Stopnia uzyskując tytuł -
Doradcy serwisowego (Nordic)."


Część praktyczna, której zabrakło jak dla mnie :)









Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych