Skocz do zawartości

Filmiki poglądowe, progres


szevczi

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć, nagrałam ostatnio coś i chciałabym żebyście mi powiedzieli, nad czym można popracować, co jest okej, a co całkowicie trzeba wyeliminować ;)

https://youtu.be/4htdKVYvMHs

https://youtu.be/YltHutpP3hI

Mam problemy przy bardziej stromych i słabo przygotowanych (lód, muldy) odcinkach, wtedy to już w grę wchodzi tylko zeslizg bo przy takich prędkościach trafienie na lód który puści mi krawędź bądź muldę kończy się wywrotą. Są na to jakieś sposoby, czy trzeba poprostu opanować płynna jazdę zeslizgiem, czy smigiem w tych warunkach?

PS. Po sezonie wymieniam sprzęt, aktualnie jeżdżę na elanach sx race 152, aczkolwiek lubię pojechać dłuższym skrętem i wtedy tracę w nich stabilność. Mam 165 cm, próbowałam jeździć na volklach racetigerach sl 160cm, super wrażenia, (na stromym muldzistym jednak większe męczarnie niż na elanach) ale czy do mojego stylu jazdy narta slalomowa będzie okej?
Buty, szukać czegoś flex ok 100?

 

 

EDIT 2020

Dorzucam aktualny filmik bo w poście zapewne się zgubi.

Załączony plik  trim.7B204BC0-F0B0-4946-ABA8-F91661A013F1.MOV   18,87 MB   185 Ilość pobrań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Cześć, nagrałam ostatnio coś i chciałabym żebyście mi powiedzieli, nad czym można popracować, co jest okej, a co całkowicie trzeba wyeliminować ;)

https://youtu.be/4htdKVYvMHs

https://youtu.be/YltHutpP3hI

Mam problemy przy bardziej stromych i słabo przygotowanych (lód, muldy) odcinkach, wtedy to już w grę wchodzi tylko zeslizg bo przy takich prędkościach trafienie na lód który puści mi krawędź bądź muldę kończy się wywrotą. Są na to jakieś sposoby, czy trzeba poprostu opanować płynna jazdę zeslizgiem, czy smigiem w tych warunkach?

PS. Po sezonie wymieniam sprzęt, aktualnie jeżdżę na elanach sx race 152, aczkolwiek lubię pojechać dłuższym skrętem i wtedy tracę w nich stabilność. Mam 165 cm, próbowałam jeździć na volklach racetigerach sl 160cm, super wrażenia, (na stromym muldzistym jednak większe męczarnie niż na elanach) ale czy do mojego stylu jazdy narta slalomowa będzie okej?
Buty, szukać czegoś flex ok 100?

Jam nie fachman, ale podoba mi się zachowanie rytmu i szerokości toru jazdy, praca kilków i sylwetka także.

Ogólnie po mojemu bardzo fajna jazda, gralulacje.

 

A na progres ZAWSZE jest miejsce.

 

Co do nart i butów - z pewnoscią dobre slalomki 155 i buty koło setki w tym progresie pomogą.

 

Powodzenia i kontynuacji życzę!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dopiero uczę. Jedyna sprawa, która dla mnie rzuciła się w oczy to te wyprowadzanie w przód narty wewn. Chętnie poczytam co na ten temat napiszą dobrze jeżdżący, bo spotykam się z przeciwstawnymi tezami w tej kwestii. Jedni mówią, że to prawidłowo, inni, że nie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dopiero uczę. Jedyna sprawa, która dla mnie rzuciła się w oczy to te wyprowadzanie w przód narty wewn. Chętnie poczytam co na ten temat napiszą dobrze jeżdżący, bo spotykam się z przeciwstawnymi tezami w tej kwestii. Jedni mówią, że to prawidłowo, inni, że nie. 

Spróbuj - zamiast pytać - jadąc na krawędzi wprowadzić na stoku wewnętrzną do tyłu .... będą jaja .

 

U mnie - generalnie - górna narta mało jeżdzi, jest luźna dosyć.

Rok czy dwa temy uporczywie próbowałem - jadąc ,,świadomie'' - obie równo obciążać.

Da się, ale gra niewarta  - po mojemu - świeczki. 

Pozycja robi się mniej stabilna, wieksza szansa na wyjechanie na górnej, na stromym w ogóle nie ogarniałem . Ot co .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na stoku z filmów gubisz sterowanie - narty pływają, zmienia się szerokość, pływa równowaga skutkując wyjściem w przód wewnętrznej. Za słaby impuls. W konsekwencji jeżeli będzie twardo zacznie się ślizganie. A na mniej równym (muld bym nie mieszał) problem sprawia brak elastyczności : od bioder w górę układ masz zamknięty jak z podręcznika - tyle, że to tak nie działa. Kontroluj dół, rozluźnij górę.
M.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj - zamiast pytać - jadąc na krawędzi wprowadzić na stoku wewnętrzną do tyłu .... będą jaja .

 

U mnie - generalnie - górna narta mało jeżdzi, jest luźna dosyć.

Rok czy dwa temy uporczywie próbowałem - jadąc ,,świadomie'' - obie równo obciążać.

Da się, ale gra niewarta świeczki - po mojemu - świeczki. 

Pozycja robi się mniej stabilna, wieksza szansa na wyjechanie na górnej, na stromym w ogóle nie ogarniałem . Ot co .

Kaem jedynie chodziło mi, że w poradnikach jedni ganią, a inni nie, wypuszczanie wewnętrznej narty do przodu. Szczerze to na moim etapie skupiałem się na innych aspektach i nawet nie potrafię powiedzieć czy u mnie te wypuszczanie jest i jak duże. Podczas ostatniego wyjazdu skupiałem się na braniu nart pod siebie i wkładaniu biodra do środka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się dopiero uczę. Jedyna sprawa, która dla mnie rzuciła się w oczy to te wyprowadzanie w przód narty wewn. Chętnie poczytam co na ten temat napiszą dobrze jeżdżący, bo spotykam się z przeciwstawnymi tezami w tej kwestii. Jedni mówią, że to prawidłowo, inni, że nie. 

Osobiscie nie potrafie sobie wyobrazic jakby to mialo wygladac inaczej :P

Najlepsi zawodnicy PŚ raczej wiedza jak jezdzic :D

https://www.google.c...pjzg8er9TTHgAM:

 

Jak nie jestes pewna, to poogladaj sobie filmiki na YT - to moze byc odpowiedz dla Ciebie :)

Widac to bardzo dobrze np. tutaj (sugeruje zwolnione tempo albo pauzowac poszczegolny fazy skretu):

https://www.youtube....h?v=yRA-XB0nuyo

 

a idealnie w tym momencie (i kolejny skret) z uwagi na pozycje kamery:

https://youtu.be/yRA-XB0nuyo?t=20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Osobiscie nie potrafie sobie wyobrazic jakby to mialo wygladac inaczej :P

Najlepsi zawodnicy PŚ raczej wiedza jak jezdzic :D

https://www.google.c...pjzg8er9TTHgAM:

 

Jak nie jestes pewna, to poogladaj sobie filmiki na YT - to moze byc odpowiedz dla Ciebie :)

Widac to bardzo dobrze np. tutaj (sugeruje zwolnione tempo albo pauzowac poszczegolny fazy skretu):

https://www.youtube....h?v=yRA-XB0nuyo

 

a idealnie w tym momencie (i kolejny skret) z uwagi na pozycje kamery:

https://youtu.be/yRA-XB0nuyo?t=20

Cześć

Błagam...Jeżeli się na czymś nie znamy to nie konfabulujmy.

Wysunięcie nogi wewnętrznej jest anatomicznie nieuniknione i nie da się jej nie wysuwać w ogóle.

Podstawą jest natomiast fakt, że ma być to skutek innych ruchów i pozycji jaką przyjmujemy w skręcie a nie przyczyna skrętu. Chodzi o fakt aby unikać NADMIERNEGO wysunięcia narty wewnętrznej powodującego rotację bioder i zablokowanie ruchów w stawach biodrowych.

U narciarzy początkujących próbujących osiągnąć skręt cięty jest to dość częste. Jazda przybiera wtedy obraz "pedałowania" nartami.

 

U koleżanki wysunięcie sprawia wrażenie naturalnego. Zapoczątkowanie skrętu jest OK natomiast później...nic się nie dzieje, choć są symptomy, że mogłoby.

Przeczytaj uważnie post Mraxx74. Sterowania nie ma. To jest ślizganie się ne promieniu narty, które fajnie pracuje w strylnych warunkach jak na filmach ale - dokładnie tak jak napisałaś - w trudniejszych warunkach będą kłopoty.

Druga sprawa to odchylenie. Jedziesz z prostym tułowiem. Na tym stoczku nie ma problemu na stromszym - koniec.

Jest takie narciarskie powiedzenie: Pokaż mi swój śmig a powiem Co jakim jesteś narciarzem. Nie można więc w ogóle mówić o jeździe na nartach bez umiejętności jazdy śmigiem.

Zacznij od nauki odciążenia i dociążenia nart. Uruchom kolana. Popatrz na film:

Skup się na tym co dziej się z ciałem po zapoczątkowaniu skrętu i jak każdy skręt jest wysterowany - czyli jak poprowadzone są narty aby go zamknąć.

Zwróć uwagę na stopniowe obniżanie pozycji w trakcie sterowania. To jest właśnie dociążanie nart, którego szybkością regulujemy promień.

 

Pozdrowienia

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Błagam...Jeżeli się na czymś nie znamy to nie konfabulujmy.

Wysunięcie nogi wewnętrznej jest anatomicznie nieuniknione i nie da się jej nie wysuwać w ogóle.

Podstawą jest natomiast fakt, że ma być to skutek innych ruchów i pozycji jaką przyjmujemy w skręcie a nie przyczyna skrętu. Chodzi o fakt aby unikać NADMIERNEGO wysunięcia narty wewnętrznej powodującego rotację bioder i zablokowanie ruchów w stawach biodrowych.

U narciarzy początkujących próbujących osiągnąć skręt cięty jest to dość częste. Jazda przybiera wtedy obraz "pedałowania" nartami.

Nie czaje Twojej wypowiedzi Mitek. Z mojego postu (#9) wynika, ze noga wewnetrzna = wysunieta do przodu. Z Twojego (#10) noga wewnetrzna = wysunieta do przodu. To wyglada jak ten sam wniosek, a Ty sugerujesz "konfabulacje"? (normalnie musialem sprawdzic znaczenie tego slowa, bo mnie przeroslo :D :P gdyby kogos tez przeroslo: https://sjp.pwn.pl/s...nfabulacja.html) :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam problemy przy bardziej stromych i słabo przygotowanych (lód, muldy) odcinkach, wtedy to już w grę wchodzi tylko zeslizg bo przy takich prędkościach trafienie na lód który puści mi krawędź bądź muldę kończy się wywrotą. Są na to jakieś sposoby, czy trzeba poprostu opanować płynna jazdę zeslizgiem, czy smigiem w tych warunkach?

 

Są dwie szkoły - jeździmy tylko na krawędzi i jak są za trudne warunki no to ześlizg

Albo jeździmy zawsze śmigiem, którego stopień szurania sobie regulujemy pod warunki - od czystej krawędzi po ześlizg bokiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czaje Twojej wypowiedzi Mitek. Z mojego postu (#9) wynika, ze noga wewnetrzna = wysunieta do przodu. Z Twojego (#10) noga wewnetrzna = wysunieta do przodu. To wyglada jak ten sam wniosek, a Ty sugerujesz "konfabulacje"? (normalnie musialem sprawdzic znaczenie tego slowa, bo mnie przeroslo :D :P gdyby kogos tez przeroslo: https://sjp.pwn.pl/s...nfabulacja.html) :)

Cześć

Przeczytaj co napisałeś:

"najlepsi zawodnicy wiedzą jak jeździć" - a da się inaczej???

Co chciałeś udowodnić swoim postem? Brzmiał jakby celem było udowodnienie, że należy jeździć z nogą wewnętrzną wysuniętą. A inaczej się po prostu nie da. Tylko, że zupełnie nie o to chodzi.

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są dwie szkoły - jeździmy tylko na krawędzi i jak są za trudne warunki no to ześlizg

Albo jeździmy zawsze śmigiem, którego stopień szurania sobie regulujemy pod warunki - od czystej krawędzi po ześlizg bokiem.

Smig chyba wymaga ostrej krawedzi, inaczej na twardym stoku pomimo staran bedzie zeslizgiem :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smig chyba wymaga ostrej krawedzi, inaczej na twardym stoku pomimo staran bedzie zeslizgiem :P

Cześć

Następny, Co jedno z drugim ma wspólnego?

Śmig to technika jazdy a ześlizg to sposób prowadzenia nart.

Śmig może być cięty, z elementem ślizgowym, hamujący, skoczny itd.

Ostrej krawędzi wymaga każdy rodzaj jazdy. Bez ostrej przygotowanej narty na stok sie nie wychodzi.

Nie piszcie jak nie macie o czymś pojęcia.
Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wszystkim za odpowiedzi, wezmę sobie to pod uwagę i będę próbować. Odezwę się tu z kolejnymi problemami to na pewno ;) jeżeli chodzi o impuls i gubienie sterowania, to problem z odpowiednim dociążaniem nart?

Jestem totalnym samoukiem i rozważam dopiero wzięcie jakiś lekcji z instruktorem, także wybaczcie pytania, może nie są zbyt profesjonalnie skonstruowane ;) Jeżdżę dla przyjemności ale fakt, jeżeli coś można poprawić - to postaram się to zrobić.

Jakby ktoś jeszcze mógł się wypowiedzieć w kwestii sprzętu, to byłabym wdzięczna.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Następny, Co jedno z drugim ma wspólnego?

Śmig to technika jazdy a ześlizg to sposób prowadzenia nart.

Śmig może być cięty, z elementem ślizgowym, hamujący, skoczny itd.

Ostrej krawędzi wymaga każdy rodzaj jazdy. Bez ostrej przygotowanej narty na stok sie nie wychodzi.

Nie piszcie jak nie macie o czymś pojęcia.
Pozdrowienia

Smig moze byc ciety czy musi byc ciety?

 

PS szybciej swoje posty edytujesz nim zdarze zacytowac... Widac zes porywczy czlowiek :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć

Przeczytaj co napisałeś:

"najlepsi zawodnicy wiedzą jak jeździć" - a da się inaczej???

Kazdy z nas jest inny (i to jest OK :) ), ale gdybym to ja byl pytajacym i ktos mi podrzucil w tym przypadku moj post :P to nie mialbym watpliwosci co z narta wewnetrzna. To jest moj sposob myslenia i stad post #9. Byc moze dla Gabrik ten argument/odpowiedz tez bedzie wystarczajacy dlatego nie bardzo rozumiem Twoje "konfabulacje" (juz prawie umiem na pamiec :D ). 

 

 

Co chciałeś udowodnić swoim postem? Brzmiał jakby celem było udowodnienie, że należy jeździć z nogą wewnętrzną wysuniętą. 

Nie jestem tu po to, zeby komukolwiek cokolwiek udowadniac, bo... nie ma tu nic do udowodnienia :) Po prostu odpowiedzialem na zadane pytanie, bo jak sadze forum sluzy wlasnie temu :) 

 

 

A inaczej się po prostu nie da. 

Skoro ktos o to pyta, moge przypuszczac, ze nie jest to dla niego oczywiste i tym samym moze "cwiczyc" cofanie wewnetrznej na sile, a po co komu kiepskie nawyki? zwlaszcza, ze Gabrik pisze:

wyprowadzanie w przód narty wewn. Chętnie poczytam co na ten temat napiszą dobrze jeżdżący, bo spotykam się z przeciwstawnymi tezami w tej kwestii. Jedni mówią, że to prawidłowo, inni, że nie. 

 

Dziekuje, dobranoc :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kazdy z nas jest inny (i to jest OK :) ), ale gdybym to ja byl pytajacym i ktos mi podrzucil w tym przypadku moj post :P to nie mialbym watpliwosci co z narta wewnetrzna. To jest moj sposob myslenia i stad post #9. Byc moze dla Gabrik ten argument/odpowiedz tez bedzie wystarczajacy dlatego nie bardzo rozumiem Twoje "konfabulacje" (juz prawie umiem na pamiec :D ). 

 

 

Nie jestem tu po to, zeby komukolwiek cokolwiek udowadniac, bo... nie ma tu nic do udowodnienia :) Po prostu odpowiedzialem na zadane pytanie, bo jak sadze forum sluzy wlasnie temu :)

 

 

Skoro ktos o to pyta, moge przypuszczac, ze nie jest to dla niego oczywiste i tym samym moze "cwiczyc" cofanie wewnetrznej na sile, a po co komu kiepskie nawyki? zwlaszcza, ze Gabrik pisze:

 

Dziekuje, dobranoc :D

Potwierdzasz, że zupełnie nie rozumiesz o co chodzi.

Cofanie wewnętrznej się ćwiczy aby kontrolować to co się z nartą wewnętrzną dzieje i nie jest to wcale zły nawyk.

Garbik pyta czy należy wysuwać wewnętrzna nartę i odpowiedź jest jedna i jedyna - NIE NALEŻY WYSUWAĆ WEWNĘTRZNEJ NARTY. Ona wysuwa się sama. Każdy dodatkowy ruch w celu jej wysunięcia jest błędny. Należy raczej dążyć do jej cofania właśnie.

Pozdrowienia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Siemka.Ogólnie ładna jazda.Uważam jak kolega martin TDM że obciążasz górną nartę nieznacznie wysuwając biodro i nartę co prowadzi do blokady. Przed monitorami tego nie rozstrzygniemy.Sama musisz spróbować skrętów na dolnej narcie z podniesioną górną.Skręcanie tylko na dolnej narcie da ci stabilizację. pozdr.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Przeczytałem że chcesz zmienić narty.Jeśli mogę coś doradzić to zaglądnij na nartę head super joy.Jak lubisz nartę sl to będziesz bardzo z niej zadowolona.Ma podobny R około 12 jak sl,bardzo dobrze trzyma krawędż ,jest stabilna.Ale dużo bardziej uniwersalna,w miękim śniegu się sprawdzi i w śmigu też jest dobra.Moja żona jeżdzi podobnie jak Ty i ma tą nartę.Przy Twoim wzroście 153 ,158 do rozważenia,to naprawdę sztywna narta.Jak masz gdzie to wypożycz i sprawdż..Buty 100 to minimum,będziesz jezdzić coraz lepiej.Zacznij od numeru niżej jak masz na codzień, jak się same nie ułożą po kilku dniach jazdy ,to można poprawiać w sklepie,jak kupisz za duże to zonk i stracona kasa.Pozdrowienia.

 

Dzięki, ale ten 1 post już nieaktualny. Wrzuciłam tu filmik po roku, żeby nie otwierać nowego. Zakupiłam sobie przed sezonem tecnica mach1 lv i do tego racetigery sl 160 cm i na chwile obecną to objeżdżam :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,jak jezdzisz tak śmig po bardziej stromej trasie,to 6 w skali musisz zmienić :)Gratulacje.

 

Właśnie nie zmieniam tej skali, bo nie jeżdżę offpiste, a śmig uskuteczniam gdy muszę :)

Ale widzę, że prześladuje mnie na każdym kroku :D, wiec już postanowione że biorę w obroty Dzikowiec jak tylko będą warunki i cisnę. Ale najpierw chyba NWW zwiększę, górka robi wrażenie. 

Brawo !

Jesteś przykładem właściwego "wpisania się" w skalę umiejętności.

Wykazujesz właściwą pokorę wynikłą ze świadomości stanu zaawansowania.

Gdybyś była mężczyzną prawdopodobnie jako "On" deklarowałbyś poziom 7.

Powinnaś być wzorcem skali - Gratulacje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czytam ten temat i śmiać mi się chce jak temu Panu. Z Was się śmieję ... nie z Szevczi bo Ona nie ma nic wspólnego z Dyzmą to tylko zbieg okoliczności i pokazanie zjawiska ...

 

 

 

W ubiegłym roku pojechałem do pokazanego na filmach Czarnowa, w założeniu miałem być dwa dni, uciekłem po 4 godzinach. Cholery można dostać jeżdżąc "w koło Wojtek" po tak naprawdę 2 trasach mających jakieś 1,5 km łącznie i nachyleniu "stoków" gdzieś pomiędzy 10 a 15 %. Przecież to nie ma sensu. Po 2 godzinach znasz każdą muldkę, po 3 chce ci się rzygać po 4 uciekasz jak najdalej :angry:.

 

Takie narciarstwo nie ma sensu tym bardziej nie ma sensu ocenianie jazdy i postępów na takich trasach. jan koval to nazywa mistrzami Hali Szrenickiej i to prawda.  Chciałbym zobaczyć mistrzynię na prawdziwej trasie tak powyżej 40 % nachylenia, nie mówię, żeby było 60 czy 70%

A tym czasem Szevczi jedzie po Czarnowie 25678 raz i wszyscy zachwyceni. O co tu chodzi ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...