Skocz do zawartości

Zdjęcie
- - - - -

Samouk, prośba o ocenę i wskazówki.

• Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
2 odpowiedzi w tym temacie

#1 bartee400

bartee400

Nowy użytkownik

• 4 postów
  • Na forum od: 01.2019
2
  • Umiejętności: 7
  • Nowy Targ

Napisano 31 styczeń 2019 - 19:54

Cześć, zacznę od tego, że jestem narciarskim samoukiem z 20 letnim stażem. Doświadczenie mam solidne, nie są to tygodniowe wyjazdy w góry raz do roku, ale wręcz co najmniej cotygodniowe jeżdżenie (mieszkam na Podhalu). Nigdy nie miałem lekcji indywidualnych ani grupowych. To co umiem to wypadkowa tego co na samym początku przekazał mi ojciec, a później to co zaobserwowałem na stoku u innych narciarzy, ewentualnie zobaczyłem lub przeczytałem w internecie. Nigdy nie wyjechałem na narty dalej niż Polska i Słowacja, ale w tym rejonie przejeździłem chyba wszystko co ciekawe i strome. Przykładowo, z Łomnickiej Przełęczy i Kasprowego na szczycie Gąsienicowego zjeżdżam z przyjemnością, nie jest to walka o życie. Słowem, w mojej jeździe czuję się dość pewnie. Nigdy nie jeździłem na tyczkach, z praktycznego punktu widzenia nie doświadczyłem nigdy jazdy sportowej.

Z drugiej strony zdaję sobie sprawę z faktu, że moja technika jest głęboko w lesie, a moja jazda ma bardzo mało wspólnego z wzorcowym jeżdżeniem na nartach. Szczerze mówiąc to ja nawet nie wiem jak poprawnie używać kijków :lol:

Od sezonu czy też dwóch męczy mnie to wewnętrznie i chciałbym poprawić styl, wyeliminować największe błędy. Domyślam się, że z moim bagażem doświadczeń będzie to bardzo, bardzo trudne. Póki co przyszły mi do głowy trzy, cztery rzeczy:

1. Kurs kwalifikacyjny SITN, a następnie jeżeli się da kurs na pomocnika instruktora.

2. Zapłacenie instruktorowi za przykładowo 20h i co tygodniowe wożenie się z nim na nartach przez pół sezonu.

3. Oglądać filmiki, czytać na internecie i starać się samemu korygować błędy (szczerze mówiąc to nie widzę zbytnich widoków na jakikolwiek sukces).