Skocz do zawartości


Zdjęcie
- - - - -

Samochodowe manewry poślizgowe na śniegu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
145 odpowiedzi w tym temacie

#141 kordiankw

kordiankw

    Samiec alfa

  • PipPipPipPipPip
  • 2868 postów
  • Na forum od: 10.2011
8243
  • Umiejętności: 7

Napisano 19 styczeń 2019 - 14:59

Przepraszam.

Wybaczam i nie gniewam się.

Czytaj ze zrozumieniem, pytałem o doświadczenia w prowadzeniu tego konkretnego modelu auta, jeżeli takim nie jeździłeś to pytanie ciebie nie dotyczy :). Co to auto potrafi w terenie wiem, bardziej chodziło mi o podzielenie się wrażeniami w czasie normalnej jazdy autostradowej. Czy przy prędkościach autostradowych auto prowadzi się stabilnie czy pływa? Charakterystyczne dla aut zbudowanych na ramie jest przenoszenie drgań na kierownicę i do wnętrza kabiny, jak to wygląda w tym modelu? Poprzednik czyli Musso był stosunkowo miękki i przy prędkościach powyżej 120 km/h miało się wrażenie, że trochę za bardzo nim buja.
W tej chwili pytania są jedynie retoryczne, bo żona już podjęła decyzję :) i zrezygnowałem z jego zakupu. Kupię to co jej się podoba, bo głównie ona będzie nim jeździć codziennie do pracy.
Ps. Dziś udało się podjechać do apartamentu bez łańcuchów :), taka zima jak ta trafia się raz na 10 lat, nawet raz do roku jeżeli będę musiał założyć łańcuchy, to przeżyje.
A w Szczyrku pogoda wyglada dziś tak:
0df4daf3b58140127fda8fb4d812cde6.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lubię ludzi ale nie wszystkich. Wiele wybaczam ale nie wszystko. Szybko zapominam, ale nie zawsze. Ci których lubię już o tym wiedzą. Ci, których nie lubię, to zauważą. Dla prawdziwych przyjaciół mogę przejść przez piekło. Wrogom wskażę tam drogę .....

#142 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9168 postów
  • Na forum od: 09.2006
3399
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 20 styczeń 2019 - 01:59

Kamil - mimmo ,ze sie moze obraziles, ale cos mi mowi, ze jestes "normalny", wiec odpowiadam.

 Dla mnie sytuacja, w ktorej dobry kierowca nie wjezdza do gory - jest sytuacja ekstremalna - wiec tradycyjny 4x4 z blakada przod tyl jest w takich warunkach nie do zastapienia

 

 . w dodatku, jezeli "testujemy" rozne uklady 4x4 to zakladamy, ze opony I inne warunki sa takie same ….

 

od wielu lat nie jezdze samochodami z innym napedem niz 4x4 , z powodu bardzo prostego - mieszkam w terenie gorzystym, ze stos zwawymi opadami sniegu, musze byc w pracy niezaleznie od warunkow I moja Zona tez - wiec jestesmy skazani na takie wynalazki. kilometrazu nie podbijam, najwyzej zanizam

ekspertem nie jestem, ale mam wlasnie duzo doswiadczenia w praktycznie wsystkich rodzajach 4x4......

 

PS zmniejszanie cisnienia w oponach w jezdzie na piasku (bo stad sie ta idea wywodzi) I w sniegu - moim zdaniem - urban legend - prawdopodobnie mialo sens w oponach przed-radialnych (chyba sie diagonalne nazywaly)

 

w oponach radialnych nie ma zbyt wielkeigo sensu : jezeli obnizymy cisnienie to centralna czesc beiznika sie wpukli, czyli nie bedzie przylegala tak mocna do podloza niz opona o prawidlowym profile poprzecznym (czytaj "dodmuchana" do nominalnego cisnienia) . niektorzy tlumacza, ze typowe opony terenowe maja tez "zeby na bocznej powierzchni - ja na to mowie, ze jezeli jedziesz w glebokim sniegu to I tak te boczne klocki powoduja dodatkowa trakcje w sniegu glebokim…….

 

I znow - nie na co dzien, ale co najmniej tydzien w roku lubie jezdzic na wydmach - nigdy nie obnizam cisnienia, zwykle opony nie sa swietne ( bo zwykle wypozyczam pick-up) I nigdy nie mialem problemow - oooops mialem, ale wylacznie w jednym przypadku, kiedy nie moglem wylaczyc Traction Control...………………..po jej wylaczeniu - wszystko wrocilo do normy

 

nie wiem czy tak to wyglada, ale naprawde samochod dla mnie nie jest swiatynia, tylko sposobem na przemieszczanie sie w miare efektywnie z miejsca A do miejsca B - im trudniejsze warunki tym bardziej to lubie...


  • kamil.k podziękował za tę wiadomość

pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#143 kamil.k

kamil.k

    Użytkownik

  • PipPip
  • 179 postów
  • Na forum od: 01.2015
306
  • Umiejętności: 1
  • Piotrków Trybunalski

Napisano wczoraj, 22:07

Wybaczam i nie gniewam się. Czytaj ze zrozumieniem, pytałem o doświadczenia w prowadzeniu tego konkretnego modelu auta, jeżeli takim nie jeździłeś to pytanie ciebie nie dotyczy :). Co to auto potrafi w terenie wiem, bardziej chodziło mi o podzielenie się wrażeniami w czasie normalnej jazdy autostradowej. Czy przy prędkościach autostradowych auto prowadzi się stabilnie czy pływa? Charakterystyczne dla aut zbudowanych na ramie jest przenoszenie drgań na kierownicę i do wnętrza kabiny, jak to wygląda w tym modelu? Poprzednik czyli Musso był stosunkowo miękki i przy prędkościach powyżej 120 km/h miało się wrażenie, że trochę za bardzo nim buja. W tej chwili pytania są jedynie retoryczne, bo żona już podjęła decyzję :) i zrezygnowałem z jego zakupu. Kupię to co jej się podoba, bo głównie ona będzie nim jeździć codziennie do pracy. Ps. Dziś udało się podjechać do apartamentu bez łańcuchów :), taka zima jak ta trafia się raz na 10 lat, nawet raz do roku jeżeli będę musiał założyć łańcuchy, to przeżyje. A w Szczyrku pogoda wyglada dziś tak:

 

 

 Coś mi się nie chce wierzyć w bajeczki ,że wiesz co auto potrafi w terenie, a nie wiesz tak prostej rzeczy jak zachowanie auta przy jeździe z prędkością autostradową ...

 

 Z ciekawości spytam czy qashqai jest w manualu czy automat ?



#144 kordiankw

kordiankw

    Samiec alfa

  • PipPipPipPipPip
  • 2868 postów
  • Na forum od: 10.2011
8243
  • Umiejętności: 7

Napisano wczoraj, 22:12

Coś mi się nie chce wierzyć w bajeczki ,że wiesz co auto potrafi w terenie, a nie wiesz tak prostej rzeczy jak zachowanie auta przy jeździe z prędkością autostradową ...

Z ciekawości spytam czy qashqai jest w manualu czy automat ?

A kogo obchodzi w co wierzysz :D ?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Lubię ludzi ale nie wszystkich. Wiele wybaczam ale nie wszystko. Szybko zapominam, ale nie zawsze. Ci których lubię już o tym wiedzą. Ci, których nie lubię, to zauważą. Dla prawdziwych przyjaciół mogę przejść przez piekło. Wrogom wskażę tam drogę .....

#145 kamil.k

kamil.k

    Użytkownik

  • PipPip
  • 179 postów
  • Na forum od: 01.2015
306
  • Umiejętności: 1
  • Piotrków Trybunalski

Napisano wczoraj, 22:13

Kamil - mimmo ,ze sie moze obraziles, ale cos mi mowi, ze jestes "normalny", wiec odpowiadam.

 Dla mnie sytuacja, w ktorej dobry kierowca nie wjezdza do gory - jest sytuacja ekstremalna - wiec tradycyjny 4x4 z blakada przod tyl jest w takich warunkach nie do zastapienia

 

 . w dodatku, jezeli "testujemy" rozne uklady 4x4 to zakladamy, ze opony I inne warunki sa takie same ….

 

od wielu lat nie jezdze samochodami z innym napedem niz 4x4 , z powodu bardzo prostego - mieszkam w terenie gorzystym, ze stos zwawymi opadami sniegu, musze byc w pracy niezaleznie od warunkow I moja Zona tez - wiec jestesmy skazani na takie wynalazki. kilometrazu nie podbijam, najwyzej zanizam

ekspertem nie jestem, ale mam wlasnie duzo doswiadczenia w praktycznie wsystkich rodzajach 4x4......

 

PS zmniejszanie cisnienia w oponach w jezdzie na piasku (bo stad sie ta idea wywodzi) I w sniegu - moim zdaniem - urban legend - prawdopodobnie mialo sens w oponach przed-radialnych (chyba sie diagonalne nazywaly)

 

w oponach radialnych nie ma zbyt wielkeigo sensu : jezeli obnizymy cisnienie to centralna czesc beiznika sie wpukli, czyli nie bedzie przylegala tak mocna do podloza niz opona o prawidlowym profile poprzecznym (czytaj "dodmuchana" do nominalnego cisnienia) . niektorzy tlumacza, ze typowe opony terenowe maja tez "zeby na bocznej powierzchni - ja na to mowie, ze jezeli jedziesz w glebokim sniegu to I tak te boczne klocki powoduja dodatkowa trakcje w sniegu glebokim…….

 

I znow - nie na co dzien, ale co najmniej tydzien w roku lubie jezdzic na wydmach - nigdy nie obnizam cisnienia, zwykle opony nie sa swietne ( bo zwykle wypozyczam pick-up) I nigdy nie mialem problemow - oooops mialem, ale wylacznie w jednym przypadku, kiedy nie moglem wylaczyc Traction Control...………………..po jej wylaczeniu - wszystko wrocilo do normy

 

nie wiem czy tak to wyglada, ale naprawde samochod dla mnie nie jest swiatynia, tylko sposobem na przemieszczanie sie w miare efektywnie z miejsca A do miejsca B - im trudniejsze warunki tym bardziej to lubie...

 

 

 Nie obraziłem się, bo nie dałeś powodu. Szkoda tylko , że nie chcesz podać żadnych argumentów dlaczego mam zero pojęcia o 4x4.

 

 Podasz zimową sytuacje w której blokady są niezastąpione ?

 

 O 4x4 wiem na razie tyle, że żadne blokady,opony czy nawet automat itp. nie są niezastąpione, bo nie bez powodu większość terenówek ma wyciągarki  :D



#146 kamil.k

kamil.k

    Użytkownik

  • PipPip
  • 179 postów
  • Na forum od: 01.2015
306
  • Umiejętności: 1
  • Piotrków Trybunalski

Napisano wczoraj, 22:14

A kogo obchodzi w co wierzysz :D ?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

 

 Czytaj ze zrozumieniem, napisałem , że nie wierze.





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych