Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Samochodowe manewry poślizgowe na śniegu


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
156 odpowiedzi w tym temacie

#141 kordiankw

kordiankw

    Samiec alfa

  • PipPipPipPipPip
  • 3002 postów
  • Na forum od: 10.2011
8691
  • Umiejętności: 7

Napisano 19 styczeń 2019 - 14:59

Przepraszam.

Wybaczam i nie gniewam się.

Czytaj ze zrozumieniem, pytałem o doświadczenia w prowadzeniu tego konkretnego modelu auta, jeżeli takim nie jeździłeś to pytanie ciebie nie dotyczy :). Co to auto potrafi w terenie wiem, bardziej chodziło mi o podzielenie się wrażeniami w czasie normalnej jazdy autostradowej. Czy przy prędkościach autostradowych auto prowadzi się stabilnie czy pływa? Charakterystyczne dla aut zbudowanych na ramie jest przenoszenie drgań na kierownicę i do wnętrza kabiny, jak to wygląda w tym modelu? Poprzednik czyli Musso był stosunkowo miękki i przy prędkościach powyżej 120 km/h miało się wrażenie, że trochę za bardzo nim buja.
W tej chwili pytania są jedynie retoryczne, bo żona już podjęła decyzję :) i zrezygnowałem z jego zakupu. Kupię to co jej się podoba, bo głównie ona będzie nim jeździć codziennie do pracy.
Ps. Dziś udało się podjechać do apartamentu bez łańcuchów :), taka zima jak ta trafia się raz na 10 lat, nawet raz do roku jeżeli będę musiał założyć łańcuchy, to przeżyje.
A w Szczyrku pogoda wyglada dziś tak:
0df4daf3b58140127fda8fb4d812cde6.jpg


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Lubię ludzi ale nie wszystkich. Wiele wybaczam ale nie wszystko. Szybko zapominam, ale nie zawsze. Ci których lubię już o tym wiedzą. Ci, których nie lubię, to zauważą. Dla prawdziwych przyjaciół mogę przejść przez piekło. Wrogom wskażę tam drogę .....

#142 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9307 postów
  • Na forum od: 09.2006
3557
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 20 styczeń 2019 - 01:59

Kamil - mimmo ,ze sie moze obraziles, ale cos mi mowi, ze jestes "normalny", wiec odpowiadam.

 Dla mnie sytuacja, w ktorej dobry kierowca nie wjezdza do gory - jest sytuacja ekstremalna - wiec tradycyjny 4x4 z blakada przod tyl jest w takich warunkach nie do zastapienia

 

 . w dodatku, jezeli "testujemy" rozne uklady 4x4 to zakladamy, ze opony I inne warunki sa takie same ….

 

od wielu lat nie jezdze samochodami z innym napedem niz 4x4 , z powodu bardzo prostego - mieszkam w terenie gorzystym, ze stos zwawymi opadami sniegu, musze byc w pracy niezaleznie od warunkow I moja Zona tez - wiec jestesmy skazani na takie wynalazki. kilometrazu nie podbijam, najwyzej zanizam

ekspertem nie jestem, ale mam wlasnie duzo doswiadczenia w praktycznie wsystkich rodzajach 4x4......

 

PS zmniejszanie cisnienia w oponach w jezdzie na piasku (bo stad sie ta idea wywodzi) I w sniegu - moim zdaniem - urban legend - prawdopodobnie mialo sens w oponach przed-radialnych (chyba sie diagonalne nazywaly)

 

w oponach radialnych nie ma zbyt wielkeigo sensu : jezeli obnizymy cisnienie to centralna czesc beiznika sie wpukli, czyli nie bedzie przylegala tak mocna do podloza niz opona o prawidlowym profile poprzecznym (czytaj "dodmuchana" do nominalnego cisnienia) . niektorzy tlumacza, ze typowe opony terenowe maja tez "zeby na bocznej powierzchni - ja na to mowie, ze jezeli jedziesz w glebokim sniegu to I tak te boczne klocki powoduja dodatkowa trakcje w sniegu glebokim…….

 

I znow - nie na co dzien, ale co najmniej tydzien w roku lubie jezdzic na wydmach - nigdy nie obnizam cisnienia, zwykle opony nie sa swietne ( bo zwykle wypozyczam pick-up) I nigdy nie mialem problemow - oooops mialem, ale wylacznie w jednym przypadku, kiedy nie moglem wylaczyc Traction Control...………………..po jej wylaczeniu - wszystko wrocilo do normy

 

nie wiem czy tak to wyglada, ale naprawde samochod dla mnie nie jest swiatynia, tylko sposobem na przemieszczanie sie w miare efektywnie z miejsca A do miejsca B - im trudniejsze warunki tym bardziej to lubie...


  • kamil.k podziękował za tę wiadomość

pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#143 kamil.k

kamil.k

    Użytkownik

  • PipPip
  • 199 postów
  • Na forum od: 01.2015
334
  • Umiejętności: 1
  • Piotrków Trybunalski

Napisano 23 styczeń 2019 - 22:07

Wybaczam i nie gniewam się. Czytaj ze zrozumieniem, pytałem o doświadczenia w prowadzeniu tego konkretnego modelu auta, jeżeli takim nie jeździłeś to pytanie ciebie nie dotyczy :). Co to auto potrafi w terenie wiem, bardziej chodziło mi o podzielenie się wrażeniami w czasie normalnej jazdy autostradowej. Czy przy prędkościach autostradowych auto prowadzi się stabilnie czy pływa? Charakterystyczne dla aut zbudowanych na ramie jest przenoszenie drgań na kierownicę i do wnętrza kabiny, jak to wygląda w tym modelu? Poprzednik czyli Musso był stosunkowo miękki i przy prędkościach powyżej 120 km/h miało się wrażenie, że trochę za bardzo nim buja. W tej chwili pytania są jedynie retoryczne, bo żona już podjęła decyzję :) i zrezygnowałem z jego zakupu. Kupię to co jej się podoba, bo głównie ona będzie nim jeździć codziennie do pracy. Ps. Dziś udało się podjechać do apartamentu bez łańcuchów :), taka zima jak ta trafia się raz na 10 lat, nawet raz do roku jeżeli będę musiał założyć łańcuchy, to przeżyje. A w Szczyrku pogoda wyglada dziś tak:

 

 

 Coś mi się nie chce wierzyć w bajeczki ,że wiesz co auto potrafi w terenie, a nie wiesz tak prostej rzeczy jak zachowanie auta przy jeździe z prędkością autostradową ...

 

 Z ciekawości spytam czy qashqai jest w manualu czy automat ?



#144 kordiankw

kordiankw

    Samiec alfa

  • PipPipPipPipPip
  • 3002 postów
  • Na forum od: 10.2011
8691
  • Umiejętności: 7

Napisano 23 styczeń 2019 - 22:12

Coś mi się nie chce wierzyć w bajeczki ,że wiesz co auto potrafi w terenie, a nie wiesz tak prostej rzeczy jak zachowanie auta przy jeździe z prędkością autostradową ...

Z ciekawości spytam czy qashqai jest w manualu czy automat ?

A kogo obchodzi w co wierzysz :D ?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk
Lubię ludzi ale nie wszystkich. Wiele wybaczam ale nie wszystko. Szybko zapominam, ale nie zawsze. Ci których lubię już o tym wiedzą. Ci, których nie lubię, to zauważą. Dla prawdziwych przyjaciół mogę przejść przez piekło. Wrogom wskażę tam drogę .....

#145 kamil.k

kamil.k

    Użytkownik

  • PipPip
  • 199 postów
  • Na forum od: 01.2015
334
  • Umiejętności: 1
  • Piotrków Trybunalski

Napisano 23 styczeń 2019 - 22:13

Kamil - mimmo ,ze sie moze obraziles, ale cos mi mowi, ze jestes "normalny", wiec odpowiadam.

 Dla mnie sytuacja, w ktorej dobry kierowca nie wjezdza do gory - jest sytuacja ekstremalna - wiec tradycyjny 4x4 z blakada przod tyl jest w takich warunkach nie do zastapienia

 

 . w dodatku, jezeli "testujemy" rozne uklady 4x4 to zakladamy, ze opony I inne warunki sa takie same ….

 

od wielu lat nie jezdze samochodami z innym napedem niz 4x4 , z powodu bardzo prostego - mieszkam w terenie gorzystym, ze stos zwawymi opadami sniegu, musze byc w pracy niezaleznie od warunkow I moja Zona tez - wiec jestesmy skazani na takie wynalazki. kilometrazu nie podbijam, najwyzej zanizam

ekspertem nie jestem, ale mam wlasnie duzo doswiadczenia w praktycznie wsystkich rodzajach 4x4......

 

PS zmniejszanie cisnienia w oponach w jezdzie na piasku (bo stad sie ta idea wywodzi) I w sniegu - moim zdaniem - urban legend - prawdopodobnie mialo sens w oponach przed-radialnych (chyba sie diagonalne nazywaly)

 

w oponach radialnych nie ma zbyt wielkeigo sensu : jezeli obnizymy cisnienie to centralna czesc beiznika sie wpukli, czyli nie bedzie przylegala tak mocna do podloza niz opona o prawidlowym profile poprzecznym (czytaj "dodmuchana" do nominalnego cisnienia) . niektorzy tlumacza, ze typowe opony terenowe maja tez "zeby na bocznej powierzchni - ja na to mowie, ze jezeli jedziesz w glebokim sniegu to I tak te boczne klocki powoduja dodatkowa trakcje w sniegu glebokim…….

 

I znow - nie na co dzien, ale co najmniej tydzien w roku lubie jezdzic na wydmach - nigdy nie obnizam cisnienia, zwykle opony nie sa swietne ( bo zwykle wypozyczam pick-up) I nigdy nie mialem problemow - oooops mialem, ale wylacznie w jednym przypadku, kiedy nie moglem wylaczyc Traction Control...………………..po jej wylaczeniu - wszystko wrocilo do normy

 

nie wiem czy tak to wyglada, ale naprawde samochod dla mnie nie jest swiatynia, tylko sposobem na przemieszczanie sie w miare efektywnie z miejsca A do miejsca B - im trudniejsze warunki tym bardziej to lubie...

 

 

 Nie obraziłem się, bo nie dałeś powodu. Szkoda tylko , że nie chcesz podać żadnych argumentów dlaczego mam zero pojęcia o 4x4.

 

 Podasz zimową sytuacje w której blokady są niezastąpione ?

 

 O 4x4 wiem na razie tyle, że żadne blokady,opony czy nawet automat itp. nie są niezastąpione, bo nie bez powodu większość terenówek ma wyciągarki  :D



#146 kamil.k

kamil.k

    Użytkownik

  • PipPip
  • 199 postów
  • Na forum od: 01.2015
334
  • Umiejętności: 1
  • Piotrków Trybunalski

Napisano 23 styczeń 2019 - 22:14

A kogo obchodzi w co wierzysz :D ?


Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

 

 Czytaj ze zrozumieniem, napisałem , że nie wierze.



#147 Joanna Sm

Joanna Sm

    Użytkownik

  • PipPip
  • 191 postów
  • Na forum od: 01.2017
315
  • Umiejętności: 6

Napisano 04 luty 2019 - 04:18

Kamil - a tak na powaznie pytam, jak ci sie udalo traktory topic? I czy skutecznie ?

 A drugie pytanie:

Ostatnio przy wypozyczaniu samochodu  na narty dla naszej 5- tki - dziewczyny zamowily Toyote Sequoia - ale okazalo sie ze ma tylko naped 2 x4, jako bezpieczniejszy samochod zostala nam wypozyczona KIA Sedona - bo miala 'traction control",  ale minivan. My, dziewczyny nawet nie dyskutowalysmy z wypozyczalnia, tylko czy rzeczywiscie to racja, to nie wiem.



#148 kamil.k

kamil.k

    Użytkownik

  • PipPip
  • 199 postów
  • Na forum od: 01.2015
334
  • Umiejętności: 1
  • Piotrków Trybunalski

Napisano 04 luty 2019 - 07:43

Kamil - a tak na powaznie pytam, jak ci sie udalo traktory topic? I czy skutecznie ?

 A drugie pytanie:

Ostatnio przy wypozyczaniu samochodu  na narty dla naszej 5- tki - dziewczyny zamowily Toyote Sequoia - ale okazalo sie ze ma tylko naped 2 x4, jako bezpieczniejszy samochod zostala nam wypozyczona KIA Sedona - bo miala 'traction control",  ale minivan. My, dziewczyny nawet nie dyskutowalysmy z wypozyczalnia, tylko czy rzeczywiscie to racja, to nie wiem.

 

 

  Traktor służy do pracy, więc zawsze jest obciążony jakimś osprzętem. Sam w sobie już sporo waży, wiec mocno obciążony po wjechaniu w rozmoczony dołek jakich mnóstwo na polu, mimo blokad i dużego prześwitu potrafi się zakopać i się utopić.

 

 Samo 4x4 plus blokady jest dobre na prostym odcinku. Auto z blokadami dla przeciętnego kierowcy jest autem do jazdy na wprost i na każdym zakręcie takie auto pojedzie prosto. Widać to dobrze na rajdach jak dobry driver ośką przelatuje śliski zakręt,a ktoś kto jedzie imprezą wyjeżdża przodem, bo zabrakło umiejętności.

 

 

Auto z elektronicznymi systemami wsparcia ułatwiają jazdę przeciętnemu kierowcy i jest bezpieczne w użytkowaniu dla kierowcy, dla auta i dla innych użytkowników drogi.



#149 Joanna Sm

Joanna Sm

    Użytkownik

  • PipPip
  • 191 postów
  • Na forum od: 01.2017
315
  • Umiejętności: 6

Napisano 10 luty 2019 - 01:08

Traktor służy do pracy, więc zawsze jest obciążony jakimś osprzętem. Sam w sobie już sporo waży, wiec mocno obciążony po wjechaniu w rozmoczony dołek jakich mnóstwo na polu, mimo blokad i dużego prześwitu potrafi się zakopać i się utopić.
 
 Samo 4x4 plus blokady jest dobre na prostym odcinku. Auto z blokadami dla przeciętnego kierowcy jest autem do jazdy na wprost i na każdym zakręcie takie auto pojedzie prosto. Widać to dobrze na rajdach jak dobry driver ośką przelatuje śliski zakręt,a ktoś kto jedzie imprezą wyjeżdża przodem, bo zabrakło umiejętności.
 
 
Auto z elektronicznymi systemami wsparcia ułatwiają jazdę przeciętnemu kierowcy i jest bezpieczne w użytkowaniu dla kierowcy, dla auta i dla innych użytkowników drogi.

Ale po zatopieniu traktora ktoś je wyciągnał, czy na złom?
U mnie na ulicy bez dołków auta topią się średnio raz w roku.

Załączone miniatury

  • 6841DBB2-1815-4B20-B5E0-F7167AE8FB4F.jpeg
  • FE28549E-7055-4AD5-8856-B8F41F741C55.jpeg


#150 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2265 postów
  • Na forum od: 01.2017
823
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 10 luty 2019 - 05:23

Tu na Masarykovej..

Załączone miniatury

  • DSC_3847.JPG


#151 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9307 postów
  • Na forum od: 09.2006
3557
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 10 luty 2019 - 14:06

  Traktor służy do pracy, więc zawsze jest obciążony jakimś osprzętem. Sam w sobie już sporo waży, wiec mocno obciążony po wjechaniu w rozmoczony dołek jakich mnóstwo na polu, mimo blokad i dużego prześwitu potrafi się zakopać i się utopić.

 

 Samo 4x4 plus blokady jest dobre na prostym odcinku. Auto z blokadami dla przeciętnego kierowcy jest autem do jazdy na wprost i na każdym zakręcie takie auto pojedzie prosto. Widać to dobrze na rajdach jak dobry driver ośką przelatuje śliski zakręt,a ktoś kto jedzie imprezą wyjeżdża przodem, bo zabrakło umiejętności.

 

 

Auto z elektronicznymi systemami wsparcia ułatwiają jazdę przeciętnemu kierowcy i jest bezpieczne w użytkowaniu dla kierowcy, dla auta i dla innych użytkowników drogi.

To czerwone to chyba sie zupelnie poprzestawilo - chyba chodzilo Ci o to, ze  przy wlaczonym part time (z lub bez dodatkowej blokady) nie powinno sie  skrecac na  suchej powierzchnni, bo mozna zaklaszczyc  oski albo ukrecic - na sniegu mozna sobie dowolnie skrecac przy wlaczonym systemie

 

Moglbys wytlumaczyc w powszechnie uzywanym jezyku, co znaczy ten niebieski zwrot?


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#152 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2598 postów
  • Na forum od: 05.2006
1713
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 10 luty 2019 - 14:13

 

ośką przelatuje śliski zakręt,

 

Bardziej literacko będzie: "samochodem z napędem na przednią oś, szybko przejeżdża przez zakręt, po śliskiej nawierzchni" ;)


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#153 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9307 postów
  • Na forum od: 09.2006
3557
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 10 luty 2019 - 14:18

Bardziej literacko będzie: "samochodem z napędem na przednią oś, szybko przejeżdża przez zakręt, po śliskiej nawierzchni" ;)

czyli wg kolegi K auta z napedem na przednia os sa lepsze  w rajdach….ciekawe…..


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#154 kordiankw

kordiankw

    Samiec alfa

  • PipPipPipPipPip
  • 3002 postów
  • Na forum od: 10.2011
8691
  • Umiejętności: 7

Napisano 10 luty 2019 - 14:21

czyli wg kolegi K auta z napedem na przednia os sa lepsze  w rajdach….ciekawe…..

Utopił kilka traktorów, to chyba wie co pisze :D. BTW czy są traktory Burago, bo mam pewne podejrzenia.


Lubię ludzi ale nie wszystkich. Wiele wybaczam ale nie wszystko. Szybko zapominam, ale nie zawsze. Ci których lubię już o tym wiedzą. Ci, których nie lubię, to zauważą. Dla prawdziwych przyjaciół mogę przejść przez piekło. Wrogom wskażę tam drogę .....

#155 kamil.k

kamil.k

    Użytkownik

  • PipPip
  • 199 postów
  • Na forum od: 01.2015
334
  • Umiejętności: 1
  • Piotrków Trybunalski

Napisano 10 luty 2019 - 22:27

czyli wg kolegi K auta z napedem na przednia os sa lepsze  w rajdach….ciekawe…..

 

 

 Zalecam czytanie ze zrozumieniem, wtedy nie będzie tylu problemów. Nigdzie nie napisałem że FWD jest lepsze, tylko, że napęd AWD wymaga większych umiejętności od kierowcy. Jednak co by nie było zawsze najważniejszy jest łącznik między pedałami a kierownicą. Udowadniano to w różnych testach jak np. Sabina Schmitz wykręciła na ringu fordem transitem z dieslem pod maską czas gorszy kilka sekund niż Clarkson Jaguarem. Robert Kubica kilkukrotnie startował najwolniejszym kartem i ścigał się z przypadkowymi osobami żeby pokazać, że nie sprzęt jest najważniejszy.

 

 Blokady napedów są dobre na prostych odcinkach i nie jeden się już przekonał jak bardzo nie skręca jego patrol w terenie  na blokadach. Prosty test jak średnica zawracania pokazuje mankament tego dobrodziejstwa jakimi są blokady.

 

 A wracając do rodzajów napędów i do tego który jest najbardziej najlepszy, to pamiętam jak ładnych kilkanaście lat temu zrobiono pojedynek żużlowej jawki i subaru imprezy 300 koni mechanicznych .Wszyscy myśleli , że będzie walka o setne sekundy, ale auto mocno dostało.

 

 Pojedynki są powtarzane aż do dzisiaj i jeden z ostatnich jaki widziałem to auto z rallycrossu z mocą ok 600 koni i motocykl żużlowy ok. 70 koni, ale auto znowu przegrało. Była tez pamiętam próba pojedynku z quadem dakarowym , ale i tutaj trzeba było uznać wyższość motocykla żużlowego.



#156 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2265 postów
  • Na forum od: 01.2017
823
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 10 luty 2019 - 22:43

Dobre
https://www.topgear....ies-6-episode-7
Wierzę. Pamiętam dostawczaki 150+ na zwykłych drogach co jeńców nie biorą, Jaro też popierdziela w swoim...

#157 kamil.k

kamil.k

    Użytkownik

  • PipPip
  • 199 postów
  • Na forum od: 01.2015
334
  • Umiejętności: 1
  • Piotrków Trybunalski

Napisano 14 luty 2019 - 08:36

Kamil - a tak na powaznie pytam, jak ci sie udalo traktory topic? I czy skutecznie ?

 

 

 Tak mi się przypomniało :D

 

 





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych