Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

[Atomic Race 8] Uszkodzona regulacja DIN?


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
4 odpowiedzi w tym temacie

#1 MattB

MattB

    Nowy użytkownik

  • 2 postów
  • Na forum od: 01.2019
0

Napisano 05 styczeń 2019 - 23:21

Szanowni Koledzy,

 

najpierw parę faktów.

 

Narty Atomic Race 8 w idealnym stanie, zawsze serwisowane, zero przygód.

Jak co roku w poprzednim sezonie wiązania zostały rozkręcone na minimum i narta przygotowana na przechowywanie poza sezonem.

Tak przeleżała przez rok (jak co roku) w domu w temperaturze pokojowej.

 

Tydzień temu wyciągnięta i dostarczona do Decathlon Piaseczno w celu regulacji do butów, DIN + smarowanie. DIN według pomiarów miał być ustawiony na 2.

Serwisant dzwoni i twierdzi ze przednia regulacja jednej z nart jest uszkodzona.

Narty zostają odebrane i to co widzę:

 

Narta dobra ustawiona przód i tył na 3.

Narta uszkodzona tył na min (tyle co miałem) a przód na 3. Kręcenie śrubą w przednim wiązaniu nic nie daje. Wskaźnik nie rusza się ani w jedną ani w drugą. Szczęki nie trzymają - są rozwarte.

 

Pytanie co się stało? Co jest uszkodzone i czy można i gdzię w Warszawie to naprawić?

 

Tak jak pisałem wszystkie narty są utrzymywane zawsze w perfekcyjnym stanie. Od ponad 30 lat nie spotkałem się z taką sytuacja.

Pytanie czy serwisant mógł coś przekręcić (przegiąć) i uszkodzić wiązanie?

 

Po rozmowie telefonicznej był delikatnie mówiąc mało wiarygodny. Na pytanie dlaczego nie ustawił DIN na 2 tylko na 3 motał się. Twierdził, że ta uszkodzona narta od początku sie nie dała regulować, a wskaźnik "wyciągniety" na 3. Na pytanie jak to się stało stwierdził, że wszystkie narty przyszły do niego z ustawieniem na 3, co jest oczywiście kłamstwem!!!

 

Jak to widzicie?

 

Dziękuję za pomoc.



#2 markiz69

markiz69

    Użytkownik

  • PipPip
  • 163 postów
  • Na forum od: 12.2017
86

Napisano 05 styczeń 2019 - 23:31

Wyglada na to ze, w Twoich wiązaniach jakiś gwint się zmielił ze starości.
To co my mamy w wiązaniach niestety funkcjonuje pod nazwa "szajs metal".
Na Twoim miejscu cieszyłbym się ze awaria wysyłana serwisie a nie na stoku.

#3 Lukaszo86

Lukaszo86

    prowinter_kraków

  • PipPipPipPip
  • 1107 postów
  • Na forum od: 05.2010
349
  • Umiejętności: 8
  • Kraków

Napisano 05 styczeń 2019 - 23:44

Nie wiem czy jest serwis w Polsce, który zajmuje się naprawą sprężyn wiązań. Jeśli narty są w dobrym stanie warte dalszej jazdy to skorzystaj z oferty sprzętu używanego.
Tutaj masz gościa co złamał nartę, więc wiązania będzie miał sprawne.
http://www.skiforum....sl/#entry600182
I też Atomic ;-)

P.s. nauczka za rozkręcenie wiązań na lato :-/
Pozdrawiam

moje posty mogą zawierać lokowanie produktu :)

sklepnarciarski.info
skiman.pl


#4 MattB

MattB

    Nowy użytkownik

  • 2 postów
  • Na forum od: 01.2019
0

Napisano 06 styczeń 2019 - 13:09

Jak to możliwe ze gwint mieli się w nartach przy DIN ustawionym na 3 - to jest w zasadzie minimum. Wierzyć mi się nie chce.

Podobno te narty były "ustawiane" na maszynie. Czy jest możliwość aby zostały "przekręcone" albo serwisant coś uszkodził.

 

To są narty dziecięce, więc wiązania z tych "złamanych" nie beda pasować.



#5 Jasiek.

Jasiek.

    Użytkownik

  • PipPip
  • 259 postów
  • Na forum od: 02.2015
339
  • Umiejętności: 8
  • okolice Gliwic

Napisano 06 styczeń 2019 - 13:26

... DIN według pomiarów miał być ustawiony na 2.

 

 

Rozumie, że to dla dziecka? 

Jak co, mam wiązania z Atomica dziecięco - młodzieżowe. Przód - jeden 4, drugi 7,5 Tył - oba 7,5. (komplet z szynami)





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych