Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Reklamacja zasadna czy nie


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
56 odpowiedzi w tym temacie

#21 bocian74

bocian74

    Kiepski narciarz

  • PipPipPipPipPipPip
  • 5068 postów
  • Na forum od: 12.2008
1911
  • Umiejętności: 2
  • Rybnik

Napisano 05 luty 2018 - 15:02

Na linii konsument- sprzedawca, wręcz przeciwnie.


Pisałem tylko i wyłącznie o prawie do zwrotu bez podania przyczyny w okresie 14 dni od zakupu.
Klient nie może skorzystać z tego prawa, jeśli produkt został spersonalizowany pod niego.
Ewidentny przykład to montaż wiązań na śruby lub też ostrzenie pod zadane przez klienta kąty. Nie wiem, czy nasmarowanie i regulacja wiązań na szynie też pod to podpada.
Pozdr
Marcin

#22 Popsuj

Popsuj

    Nowy użytkownik

  • 10 postów
  • Na forum od: 01.2018
5

Napisano 05 luty 2018 - 15:03

Moj przykład jest na forum🙂 dzwoniłem nawet PZN z zapytaniem czy tacy rzeczoznawcy w Pl sa dostępni, oni pierwszy raz słyszeli o takiej funkcji 🙂 może coś się zmieniło.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


http://www.krakow.wi...a_rzeczoznawcow

Efekt 5 minut grzebania w googlach ( interesujący nas pan w tabeli „ obuwie i sprzęt narciarski”).

EDIT: prawidłowy link

#23 Bruner79

Bruner79

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPip
  • 1866 postów
  • Na forum od: 11.2009
752
  • Umiejętności: 3
  • Nysa

Napisano 05 luty 2018 - 15:12

http://www.krakow.wi...a_rzeczoznawcowEfekt 5 minut grzebania w googlach ( interesujący nas pan w tabeli „ obuwie i sprzęt narciarski”).EDIT: prawidłowy link

No to świetnie 🙂 być może okaże się pomocny. Nie doczytałem, ale jeśli była jakaś ingerencja serwisowa przed czy po jeździe to i tak jest po sprawie.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

No pain no gain ...

 


#24 Popsuj

Popsuj

    Nowy użytkownik

  • 10 postów
  • Na forum od: 01.2018
5

Napisano 05 luty 2018 - 15:24

Pisałem tylko i wyłącznie o prawie do zwrotu bez podania przyczyny w okresie 14 dni od zakupu.
Klient nie może skorzystać z tego prawa, jeśli produkt został spersonalizowany pod niego.
Ewidentny przykład to montaż wiązań na śruby lub też ostrzenie pod zadane przez klienta kąty. Nie wiem, czy nasmarowanie i regulacja wiązań na szynie też pod to podpada.
Pozdr
Marcin


Uważam, że tutaj decydującą rolę odgrywa kwestia zlecenia wykonania usługi.

Jeżeli towar został spersonalizowany na udokumentowane zlecenie klienta, trwale uniemożliwiając przywrócenie stanu pierwotnego produktu, odstąpienie bez podania przyczyny będzie niemożliwe.

Jeżeli „ przygotowanie nart” jest standardową usługą sprzedawcy ( odbywa się bez wyraźnego, udokumentowanego żądania klienta), to towarem są „ przygotowane” narty ( towar + usługa) i jako takie podlegają zwrotowi.

#25 bocian74

bocian74

    Kiepski narciarz

  • PipPipPipPipPipPip
  • 5068 postów
  • Na forum od: 12.2008
1911
  • Umiejętności: 2
  • Rybnik

Napisano 05 luty 2018 - 15:45

Uważam, że tutaj decydującą rolę odgrywa kwestia zlecenia wykonania usługi.


I, jeśli dobrze przeczytałem, sprzedawca zapytał się, czy przygotować narty do jazdy.
Jeśli w grę wchodziło np. ostrzenie, to jest tu furtka dla sprzedawcy.
Pozdr
Marcin

#26 Dager

Dager

    Użytkownik

  • PipPip
  • 103 postów
  • Na forum od: 04.2012
38
  • Umiejętności: 7

Napisano 05 luty 2018 - 15:55

Doprecyzuję bo stale pojawia się ta sama wątpliwość.

 

- na zadane przeze mnie telefonicznie  pytanie czy narty będą gotowe do jazdy czy muszę jednak oddać je do serwisu w celu przygotowania otrzymałam informację iż dostane przygotowane narty- niczego nie zlecałam

 

- na pytanie dotyczące ustawienia wiązań otrzymałam informację potwierdzającą zapisy na stronie iż muszę podać odpowiednie parametry - zleciłam montaż wiązań i podałam parametry

 

- i najważniejsze ŻADEN SERWIS NIE TKNĄŁ TYCH NART - takie dostałam ze sklepu

 

Niestety Pan Andrzej Skrzyński rzeczoznawca podany w spisie, podpisał się pod opinią na reklamacji nart, tyle że odniósł się tylko do kwestii uszkodzeń mechanicznych a temat cienkich krawędzi w swojej opinii pominął.

 



#27 Popsuj

Popsuj

    Nowy użytkownik

  • 10 postów
  • Na forum od: 01.2018
5

Napisano 05 luty 2018 - 15:56

I, jeśli dobrze przeczytałem, sprzedawca zapytał się, czy przygotować narty do jazdy.
Jeśli w grę wchodziło np. ostrzenie, to jest tu furtka dla sprzedawcy.
Pozdr
Marcin


Tak jest. Sprzedaż kryje mnóstwo takich niuansików niestety.

Natomiast naszą ( konsumentów) obroną, jest konieczność „ udokumentowania” zlecenia ( na papierze, w mailu itp.).
Zlecenie słowne ( nie utrwalone na nośniku), choć miało miejsce, będzie trudne do udowodnienia przez sprzedawcę, a to na nim spoczywa ciężar dowodu w ciągu 12 miesięcy od daty zakupu.

#28 Harpia

Harpia

    Coś tam jeżdzę.

  • PipPipPipPipPipPip
  • 5072 postów
  • Na forum od: 02.2009
4205
  • Umiejętności: 1
  • KRK

Napisano 05 luty 2018 - 16:13

Doprecyzuję bo stale pojawia się ta sama wątpliwość.

 

- na zadane przeze mnie telefonicznie  pytanie czy narty będą gotowe do jazdy czy muszę jednak oddać je do serwisu w celu przygotowania otrzymałam informację iż dostane przygotowane narty- niczego nie zlecałam

 

- na pytanie dotyczące ustawienia wiązań otrzymałam informację potwierdzającą zapisy na stronie iż muszę podać odpowiednie parametry - zleciłam montaż wiązań i podałam parametry

 

- i najważniejsze ŻADEN SERWIS NIE TKNĄŁ TYCH NART - takie dostałam ze sklepu

 

Niestety Pan Andrzej Skrzyński rzeczoznawca podany w spisie, podpisał się pod opinią na reklamacji nart, tyle że odniósł się tylko do kwestii uszkodzeń mechanicznych a temat cienkich krawędzi w swojej opinii pominął.

 

Czy poruszałaś ze sklepem problem grubości ślizgu i krawędzi?

Jeśli tak to co oni na to?



#29 Dager

Dager

    Użytkownik

  • PipPip
  • 103 postów
  • Na forum od: 04.2012
38
  • Umiejętności: 7

Napisano 05 luty 2018 - 17:36

Czy poruszałaś ze sklepem problem grubości ślizgu i krawędzi?

Jeśli tak to co oni na to?

Nie często zdarza mi się składać reklamacje ale w zgłoszeniu zawarłam sformułowanie " Narty- zarówno ślizg jak i krawędzie zostały poddane obróbce i prawie całkowicie zeszlifowane ....."

Niestety zdaję sobie sprawę iż jest to niedoskonałe sformułowanie. Sklep a właściwie rzeczoznawca zupełnie pominął tą informację i odniósł się wyłącznie do kwestii uszkodzeń mechanicznych.



#30 wort

wort

    Wujek Dobra Rada

  • PipPipPipPipPip
  • 2024 postów
  • Na forum od: 11.2005
858
  • Umiejętności: 1

Napisano 05 luty 2018 - 18:03

Reklamuj różną grubość krawędzi i ślizgu w nartach a nie ich uszkodzenie.



#31 Popsuj

Popsuj

    Nowy użytkownik

  • 10 postów
  • Na forum od: 01.2018
5

Napisano 05 luty 2018 - 18:16

Nie często zdarza mi się składać reklamacje ale w zgłoszeniu zawarłam sformułowanie " Narty- zarówno ślizg jak i krawędzie zostały poddane obróbce i prawie całkowicie zeszlifowane ....."
Niestety zdaję sobie sprawę iż jest to niedoskonałe sformułowanie. Sklep a właściwie rzeczoznawca zupełnie pominął tą informację i odniósł się wyłącznie do kwestii uszkodzeń mechanicznych.



https://docs.google....bytov3SkMeE/pub

Polecam ci lekturę tego poradnika dt. reklamacji przed podjęciem kolejnych kroków ( nie jest mojego autorstwa).
Wskazówki tam zawarte pomogły mi swego czasu skutecznie zareklamować kilka rzeczy. Dla osoby nie będącej w temacie, informacje bezcenne.

  • Dager podziękował za tę wiadomość

#32 Dager

Dager

    Użytkownik

  • PipPip
  • 103 postów
  • Na forum od: 04.2012
38
  • Umiejętności: 7

Napisano 05 luty 2018 - 22:56

Lektura ciekawa i daje nadzieję. To nie ja tylko sklep musi udowodnić iż sprzedał mi towar bez wad. Zasada domniemania iż konsument ma rację obowiązuje do 12 m- cy od zakupu . Jutro zaciągnę info w Inspekcji Handlowej oraz u Rzecznika Komsumentów .

#33 Dager

Dager

    Użytkownik

  • PipPip
  • 103 postów
  • Na forum od: 04.2012
38
  • Umiejętności: 7

Napisano 28 marzec 2018 - 10:34

Mój wątek ma oczywiście ciąg dalszy....

Po wizycie w Inspekcji Handlowej a następnie u Rzecznika Ochrony Praw Konkurencji i Konsumentów dostałam ciekawe wskazówki prawne i informacje.

Dostałam też namiar na innego rzeczoznawcę w kwestii nart.

Gdyby ktoś potrzebował - Robert Dracz z Krakowa.

Opinia którą wystawił drugi rzeczoznawca odnosiła się już nie tylko do uszkodzeń mechanicznych lecz także do pocienienia w wielu miejscach ślizgów oraz faktu iż na nartach znajduje się "oryginalna fabrycznie struktura ślizgu oraz fabrycznego szlifu krawędzi od strony bocznej"

 

Jak widzicie da się stwierdzić czy jakiś "januszowy" serwis dotykał nart



#34 Rega

Rega

    Użytkownik

  • Pip
  • 86 postów
  • Na forum od: 01.2018
40
  • Umiejętności: 6

Napisano 28 marzec 2018 - 10:49

Pisałem tylko i wyłącznie o prawie do zwrotu bez podania przyczyny w okresie 14 dni od zakupu.
Klient nie może skorzystać z tego prawa, jeśli produkt został spersonalizowany pod niego.
Ewidentny przykład to montaż wiązań na śruby lub też ostrzenie pod zadane przez klienta kąty. Nie wiem, czy nasmarowanie i regulacja wiązań na szynie też pod to podpada.
Pozdr
Marcin

To prawo do zwrotu dotyczy tylko zakupu poza siedzibą sprzedawcy czyli najczęściej sprzedaży wysyłkowej. Zwrot taki też nie jest taki prosty jak to się niektórym wydaje i niekiedy może nas spotkać odmowa.



#35 Rega

Rega

    Użytkownik

  • Pip
  • 86 postów
  • Na forum od: 01.2018
40
  • Umiejętności: 6

Napisano 28 marzec 2018 - 10:59

Jak wygrasz, to precedens ten stworzy doskonały sposób na używanie nart za darmo i zwrotu po sezonie. Przed zimą kupie sobie najnowszy model najfajniejszych nart. Jeździł będę na nich bez opamiętania po wszystkim łącznie z dróżką dojazdową do samochodu tak, że zrysuję je niemiłosiernie i poodrywają mi się krawędzie. Nartki po sezonie zaniosę do znajomka co ma szlifierkę a ten mi zjedzie je do reszty tak, że z krawędzi niewiele zostanie. Z tak przygotowanymi nartami i podparty orzecznictwem oraz opinią biegłego zaniosę sprzęt do reklamacji. Dostanę pieniążki i będę czekał na następną równie wesołą zimę. 



#36 Rega

Rega

    Użytkownik

  • Pip
  • 86 postów
  • Na forum od: 01.2018
40
  • Umiejętności: 6

Napisano 28 marzec 2018 - 11:07

 To nie ja tylko sklep musi udowodnić iż sprzedał mi towar bez wad. Zasada domniemania iż konsument ma rację obowiązuje do 12 m- cy od zakupu . Jutro zaciągnę info w Inspekcji Handlowej oraz u Rzecznika Komsumentów .

Nie wiem czy już rzecznik albo pani inspektor Ci wyjaśniła ale jak nie to ja Ci powiem: to co napisałeś to jest kompletna bzdura. Porzuć tę sprawę bo tylko stracisz nerwy, wydasz na opinie, adwokata a na koniec zapłacisz koszta sądowe. Będziesz typowym bohaterem anegdotki jak to adwokat po wyroku powiedział do klienta: sprawa poszła znakomicie teraz pozostaje tylko zapłacić i odsiedzieć.



#37 Dager

Dager

    Użytkownik

  • PipPip
  • 103 postów
  • Na forum od: 04.2012
38
  • Umiejętności: 7

Napisano 28 marzec 2018 - 11:41

 Jeździł będę na nich bez opamiętania po wszystkim łącznie z dróżką dojazdową do samochodu tak, że zrysuję je niemiłosiernie i poodrywają mi się krawędzie.

Zatkało mnie - na prawdę robisz takie numery



#38 Rega

Rega

    Użytkownik

  • Pip
  • 86 postów
  • Na forum od: 01.2018
40
  • Umiejętności: 6

Napisano 28 marzec 2018 - 11:46

Zatkało mnie - na prawdę robisz takie numery

Przecież wyraźnie napisałem, że dopiero będę - jak się dowiem, że wygrałeś. Odetkało?

Lepiej powiedz dlaczego twoje narty po jednym wyjeździe są bardziej zryte niż moje po 5 latach?



#39 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2724 postów
  • Na forum od: 05.2006
1823
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 28 marzec 2018 - 12:25

 

Lepiej powiedz dlaczego twoje narty po jednym wyjeździe są bardziej zryte niż moje po 5 latach?

 

Bo od stania pod knajpą się nie niszczą ;)


  • techset podziękował za tę wiadomość

Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#40 Rega

Rega

    Użytkownik

  • Pip
  • 86 postów
  • Na forum od: 01.2018
40
  • Umiejętności: 6

Napisano 28 marzec 2018 - 12:33

Bo od stania pod knajpą się nie niszczą ;)

Zimno, zimno ... zgaduj dalej. Ale lepiej niech autor załączonych zdjęć powie dlaczego po jednym wyjeździe ma tak zjechane ślizgi?





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych