Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Nasze rekordy prędkości


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
226 odpowiedzi w tym temacie

#21 grimson

grimson

    Użytkownik

  • PipPip
  • 268 postów
  • Na forum od: 12.2009
84
  • Umiejętności: 5
  • Pyrlandia

Napisano 05 maj 2017 - 17:45

Tylko fotokomórka, tylko fotokomórka panie!



#22 Mikoski

Mikoski

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 328 postów
  • Na forum od: 03.2016
348
  • Umiejętności: 1
  • Górny Śląsk

Napisano 05 maj 2017 - 19:05

Wszelkie pomiary prędkości bez sprzętu do tego przeznaczonego obarczone są błędem. Pomiary GPS potraktowałbym z przymrużeniem oka ;-)
Osobiście lubię szybką jazdę :-D w styczniu zrobiliśmy sobie ze znajomymi małe zawody ośrodek Isolaccia trasą do jedynej tam gondoli. Długość około 2 km mierzyliśmy czas przejazdu i średnie prędkości przejazdu wychodziły nam od 63 km//h do 69 km/h i były to naprawdę SZYBKIE zjazdy. Wszystkie wyliczenia na podstawie czasu i długość trasy według mapki. Strażników bezpieczeństwa chciałbym uspokoić :-) ośrodek był praktycznie pusty a newralgiczne punkty obstawiłay nasze kochane żony i córki :-)
Jeżdziliśmy na masterach które przy większych prędkościach są o wiele stabilniejsze niż SL. Myślę że przekraczanie 100 jest możliwe na stromych odcinkach.
  • rung podziękował za tę wiadomość

#23 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2275 postów
  • Na forum od: 01.2017
836
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 05 maj 2017 - 19:31

To brzmi dość sensownie. Nigdy nie mierzyłem prędkości ani w rekordy nie cełowałem. Na czuja pewno 50km/h się zdarzyło i basta. Prędkości rzędu 100kM/h brzmią... Pewno trzeba wcześniej trasę oblukać. W Banff była autoroute z małym wysokiem;-)

#24 lski@interia.pl

lski@interia.pl

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 330 postów
  • Na forum od: 03.2014
210
  • Umiejętności: 1
  • Gorlice-okolice Krynicy

Napisano 05 maj 2017 - 19:32

Wszelkie pomiary prędkości bez sprzętu do tego przeznaczonego obarczone są błędem. Pomiary GPS potraktowałbym z przymrużeniem oka ;-)
Osobiście lubię szybką jazdę :-D w styczniu zrobiliśmy sobie ze znajomymi małe zawody ośrodek Isolaccia trasą do jedynej tam gondoli. Długość około 2 km mierzyliśmy czas przejazdu i średnie prędkości wychodziły nam od 63 km//h do 69 km/h i były to naprawdę SZYBKIE zjazdy. Wszystkie wyliczenia na podstawie czasu i długość trasy według mapki. Strażników bezpieczeństwa chciałbym uspokoić :-) ośrodek był praktycznie pusty a newralgiczne punkty obstawiłay nasze kochane żony i córki :-)
Jeżdziliśmy na masterach które przy większych prędkościach są o wiele stabilniejsze niż SL. Myślę że przekraczanie 100 jest możliwe na stromych odcinkach.

Bardzo duże macie rozbieżności opinii o wiarygodności pomiaru.Z przeliczenia czasu na 6,2 km gigancie Gardenissima wyszło mi 74,4 średnia,więc maksymalna musiała być gdzieś znacznie większa,bo to przecież gigant.Pomiar z fotokomórki na zawodach Speed Race w Lech-jeździliśmy na treningu ok.110 km/h,najszybszy w zawodach 142 km/h.Pomiar na dwójce Jaworzyny Krynickiej-ranne lodowisko,pusta trasa-na TomTomie w smartfonie wyszło ponad 150 km/h.



#25 Mikoski

Mikoski

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 328 postów
  • Na forum od: 03.2016
348
  • Umiejętności: 1
  • Górny Śląsk

Napisano 05 maj 2017 - 19:41

Bardzo duże macie rozbieżności opinii o wiarygodności pomiaru.Z przeliczenia czasu na 6,2 km gigancie Gardenissima wyszło mi 74,4 średnia,więc maksymalna musiała być gdzieś znacznie większa,bo to przecież gigant.Pomiar z fotokomórki na zawodach Speed Race w Lech-jeździliśmy na treningu ok.110 km/h,najszybszy w zawodach 142 km/h.Pomiar na dwójce Jaworzyny Krynickiej-ranne lodowisko,pusta trasa-na TomTomie w smartfonie wyszło ponad 150 km/h.

Cześć
Pisałem o średniej prędkości przejazdu wiec twoje 74 jak najbardziej prawdziwe a chwilowe maks speedy muszą być znacznie wieksze.
Pozdro

#26 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2275 postów
  • Na forum od: 01.2017
836
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 05 maj 2017 - 19:41

70-150 też masz spore rozbieżności;-)
  • gajowy01 podziękował za tę wiadomość

#27 Mikoski

Mikoski

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 328 postów
  • Na forum od: 03.2016
348
  • Umiejętności: 1
  • Górny Śląsk

Napisano 05 maj 2017 - 19:50

Zawodnicy w PŚ osiągają maksymalnie pomiędzy 130/150 km/h i to tylko na krótkich odcinkach. Muszą dobrze skalkulować prędkość i ryzyko, nikt nie jest samobójcą.

#28 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2598 postów
  • Na forum od: 05.2006
1721
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 05 maj 2017 - 21:30

Na fofokomórce w Obertauern miałem 89 km/h ale ani stok nie był jakiś super stromy ani warunki szczególnie szybkie (lekka ciapa). Co ciekawe nie było specjalnej różnicy między SL i GS poza tym, że na gigantce mniej telepało. Prędkości 100-110 są jak najbardziej możliwe do osiągnięcia  ale 130 i więcej to już albo typowe speedski albo dział humor.


  • sese i Mitek podziękowali za tę wiadomość

Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#29 lski@interia.pl

lski@interia.pl

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 330 postów
  • Na forum od: 03.2014
210
  • Umiejętności: 1
  • Gorlice-okolice Krynicy

Napisano 05 maj 2017 - 21:56

70-150 też masz spore rozbieżności;-)

Otóż nie,pytanie tylko o wiarygodność tych 150 ,bo 2 pozostałe pomiary wiarygodne jak najbardziej.Od 74 jako średniej na gigancie po 150 przy pustej,lodowej trasie na krechę-chyba jednak to realne...



#30 BraCuru

BraCuru

    Użytkownik

  • PipPip
  • 116 postów
  • Na forum od: 05.2011
328
  • Umiejętności: 1

Napisano 05 maj 2017 - 22:07

Tutaj macie drugiego gpsa pokazujący ten sam karygodny błąd z tego samego przejazdu: 
http://www.movescoun...s/move154786649
 
Co gorsza mój prędkościomierz w samochodzie, gps samochodowy i dwa podręczne gps pokazują około 40km/h za dużo na drodze na lodowiec ;) 

Bez_tytu_u.jpg

#31 BraCuru

BraCuru

    Użytkownik

  • PipPip
  • 116 postów
  • Na forum od: 05.2011
328
  • Umiejętności: 1

Napisano 05 maj 2017 - 22:20

Dodam, że faktycznie gps może pokazywać błędy wynikające np z gwałtownych przyspieszeń. 
Podczas upadku gps z gopro pokazał 131km/h co jest bzdurą. 

Upadek nastapił przy prędkosci 114km/h co widać na zapisie video oraz z drugiego gpsa:

http://www.movescoun...s/move154786676

 

Poza tym przejazdów z pomiarem prędkości robiłem w Solden w sumie więcej niż 20. Nie zauważyłem rozbieżnych wartości. 

 

W Andorze nie udało mi się pojechać szybciej niż  89km/h:
http://www.movescoun...s/move146282958

Po prostu nie ma tak takiej trasy jak idealna czarna 31 Solden. 
 



#32 Maciej S

Maciej S

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 865 postów
  • Na forum od: 01.2008
401
  • Umiejętności: 7
  • Poznań

Napisano 05 maj 2017 - 22:37

To jest analiza pliku z GPS  BraCuru.

176 m przejechane ze średnią prędkościa na tym odcinku 127 km/H, ślad jest prosty, jechał na krechę.

 

 

Załączone miniatury

  • Prędkość.JPG


#33 Spiochu

Spiochu

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPip
  • 2598 postów
  • Na forum od: 05.2006
1721
  • Umiejętności: 7
  • Śląsk

Napisano 05 maj 2017 - 22:52

Warto zwrócić uwagę na jakiej wysokości dokonano pomiaru. Dla spadku swobodnego, prędkość spadania jest ok. 12% większa na 3000m niż na 1000m.  Możliwe, że ten GPS zawyżył pomiar ale na pewno nie o 40km/h.  Nie mniej jednak polecałbym takie pomiary robić fotokomórką lub posługiwać się jedynie prędkością średnią z dłuższych odcinków.


Zawody Skiforum: 2012 GS - 2 miejsce, 2013 SL - 1 miejsce :D

Moja jazda:

http://www.dailymoti...m/video/x3nh7il


#34 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 12947 postów
  • Na forum od: 11.2007
7821
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 05 maj 2017 - 23:38

Dodam, że faktycznie gps może pokazywać błędy wynikające np z gwałtownych przyspieszeń. 
Podczas upadku gps z gopro pokazał 131km/h co jest bzdurą. 

Upadek nastapił przy prędkosci 114km/h co widać na zapisie video oraz z drugiego gpsa:

http://www.movescoun...s/move154786676

 

Poza tym przejazdów z pomiarem prędkości robiłem w Solden w sumie więcej niż 20. Nie zauważyłem rozbieżnych wartości. 

 

W Andorze nie udało mi się pojechać szybciej niż  89km/h:
http://www.movescoun...s/move146282958

Po prostu nie ma tak takiej trasy jak idealna czarna 31 Solden. 
 

Cześć

Bzdury kolego i tyle.

Swego czasu brałem dość przypadkowo udział w testach tego typu sprzętu. Był nawet pomiar 168km/h.

Też się cieszyliśmy jak głupi ale przyczyna była inna niż u Ciebie - w próbach brali udział doświadczeni zawodnicy, zjazdowcy.

A jakby co to zgłoś ten wynik - pobiłeś rekord Polski (albo byłeś bardzo blisko) amatorów w speed ski.

A biorąc pod uwagę sprzęt na jakim jechałeś oraz permanentne hamowanie w trakcie jazdy to chyba ze dwa razy.

Pozdro



#35 sstar

sstar

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2275 postów
  • Na forum od: 01.2017
836
  • Umiejętności: 5
  • Łódź/Wrocław

Napisano 06 maj 2017 - 07:26

To jest analiza pliku z GPS BraCuru.
176 m przejechane ze średnią prędkościa na tym odcinku 127 km/H, ślad jest prosty, jechał na krechę.


A czym są te stopnie rzeczywiste przy parametrze trasa? Można się przekręcić;-)

#36 valdi3

valdi3

    Nowy użytkownik

  • PipPip
  • 201 postów
  • Na forum od: 03.2009
29
  • Umiejętności: 6

Napisano 06 maj 2017 - 07:37

Dodam, że faktycznie gps może pokazywać błędy wynikające np z gwałtownych przyspieszeń. 
Podczas upadku gps z gopro pokazał 131km/h co jest bzdurą. 

Upadek nastapił przy prędkosci 114km/h co widać na zapisie video oraz z drugiego gpsa:


 

 


 

nie zebym sie czepial ale nawet biorac pod uwage ze upadek mial miejsce przy 114 to mysle ze pisalbys tak szybko tutaj na forum,

moze sie myle ale ta jazda wyglada mi na 60-70 max

 

w tym sezonie widzialem jak goscia pozamiatalo na Kotelnicy,ile tam mozesz max poleciec 70dych nie wiecej,Twoja wywrotka przy tamtym to pikus



#37 Maciej S

Maciej S

    Użytkownik

  • PipPipPip
  • 865 postów
  • Na forum od: 01.2008
401
  • Umiejętności: 7
  • Poznań

Napisano 06 maj 2017 - 08:15

A czym są te stopnie rzeczywiste przy parametrze trasa? Można się przekręcić;-)

Kąt pomiędzy kierunkiem północy geograficznej a kierunkiem danego odcinka trasy. Stopnie są rzeczywiste bo liczone od  północy geograficznej a nie magnetycznej.


  • mig12345 podziękował za tę wiadomość

#38 mig12345

mig12345

    Stary maruda

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6526 postów
  • Na forum od: 02.2008
4669
  • Umiejętności: 2
  • Rybnik, Ustroń

Napisano 06 maj 2017 - 08:26

 

 

Co gorsza mój prędkościomierz w samochodzie, gps samochodowy i dwa podręczne gps pokazują około 40km/h za dużo na drodze na lodowiec ;) 

 

 

Moj też..... do czasu aż pewnego dnia wyciąg z konta wskazał pokazał o równe 100E + koszty za mało..... )))



#39 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 12947 postów
  • Na forum od: 11.2007
7821
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 06 maj 2017 - 09:03

nie zebym sie czepial ale nawet biorac pod uwage ze upadek mial miejsce przy 114 to mysle ze pisalbys tak szybko tutaj na forum,

moze sie myle ale ta jazda wyglada mi na 60-70 max

 

w tym sezonie widzialem jak goscia pozamiatalo na Kotelnicy,ile tam mozesz max poleciec 70dych nie wiecej,Twoja wywrotka przy tamtym to pikus

Cześć

Właśnie na Kotelnicy przy orczykach są rozgrywane mistrzostwa polski amatorów w speedski. Nie wiem ile teraz wynosi rekord Polski ale było to właśnie coś koło 130km/h.

Przygotowanie do takiego startu w sensie sprzętowym i techniki jazdy to niezłą magia dlatego tak bawią mnie opisy prędkościowych osiągnięć dokonywanych w polarze na slalomkach.

Pozdrowienia



#40 n3l15

n3l15

    Nowy użytkownik

  • Pip
  • 38 postów
  • Na forum od: 11.2012
26

Napisano 06 maj 2017 - 09:15

Nie ogarniam jak można brać Vmax z apki połączonej z gps na telefonie czy gopro na poważnie :-)



Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych