Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

Nasze rekordy prędkości


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
226 odpowiedzi w tym temacie

#221 ciastkoweciastko

ciastkoweciastko

    Nowy użytkownik

  • 22 postów
  • Na forum od: 01.2018
5

Napisano 08 marzec 2018 - 15:24

Gpsowe 119.5 km/h, czarna trasa gsowe długie narty i skulenie. Ciekawe czy realnej było ponad 100 czy mniej

#222 gres

gres

    Nowy użytkownik

  • 18 postów
  • Na forum od: 08.2010
5

Napisano 11 marzec 2018 - 00:09

Na nartach jeżdżę mniej i gorzej niż większość udzielających się na forum, ale z miernikami gps mam pewnie więcej doświadczenia niż większość udzielających się z racji jazdy na rowerze i biegania.

  1. dobre urządzenia gps są bardzo dokładne i mierzą dokładnie też prędkość maksymalną (tyle ze nie zawsze prawidłowo ją podaje) , dane należy odpowiednio przeanalizować - jak ktoś nie wierzy to niech sprawdzi na rowerze - wynik z dobrego gps nie różni się istotnie od wyniku z licznika zliczającego obroty koła - ten jest wiarygodny w szczególnosci w przypadku szosówki która sie pompuje na 7 atmosfer tak, że koła się nie odkształcają
  2. są urządzenia o rożnej dokładności  - nie każdym gps jest szansa uzyskania wiarygodnego wyniku,
  3. dane urządzenie może pracować w różnych trybach dokładności - w przypadku prędkości maksymalnej tylko tryb najdokładniejszy może być brany pod uwagę,
  4. zegarek z GPS służy do rejestracji śladu - wynik uzyskany bezpośrednio z urządzenia może być obciążany błędem, wynik może być wiarygodny dopiero po wrzuceniu do aplikacji, która nam umożliwi  przeanalizowanie tracka - np. odnośnie moich ostatnich jazd na Martinkach zgodnie z garmin connect i endomondo prędkość maksymalna wyniosła ok 135 km/h co jest bzdurą ale wystarczy obejrzeć wykres i widać że rzeczywista zmierzona przez urządzenie prędkość to lekko powyżej 70 km/h, i tutaj ciekawostka  strava na podstawie dokładnie tego samego śladu gps podaje 76 km/h - co wydaje się było realne.Podobne przekłamania zdarzają się na rowerze - różnica jest taka że na rowerze można zerknąć na licznik w trakcie jazdy - nigdy nie pokazał powyżej 90km/h, a prędkość maksymalna podawał dużo powyżej (raz chyba nawet koło 300 km/h ) oczywiście z wykresu i stravy wynikało, że było to mniej
  5. niekoniecznie dwa urządzenia gps w tym samym miejscu i czasie zarejestrują to samo - jak nie wierzycie to sprawdźcie sobie ślad na stravie z przejazdu jakiejś kolarskiej ustawki - mimo że rowery jechały koło w koło to na wykresie różnice są spore.

  • Mitek podziękował za tę wiadomość

#223 Mitek

Mitek

    uprzywilejowany cwaniaczek

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 12947 postów
  • Na forum od: 11.2007
7823
  • Umiejętności: 8
  • Warszawa

Napisano 12 marzec 2018 - 10:50

 

Na nartach jeżdżę mniej i gorzej niż większość udzielających się na forum, ale z miernikami gps mam pewnie więcej doświadczenia niż większość udzielających się z racji jazdy na rowerze i biegania.

  1. dobre urządzenia gps są bardzo dokładne i mierzą dokładnie też prędkość maksymalną (tyle ze nie zawsze prawidłowo ją podaje) , dane należy odpowiednio przeanalizować - jak ktoś nie wierzy to niech sprawdzi na rowerze - wynik z dobrego gps nie różni się istotnie od wyniku z licznika zliczającego obroty koła - ten jest wiarygodny w szczególnosci w przypadku szosówki która sie pompuje na 7 atmosfer tak, że koła się nie odkształcają
  2. są urządzenia o rożnej dokładności  - nie każdym gps jest szansa uzyskania wiarygodnego wyniku,
  3. dane urządzenie może pracować w różnych trybach dokładności - w przypadku prędkości maksymalnej tylko tryb najdokładniejszy może być brany pod uwagę,
  4. zegarek z GPS służy do rejestracji śladu - wynik uzyskany bezpośrednio z urządzenia może być obciążany błędem, wynik może być wiarygodny dopiero po wrzuceniu do aplikacji, która nam umożliwi  przeanalizowanie tracka - np. odnośnie moich ostatnich jazd na Martinkach zgodnie z garmin connect i endomondo prędkość maksymalna wyniosła ok 135 km/h co jest bzdurą ale wystarczy obejrzeć wykres i widać że rzeczywista zmierzona przez urządzenie prędkość to lekko powyżej 70 km/h, i tutaj ciekawostka  strava na podstawie dokładnie tego samego śladu gps podaje 76 km/h - co wydaje się było realne.Podobne przekłamania zdarzają się na rowerze - różnica jest taka że na rowerze można zerknąć na licznik w trakcie jazdy - nigdy nie pokazał powyżej 90km/h, a prędkość maksymalna podawał dużo powyżej (raz chyba nawet koło 300 km/h ) oczywiście z wykresu i stravy wynikało, że było to mniej
  5. niekoniecznie dwa urządzenia gps w tym samym miejscu i czasie zarejestrują to samo - jak nie wierzycie to sprawdźcie sobie ślad na stravie z przejazdu jakiejś kolarskiej ustawki - mimo że rowery jechały koło w koło to na wykresie różnice są spore.

 

Cześć

Dzięki za sensowny post.

Ten wcześniejszy po prostu usuń.

Pozdrowienia



#224 mig12345

mig12345

    Stary maruda

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 6526 postów
  • Na forum od: 02.2008
4677
  • Umiejętności: 2
  • Rybnik, Ustroń

Napisano 12 marzec 2018 - 12:48

Jako przykład do postu gres-a... tu przypadek skrajny ale dobrze widać co potrafią pokazać 'surowe' programiki bez korekty danych i filtracji bledow:
Endomondo - raport z dnia na nartach.Dołączona grafika
  • quanto1 podziękował za tę wiadomość

#225 quanto1

quanto1

    Użytkownik

  • PipPip
  • 192 postów
  • Na forum od: 03.2016
52
  • Umiejętności: 1
  • Nowy Dwór Maz.

Napisano 12 marzec 2018 - 14:11

Jako przykład do postu gres-a... tu przypadek skrajny ale dobrze widać co potrafią pokazać 'surowe' programiki bez korekty danych i filtracji bledow:
Endomondo - raport z dnia na nartach.

Dokładnie .Ustawiona fotokomórka prędkość 70 km/h .Ski Tracker 72 km/h . Hehe Endomondo 123,17 km.h. Ale u mnie też siekło prędkość 817 km/h .

Załączone miniatury

  • prędkość.jpg


#226 Laeriel

Laeriel

    Nowy użytkownik

  • 22 postów
  • Na forum od: 02.2018
4
  • Umiejętności: 3
  • Gdańsk

Napisano 21 marzec 2018 - 22:11

Naprawdę imponująca ta prędkość



#227 christof

christof

    Użytkownik

  • Pip
  • 74 postów
  • Na forum od: 08.2016
36
  • Umiejętności: 1

Napisano 21 marzec 2018 - 22:44

Pisalem do Endomondo na ten temat (moj rekord ponad 3000 km/h....)  podobno nad tym pracują

 

 

We appreciate your feedback. We are aware of this issue and our developers are currently looking into it in order to fix this problem as soon as possible.





Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych