Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

nikon255 - doskonalenie umiejętności


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
65 odpowiedzi w tym temacie

#21 Veteran

Veteran

    Veteran

  • PipPipPipPip
  • 1197 postów
  • Na forum od: 01.2015
1314
  • Umiejętności: 1

Napisano 16 styczeń 2019 - 18:31

Witam!
Pytam dlatego bo dopiero zaczynam wchodzić w ten ,,etap,, jazdy.
Czy można się wzorować na tym filmiku jeśli chodzi o długi skręt?


Witam

Jak najbardziej! Tylko gdzie oni wyczaili taki stok w San Anton. Jak przygotowywali narciarski "szoł" to owszem wygłaskali maszynami przy dolnej stacji. Potem był szoł jazdy. Po którym stwierdziliśmy z żoną, że nam jeszcze nieco brakuje, ale na te lata i to że nie mieszkamy od dziecka w San Anton ujdzie.

W rzeczywistości, na prawdziwym stoku, kazano nam imitować takich gibkich facetów jadących po sporych muldach. Nasze muldy były znacznie bardziej utwardzone. W dodatku przeszkadzał nam w ewolucjach, co chwilę, jeden z prawej drugi z lewej. Na filmie gibki mógł po wybraniu najlepszego zjazdu, w czasie którego wykonał góra kilkadziesiąt skrętów(w PŚ zrobią 60 i nie mogą złapać tchu-takie asy). A nam oferowano dziesiątki kilometrów takich przyjemności. Nie jest łatwo być mistrzem!

Pozdrawiam

#22 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9178 postów
  • Na forum od: 09.2006
3462
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 16 styczeń 2019 - 18:32

nie zgadzam sie - stepienie to poddanie sie : te narty ne sa stworzone do zeslizgu- sa skonstruowane wlasnie po to, zeby do zeslizgu nie doprowadzic - doskonale trzymaja krawedz I beda tja trzymaly w skrecie CIETYM - kazdy centymetr stepienia spowoduje latwiejszy zeslizg, ale tez zmniejszenie  precyzji jazdy na krawedzi.....


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#23 nikon255

nikon255

    Użytkownik

  • PipPip
  • 150 postów
  • Na forum od: 01.2016
28
  • Umiejętności: 6
  • Poznań

Napisano 16 styczeń 2019 - 18:48

Ja czuje, ze trzymaja i tak naostrzone nadaja sie do takiego skretu jak ponizej.

Niestety ja do takiego skretu sie nie nadaje. Probowalem, ale nie daje rady tak orac. Nogi ze stali ma ten gosc i stok jak stol :) krawedzia nie polece na czerwonej trasie w Alpach, bo momentalnie odlece smiglowcem sam lub z jakimś pechowcem.

#24 Kaem

Kaem

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2036 postów
  • Na forum od: 10.2011
768
  • Umiejętności: 6
  • Gromadka :D

Napisano 16 styczeń 2019 - 19:03

Nikon,

 

na luzie.... ja - podobnie jak Koledzy wcześniej - przypuszczam, że po prostu jest jeszcze dla Ciebie troszkę za wcześnie na taki poziom, na takie ewolucje. 

Nota bene - stanowcza większośc forumowiczów z taką klasą jak ten pan na filmie nie pojedzie . to jasne.

 

Dla mnie progres polega na tym , aby być świadomym gdzie jesteśmy w swoich umiejętnościach - tu przydaje  się uczciwe filmowanie na stoku tego co robimy , przy czym:

1. Stok ma być WYRAŹNIE CZERWONY  - to minimum.

2. Długośc przejazdu ,,kontrolnego''' minimum 300 m - to minimum.

 

A później trzeba być dużo na śniegu i minimum 2 godziny dziennie jeżdzić,,zadaniowo'', nie oglądając się na kolegów i rodzinę, inaczej rozdźwięk między wyobrżeniami o własnej jeździe a realiami się powiększa.

NOTA: wykorzystuj każdą okazję do wspólnej  jazdy z lepszymi od Ciebie, poproś o uwagi, korekty itepe - to bardzo dużo daje.

Pzdr, 


  • mlodzio podziękował za tę wiadomość

Wszelkie moje opinie oparte są na WYJĄTKOWO SUBIEKTYWNYM oglądzie rzeczywistości - proszę nie zapominać :D


#25 polm

polm

    Teoretyk

  • PipPipPipPip
  • 1285 postów
  • Na forum od: 12.2010
816
  • Umiejętności: 3
  • Ściema wschodnia

Napisano 16 styczeń 2019 - 19:07

@Nikon, narty sam ostrzyłeś czy ktoś Ci ostrzył? Dziwne, że się nie możesz zwyczajnie ześlizgnąć.


Piłeś ? Nie pisz.

 


#26 Adam P10

Adam P10

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPip
  • 1556 postów
  • Na forum od: 01.2015
997
  • Umiejętności: 2
  • Rajcza

Napisano 16 styczeń 2019 - 19:14

@Nikon, narty sam ostrzyłeś czy ktoś Ci ostrzył? Dziwne, że się nie możesz zwyczajnie ześlizgnąć.

Jest czasami tak jak kolega opisuje. Pod koniec ubiegłego sezonu miałem okazję jeździć na nartach volant gold - były tak naostrzone że wprowadzenie je w ześlizg było okropne i strasznie męczące za to na krawędzi trzymały niesamowicie. Ja na ostrzeniu się nie znam - zazwyczaj jeżdżę na okrągło...


https://www.youtube....h?v=NhUgCZ7a5TY. - Ta chwila kiedy twoje dziecko jest lepsze od ciebie - bezcenna :D   :D 

https://www.youtube....h?v=Z3k-foYDtUY.

www.eskider.pl - tyczki slalomowe


#27 nikon255

nikon255

    Użytkownik

  • PipPip
  • 150 postów
  • Na forum od: 01.2016
28
  • Umiejętności: 6
  • Poznań

Napisano 16 styczeń 2019 - 19:20

@Nikon, narty sam ostrzyłeś czy ktoś Ci ostrzył? Dziwne, że się nie możesz zwyczajnie ześlizgnąć.

Sam, ale przy tym cos sknocic to trzeba byc mechaniczne uposledzonym. Im stromiej i im bardziej chce utrzymac mala predkosc zjazdu tym gorzej. Pozatym dzis jakis lapliwy snieg byl - mocno zmrozony i zbity. Porownujac ostrosc do fabryki, to niebo a ziemia. Niestety narazie dla mnie ziemia lepsza :D

#28 wort

wort

    Wujek Dobra Rada

  • PipPipPipPip
  • 1886 postów
  • Na forum od: 11.2005
794
  • Umiejętności: 1

Napisano 16 styczeń 2019 - 19:44

Ja czuje, ze trzymaja i tak naostrzone nadaja sie do takiego skretu jak ponizej.

Niestety ja do takiego skretu sie nie nadaje. Probowalem, ale nie daje rady tak orac. Nogi ze stali ma ten gosc i stok jak stol :) krawedzia nie polece na czerwonej trasie w Alpach, bo momentalnie odlece smiglowcem sam lub z jakimś pechowcem.

 

Skręty na filmiku to "sól" narciarstwa , jeśli się ich nie umie wykonać w miarę poprawnie to nic się nie umie, sorry za krytykę ale nie chcę żeby było jak niżej ;)  :)

 

 



#29 pakalolo

pakalolo

    Użytkownik

  • PipPip
  • 157 postów
  • Na forum od: 11.2016
73
  • Umiejętności: 1
  • Śląsk

Napisano 16 styczeń 2019 - 19:48

Ja czuje, ze trzymaja i tak naostrzone nadaja sie do takiego skretu jak ponizej.

Niestety ja do takiego skretu sie nie nadaje. Probowalem, ale nie daje rady tak orac. Nogi ze stali ma ten gosc i stok jak stol :) krawedzia nie polece na czerwonej trasie w Alpach, bo momentalnie odlece smiglowcem sam lub z jakimś pechowcem.

 

Zwróciliście uwagę, na jakich nartach wykonywane są ćwiczenia? :) Tak jak szkolą Włosi, czyli wszystkie ewolucje ślizgowe na nartach gigantowych a nie jakiejś slalomówce



#30 nikon255

nikon255

    Użytkownik

  • PipPip
  • 150 postów
  • Na forum od: 01.2016
28
  • Umiejętności: 6
  • Poznań

Napisano 16 styczeń 2019 - 20:12

Skręty na filmiku to "sól" narciarstwa , jeśli się ich nie umie wykonać w miarę poprawnie to nic się nie umie, sorry za krytykę ale nie chcę żeby było jak niżej ;) :)


Przygladam sie od 3 dni narciarzom dookola mnie. Jeszcze nie widziałem zeby ktos tak ostro cisnal. Jak ktos juz cos umie to jedzie krotki karwing albo cos co krotki karwing ma przypominac.

Krytyka, krytyka. Wazne, ze wiem co zmienić aby sie nacieszyc jazda przez najblizsze dni. A na nauke przyjdzie czas.

PS filmik sama prawda :D

#31 Veteran

Veteran

    Veteran

  • PipPipPipPip
  • 1197 postów
  • Na forum od: 01.2015
1314
  • Umiejętności: 1

Napisano 16 styczeń 2019 - 21:21

Witam

A co mi się obecnie podoba, to analiza takiej jazdy. Na gładkim stoku!



Cały dowcip polega na zsynchronizowaniu momentu wbicia kijka(zamarkowaniu) z momentem "zwolnienia" nacisku na nartę zewnętrzną. Przed tym momentem ciało(korpus) jest "pchany" na nartę zewnętrzna. Zwolnienie tego nacisku i jednocześnie wyraźne obciążenie drugiej narty, która staje się zewnętrzną. Połączone z dociskiem na jej przód, powodują bardzo przyjemną jazdę. Jazdę prawie bez wysiłkową. Krótki, dłuższy skręt się wcale nie różnią między sobą. Można robić to szybko krótszymi skrętami. Lub ciągnąć na większej szybkości długi skręt z bardziej "wyłożonymi" nogami i "rozchodzącymi się nartami(w płaszczyźnie pionowej!). Kopiące narty bardzo pomagają. Uwielbiam, bo jeszcze ma się tą przyjemność z jazdy a nie walki ze stokiem. Ale to nie jest technika dostępna dla początkujących. Trzeba przejść swoje etapy!

Dla porównania jazda na muldach pod koniec filmu. Problem, na który nie mam rady(dawniej nieco to szło). Prosta sprawa. Brak siły i szybkości reakcji. Głęboka kompensacja na "górce'. Wciskanie nart do muldy przez szybki wyprost nóg. I to z każdym garbem. To slalom na tyczkach, gdy porobią się dziury. Jak trzeba być szybkim, by zaliczyć prawidłowo każdy garb, jadąc w linii stoku, gdy stok jest już nieco stromy.

Na gładkim jest zupełnie inaczej. Nie dam rady szybciej, to robię dłuższe skręty. I problem znika. Na niewielkich miękkich muldach dłuższe skręty są możliwe. Ale gdy kopce rosną, to nie mój poziom...Ale może ktoś z kolegów zdradzi swój genialny patent na dużych kopcach.

Pozdrawiam

#32 polm

polm

    Teoretyk

  • PipPipPipPip
  • 1285 postów
  • Na forum od: 12.2010
816
  • Umiejętności: 3
  • Ściema wschodnia

Napisano 16 styczeń 2019 - 22:05

Sam, ale przy tym cos sknocic to trzeba byc mechaniczne uposledzonym. Im stromiej i im bardziej chce utrzymac mala predkosc zjazdu tym gorzej. Pozatym dzis jakis lapliwy snieg byl - mocno zmrozony i zbity. Porownujac ostrosc do fabryki, to niebo a ziemia. Niestety narazie dla mnie ziemia lepsza :D

Myślę, że Twoje krawędzie są ostre tak, że się możesz pokaleczyć o nie.  Tak ? Nie powinno tak być. To efekt tego, że są bardzo nierówne. Mają zadziory. Daj je tam gdzieś do serwisu. Zrobią Ci za parę E i wróci do Ciebie nadzieja.


Piłeś ? Nie pisz.

 


#33 polm

polm

    Teoretyk

  • PipPipPipPip
  • 1285 postów
  • Na forum od: 12.2010
816
  • Umiejętności: 3
  • Ściema wschodnia

Napisano 16 styczeń 2019 - 22:14

Jest czasami tak jak kolega opisuje. Pod koniec ubiegłego sezonu miałem okazję jeździć na nartach volant gold - były tak naostrzone że wprowadzenie je w ześlizg było okropne i strasznie męczące za to na krawędzi trzymały niesamowicie. Ja na ostrzeniu się nie znam - zazwyczaj jeżdżę na okrągło...

Wiem, że tak jest. Czasem jest dlatego, że narciarz tak chce mieć. Częściej dlatego, że ktoś źle naostrzył. 


Piłeś ? Nie pisz.

 


#34 nikon255

nikon255

    Użytkownik

  • PipPip
  • 150 postów
  • Na forum od: 01.2016
28
  • Umiejętności: 6
  • Poznań

Napisano 16 styczeń 2019 - 22:20

Myślę, że Twoje krawędzie są ostre tak, że się możesz pokaleczyć o nie. Tak ? Nie powinno tak być. To efekt tego, że są bardzo nierówne. Mają zadziory. Daj je tam gdzieś do serwisu. Zrobią Ci za parę E i wróci do Ciebie nadzieja.

Nigdy takie nie byly. Pozatym po 3 dniach juz stracily na ostrosci, ale nadal jest ok. Nie ma zadnego gratu, bo bok diamentem poprawiam jesli cos wyczuje. Nie no Panie, ale zeby az zadziory? :P Zobaczymy co przyniesie jutro oprocz sniegu...

#35 polm

polm

    Teoretyk

  • PipPipPipPip
  • 1285 postów
  • Na forum od: 12.2010
816
  • Umiejętności: 3
  • Ściema wschodnia

Napisano 16 styczeń 2019 - 22:31

Nigdy takie nie byly. Pozatym po 3 dniach juz stracily na ostrosci. Nie ma zadnego gratu, bo bok diamentem poprawiam jesli cos wyczuje. Nie no Panie, ale zeby az zadziory? :P

No to jak są nieostre to tym bardziej je zanieś do serwisu i zobacz czy to narty czy Ty kaleczysz. Teraz w Austrii miękki śnieg to jak mogły Ci się w 3 dni stępić ? No chyba, że coś mi się pochrzaniło i nie jesteś w Zillertal. 


Piłeś ? Nie pisz.

 


#36 Joanna Sm

Joanna Sm

    Użytkownik

  • PipPip
  • 148 postów
  • Na forum od: 01.2017
225
  • Umiejętności: 6

Napisano 16 styczeń 2019 - 22:32

Witam.
....Dla porównania jazda na muldach pod koniec filmu. Problem, na który nie mam rady(dawniej nieco to szło). Prosta sprawa. Brak siły i szybkości reakcji. Głęboka kompensacja na "górce'. Wciskanie nart do muldy przez szybki wyprost nóg. I to z każdym garbem. To slalom na tyczkach, gdy porobią się dziury. Jak trzeba być szybkim, by zaliczyć prawidłowo każdy garb, jadąc w linii stoku, gdy stok jest już nieco stromy.Na gładkim jest zupełnie inaczej. Nie dam rady szybciej, to robię dłuższe skręty. I problem znika. Na niewielkich miękkich muldach dłuższe skręty są możliwe. Ale gdy kopce rosną, to nie mój poziom...Ale może ktoś z kolegów zdradzi swój genialny patent na dużych kopcach.Pozdrawiam

Witam,

Swojego czasu posiłkowałam się tymi filmikami - jest ich więcej. Niestety nie wiem jakie „ duże kopce” masz na myśli- może park???
https://www.bumpsfor...lue-line-intro/
Jest kilka lini którymi pokonuje się muldy od zielonej do bardzo dynamicznej linii na wprost.
Na wprost rzeczywiście wymaga szybkich refleksów - i intensywnego ćwiczenia, bardzo boleję, że jeszcze tego nie opanowałam.... czy kiedyś w ogóle się uda?
Pomoc specjalistyczna lepszego narciarza bardzo się przydaje.
Filmiki mogą pomóc zaczynającym taką przygodę. Specjalistka od muld zalecała ćwiczenie trawersu i absorpcji muld, praca kolan, przy czym przy zjeździe z grzebietu sugerowała ruch nogi pod siebie do tyłu- jak przy jeździe na rowerze do tyłu.
Ale od trawersu do prostej linii w dół nie doszłyśmy ...😉😋

#37 Kaem

Kaem

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPipPip
  • 2036 postów
  • Na forum od: 10.2011
768
  • Umiejętności: 6
  • Gromadka :D

Napisano 16 styczeń 2019 - 22:46

Joanna qrde ... ale ja na rowerze do tyłu nie umiem ..... 

a muldy mnie w zasadzie prawie zabu=ijają, więc temat dla mnie ważny .

 

Slalomka nie pasuje do Twojego stylu jazdy. To nie "negatyw" tylko ocena dynamiki, której narta za Ciebie nie zrobi.
Z moich typów - Rossi AT, Elan GLX lub SLX - patrząc na film raczej GLX.
Szczególnie polecam AT po recenzjach osób, które prezentując forumowe mocne 7 szukały narty "cywilnej", bez napinki, na cały dzień - a doświadczenie z indeksowanymi komórkami miały.
M.

 

 

Witam,

Swojego czasu posiłkowałam się tymi filmikami - jest ich więcej. Niestety nie wiem jakie „ duże kopce” masz na myśli- może park???
https://www.bumpsfor...lue-line-intro/
Jest kilka lini którymi pokonuje się muldy od zielonej do bardzo dynamicznej linii na wprost.
Na wprost rzeczywiście wymaga szybkich refleksów - i intensywnego ćwiczenia, bardzo boleję, że jeszcze tego nie opanowałam.... czy kiedyś w ogóle się uda?
Pomoc specjalistyczna lepszego narciarza bardzo się przydaje.
Filmiki mogą pomóc zaczynającym taką przygodę. Specjalistka od muld zalecała ćwiczenie trawersu i absorpcji muld, praca kolan, przy czym przy zjeździe z grzebietu sugerowała ruch nogi pod siebie do tyłu- jak przy jeździe na rowerze do tyłu.
Ale od trawersu do prostej linii w dół nie doszłyśmy ...

 

Możesz coś / troszkę więcej???

 

Pzdr, 


Wszelkie moje opinie oparte są na WYJĄTKOWO SUBIEKTYWNYM oglądzie rzeczywistości - proszę nie zapominać :D


#38 nikon255

nikon255

    Użytkownik

  • PipPip
  • 150 postów
  • Na forum od: 01.2016
28
  • Umiejętności: 6
  • Poznań

Napisano 16 styczeń 2019 - 22:59

No to jak są nieostre to tym bardziej je zanieś do serwisu i zobacz czy to narty czy Ty kaleczysz. Teraz w Austrii miękki śnieg to jak mogły Ci się w 3 dni stępić ? No chyba, że coś mi się pochrzaniło i nie jesteś w Zillertal.

Panie, aś sie uczepil.

#39 polm

polm

    Teoretyk

  • PipPipPipPip
  • 1285 postów
  • Na forum od: 12.2010
816
  • Umiejętności: 3
  • Ściema wschodnia

Napisano 16 styczeń 2019 - 23:04

Jeśli chcecie sobie poprawić jazdę w muldach to przy orczykach tworzy się taki równoległy do orczyka garb. Czasem też brzeg trasy jest garbem. Jazda po tym garbie jest fajnym ćwiczeniem. Jazdę zaczyna się w niskiej pozycji, można wymusić to przez wleczenie kijków po śniegu. Zjazd z garbu to prostowanie nóg, wjazd na garb uginanie. Jeśli jeździcie do Austrii to polecam Kitzsteinhorn. Są tam bardzo wymagające tory w strefie treningowej.  Czasem są niedostępne bo są treningi i powbijane są tam tyczki po treningu. Łatwiejsze są w górnej części na wysokości tras biegowych. Szczególnie w momencie gdy dopiero się tworzą to jedzie się prawie po płaskim. Wbrew temu co czasem czytam, torów do jazdy po muldach nie robi żadna maszyna. Powstają poprzez jazdę kolejno wielu trenujących narciarzy. Im więcej ich przejedzie tym tor robi się trudniejszy dlatego trzeba czyhać na moment gdy dopiero robi się tor i wtedy sobie tam pojechać.

Podstawą jednak jazdy w muldach nie jest kompensacja tylko kontrola prędkości i pilnowanie, żeby pięty były pod biodrami.


Piłeś ? Nie pisz.

 


#40 polm

polm

    Teoretyk

  • PipPipPipPip
  • 1285 postów
  • Na forum od: 12.2010
816
  • Umiejętności: 3
  • Ściema wschodnia

Napisano 16 styczeń 2019 - 23:05

Panie, aś sie uczepil.

Już się odczepiam. 


  • nikon255 podziękował za tę wiadomość

Piłeś ? Nie pisz.

 




Podobne tematy Collapse

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych