Skocz do zawartości



Zdjęcie
- - - - -

29-ER VS 27,5 VS 26-ER


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
154 odpowiedzi w tym temacie

#1 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9316 postów
  • Na forum od: 09.2006
3587
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 05 sierpień 2014 - 18:51

Kto z szanownych Forum-owiczow przesiadl sie na inny rozmiar MTB niz 26?

I jakie wrazenia?

czy rozwazacie powrot do kola 26??

jaki naped w rowerze? (2x10, inny, ilosc zebow itp)


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#2 jark

jark

    Instruktor SkiForum.pl

  • 7891 postów
  • Na forum od: 04.2006
2778
  • Umiejętności: 1
  • Ojczyzna

Napisano 05 sierpień 2014 - 20:04

na razie ciut pojeździłem na kolegi 29

dziwnie jakoś ... duże to :) i wysoko

 

na trudny teren , tam gdzie więcej i silniejsze interwały ,

a do tego kręto i wąsko , jednak 26 (jak dla mnie) lepiej sie sprawdza ... może tu ,me przyzwyczajenie

... tam gdzie nie trzeba często, 'zaczynać' licznika od zera

gdzie sa długie przeloty .... 29 biją 26 na głowę

 

ogólnie to bardzie uniwersalne są  26

 

jarek


cisza potrafi krzyczeć .... posłuchaj


#3 zajac1000

zajac1000

    Nowy użytkownik

  • 18 postów
  • Na forum od: 12.2013
2

Napisano 05 sierpień 2014 - 20:26

Jeździłem trochę na 29 kolegi i faktycznie szybsze to i lepiej się rozpędza, ale za to w terenie (moim zdaniem) jest już gorzej. Przynajmniej ja miałem problem żeby wyrobić się na trasie bez większego hamowania. Może to kwestia przyzwyczajenia, ale ja zostaje przy 26". Jeżdżę na 2x9 (zębatki 22-32 z przodu. Planuje zmianę na 34) . Sam jestem ciekawy, jak jeździ 27.5".. Tylko te części jakieś takie droższe.



#4 chemik

chemik

    Instruktor SkiForum.pl

  • PipPipPipPipPip
  • 3957 postów
  • Na forum od: 01.2006
678
  • Umiejętności: 7
  • Wrocław

Napisano 05 sierpień 2014 - 22:33

Chwilami dosiadałem 27,5"... Mniej skrętny w stosunku do mojego 26"...Ale może to kwestia przyzwyczajenia? Swój znam, kazdy jego kaprys... A to jednak obca maszyna była...


Jazda na nartach to najprzyjemniejsza rzecz jaką można robić w ubraniu...

#5 pytek23

pytek23

    Użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1021 postów
  • Na forum od: 01.2008
639
  • Swieradow Zdroj oryginalnie

Napisano 05 sierpień 2014 - 22:43

26 forever :-) chociaz jak czlek patrzy na nowego Giant Reign to rozne mysli chodza po glowie...

#6 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9316 postów
  • Na forum od: 09.2006
3587
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 06 sierpień 2014 - 01:43

na razie ciut pojeździłem na kolegi 29

dziwnie jakoś ... duże to :) i wysoko

 

na trudny teren , tam gdzie więcej i silniejsze interwały ,

a do tego kręto i wąsko , jednak 26 (jak dla mnie) lepiej sie sprawdza ... może tu ,me przyzwyczajenie

... tam gdzie nie trzeba często, 'zaczynać' licznika od zera

gdzie sa długie przeloty .... 29 biją 26 na głowę

 

ogólnie to bardzie uniwersalne są  26

 

jarek

Ehh Kolego - mieszasz rozny teren..

w koncu ciekawe takie przywiazanie do tradycji - jak sie pojrzy na big mtn  "zawodowcow" to dziewczyny jezdza 27.5 a faceci 50/50 - 29 i 27.5

 zawodowcow na 26 w zasadzie sie nie widzi - wiem, ze to glupi argument, bo nikt nie jest zawodowcem - ale mozna z tego wlasnie zrobic argument dla nie-zawododcow, jakimi jestesmy - skoro nie jestesmy zawodowcami,  a jazda na 29 jest bardziej komfortowa, latwiej sie pokonuje przeszkody, to co w sumie 26-ka oferuje, co jest lepsze  w 29-er???

 

bo, jezeli uznamy, ze "manewrowosc (cokolwiek to znaczy i jakkolwiek sie to mierzy) jest odwrotnie proporcjonalna do  odleglosci miedzy punktami styku opony przedniej i tylnej do podloza, to w sumie, przy tej samej wielkosci ramy, 29-tki sa bardziej "upakowane" wiec ta odleglosc  rozni sie moze o pare cm…. nie wiem, czy ktos jest w stanie wyczuc roznice...

a roznica w "wygladzeniu" jazdy po przeszkodach jest znaczna...

 

 

dla mnie 26-ka jest jak …..SL  - stoja za nia murem tylko Ci, ktorzy nic innego na dluzsza mete nie sprobowali…..

 

scott genius, specialized Stump FSR, Santa Cruz  TallBoy LT……….

 

nie wiem, dlaczego czesci mialy by byc drozsze do 27.5 lub 29 - sa przeciez identyczne do czesci do 26…….


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#7 jark

jark

    Instruktor SkiForum.pl

  • 7891 postów
  • Na forum od: 04.2006
2778
  • Umiejętności: 1
  • Ojczyzna

Napisano 06 sierpień 2014 - 06:55

Kuba ... nie mieszam różnego terenu tylko się chyba nie zrozumieliśmy 

 

raz jeszcze, krótko

tam gdzie jest trasa trudna technicznie - dużo, bardzo ostrych skrętów czyli miejsc ,gdzie w zasadzie

bardzo mocno dohamowywać i znów się rozpędzać (zaczynać licznik od zera :) )

tam, 26 sa skuteczniejsze ... szybciej można wrócić do rytmu jazdy

łatwiej i szybciej rower można rozpędzić

 

natomiast na 29 lepiej i bardziej komfortowo jedzie sie po trasa, gdzie jest mniej wymagająca

długie,proste przeloty gdzie można sie rozpędzić ...

po prostu rozpędzenie się na  29 zajmuje więcej czasu (mej osobie)

 

co do tych tych zmian 26 ...27,5...29

dla mnie to czysty marketing i zarabianie pieniędzy

masa niekompatybilnych rzeczy ... rama, amor

dętki, opony , etc

to powoduje wzrost cen ... wystarczy sprawdzić cenę amortyzatora 26 i do 29

no i jeszcze to 27,5 ... :) 

śmiejemy się że, ktos wpadł na pomysł by rower maił koła 29 ale nie wziął pod uwagę

że, kobiety wyglądają na nich jak by na szczudłach jeździły ... to wymyślono 27,5

:) :) :)

 

... wiesz Kuba

teraz czołówka MTB jeździ na wszystkim byle nie na 26

taki trynd ... a i tak dyskusja trwa - które lepsze

wśród szosowców by było o czym gadać (nie ma to nic wspólnego z dyskusją)

wpakowano w modele tegoroczne hamulce tarczowe ... crossowcy na tym już dawno jeżdżą ..

mówię Ci, wojna zwolenników i przeciwników jest na całego

istna wieża Babel

 

ja mam swojego Speca na 26 ... i właśnie najbliższe 4 dni

mam zamiar spędzić w jego towarzystwie w naszych i Czeskich górkach

 

pozdrawiam

jarek :)


cisza potrafi krzyczeć .... posłuchaj


#8 kordiankw

kordiankw

    Samiec alfa

  • PipPipPipPipPip
  • 3012 postów
  • Na forum od: 10.2011
8793
  • Umiejętności: 7

Napisano 06 sierpień 2014 - 06:59

Sayonara


Lubię ludzi ale nie wszystkich. Wiele wybaczam ale nie wszystko. Szybko zapominam, ale nie zawsze. Ci których lubię już o tym wiedzą. Ci, których nie lubię, to zauważą. Dla prawdziwych przyjaciół mogę przejść przez piekło. Wrogom wskażę tam drogę .....

#9 pytek23

pytek23

    Użytkownik

  • PipPipPipPip
  • 1021 postów
  • Na forum od: 01.2008
639
  • Swieradow Zdroj oryginalnie

Napisano 06 sierpień 2014 - 10:01

Kuba

 

 

bo, jezeli uznamy, ze "manewrowosc (cokolwiek to znaczy i jakkolwiek sie to mierzy) jest odwrotnie proporcjonalna do  odleglosci miedzy punktami styku opony przedniej i tylnej do podloza, to w sumie, przy tej samej wielkosci ramy, 29-tki sa bardziej "upakowane" wiec ta odleglosc  rozni sie moze o pare cm…. nie wiem, czy ktos jest w stanie wyczuc roznice...

a roznica w "wygladzeniu" jazdy po przeszkodach jest znaczna...

 

 

 

Kuba a na taki zjazd wybralbys 29 czy jednak "SL".Osobiscie dla mnie taka jazda to mistrzostwo swiata.Skakac po lesie to potrafi wielu.



#10 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9316 postów
  • Na forum od: 09.2006
3587
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 06 sierpień 2014 - 14:29

Kuba

 

Kuba a na taki zjazd wybralbys 29 czy jednak "SL".Osobiscie dla mnie taka jazda to mistrzostwo swiata.Skakac po lesie to potrafi wielu.

mysle, ze kazdemu z nas daleko do  takich jazd - mamy inne ZAWODY.....

po oswojeniu 29-er'a, uzywam wylacznie  jego -a mieszkam w appalachach i jezdze czasami po wscieklych terenach, na ktorych nie powinienem, jezeli  mialbym podazac za zdrowym rozsadkiem. no, parafrazujac Jarka, sa rzeczy wazniejsze niz  zdrowy rozsadek

 

ten wywiad przytoczony przez kordiana:

 

1. Andrzej 190cm, 93 kg... mowi "...przy moim wzroscie obawialem sie, czy rama 17  nie bedzie za mala...........ze rower  wydal sie jakby stworzony dla mnie....."

 

po takim stwierdzeniu  dalej nie warto tracic czasu

 

17 cali dla 190cm!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! dla mnnie bomba!!!!


pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#11 kordiankw

kordiankw

    Samiec alfa

  • PipPipPipPipPip
  • 3012 postów
  • Na forum od: 10.2011
8793
  • Umiejętności: 7

Napisano 06 sierpień 2014 - 14:41

Sayonara 


Lubię ludzi ale nie wszystkich. Wiele wybaczam ale nie wszystko. Szybko zapominam, ale nie zawsze. Ci których lubię już o tym wiedzą. Ci, których nie lubię, to zauważą. Dla prawdziwych przyjaciół mogę przejść przez piekło. Wrogom wskażę tam drogę .....

#12 zajac1000

zajac1000

    Nowy użytkownik

  • 18 postów
  • Na forum od: 12.2013
2

Napisano 07 sierpień 2014 - 00:03

nie wiem, dlaczego czesci mialy by byc drozsze do 27.5 lub 29 - sa przeciez identyczne do czesci do 26…….

 
Rzeczywiście, to te same części, ale z niewiadomych przyczyn części bywają droższe np. 26" i 29".  Rok temu można było, jeszcze zaobserowować rożnicę w cenach amortyzatorów, teraz się to wyrównało.



#13 Bruner79

Bruner79

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPip
  • 1866 postów
  • Na forum od: 11.2009
752
  • Umiejętności: 3
  • Nysa

Napisano 07 sierpień 2014 - 12:01

Najprostszy przyklad - za 4 tysie jestes w stanie złozyc\kupic raczej uzywany dobry bajk 26, w takiej kwocie nie ma szans raczej nabyc 29-tki. Przynajmniej tak mowia fachowcy. Z drugiej strony to co wieksze potrzebuje pewnie innego czyt. mocniejszego osprzetu. Ja osobiscie w gorki nie chcialbym 29, mowie np o czyms takim:

 

 

Poza tym na kolko 26 bedzie zrywniejsze i szybsze pod gorke,bedzie mozna lepiej wystartowac,bedzie tez sterowniejsze. Na chlopski rozum kolo 29 ciezej z racji tego ze jest wieksze bedzie sie zbierac pod gore nie mowiac o manewrowosci,ale bedzie lepiej wybierac nierownosci. To jest moje myslenie,byc moze w rzeczywistosci jest inaczej. Kompromiesem na pewno sa 27,5, ale to jeszcze nowosc u nas,malo dostepnych raczej czesci itp.


No pain no gain ...

 


#14 kefas123

kefas123

    Użytkownik

  • PipPip
  • 284 postów
  • Na forum od: 09.2008
71
  • Warszawa

Napisano 07 sierpień 2014 - 14:14

Ciężko mi odnieść się do różnic miedzy rozmiarami 26-29, za mało jeździłem na 26, ale wydaj mi się ze dla nas amatorów ten parametr ma małe znaczenie, więcej chyba jest w tym sugestii z zewnątrz niż własnych testów.

Teorii na temat jaki rozmiar koła(również jaki rozmiar ramy na tych kołach) jest dla mnie nasłuchałem się mnóstwo, co tylko utwierdzało mnie w przekonaniu ze mogę jechać na wszystkim (26/27,5/29). Dlatego nie zamierzam nic zmieniać z ramą.

 

Przy porównywaniu 26/29 często wspomina sie o manewrowości, przyspieszaniu, itp. Myślę, że większy wpływ na to mają nasze opony: ich szerokość, ciśnienie, detka/bezdetka, szerokość obręczy i w tym temacie myślę ze jest spore pole do popisu dla nas amatorów:

 

Dla ciekawych przytoczę dwa artykuły:

http://banachbrother...jetosc-opon-mtb
http://banachbrother...ecz-mtb-part-ii
 



#15 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9316 postów
  • Na forum od: 09.2006
3587
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 08 sierpień 2014 - 13:55

Ciężko mi odnieść się do różnic miedzy rozmiarami 26-29, za mało jeździłem na 26, ale wydaj mi się ze dla nas amatorów ten parametr ma małe znaczenie, więcej chyba jest w tym sugestii z zewnątrz niż własnych testów.

Teorii na temat jaki rozmiar koła(również jaki rozmiar ramy na tych kołach) jest dla mnie nasłuchałem się mnóstwo, co tylko utwierdzało mnie w przekonaniu ze mogę jechać na wszystkim (26/27,5/29). Dlatego nie zamierzam nic zmieniać z ramą.

 

Przy porównywaniu 26/29 często wspomina sie o manewrowości, przyspieszaniu, itp. Myślę, że większy wpływ na to mają nasze opony: ich szerokość, ciśnienie, detka/bezdetka, szerokość obręczy i w tym temacie myślę ze jest spore pole do popisu dla nas amatorów:

 

Dla ciekawych przytoczę dwa artykuły:

http://banachbrother...jetosc-opon-mtb
http://banachbrother...ecz-mtb-part-ii
 

NIE WIEM - NIE ZA BARDZO rozumiem te wywody o oponach - troche chyba robienie wody z mozgu...

jezdzilem na roznych oponach, roznych rowerach i zawsze pompuje do  50-60 PSI - nie wiem ile to jest w atmosferach czy barach. ponizej takiego cisnienia odczuwam, ze w ciasnych zakretach, opone troche "znosi" - minimalnie, ale ja to czuje i tego wrazenia nie lubie.]

Bruner - na szczescie takie tereny mam w zasiegu 2-45 jazdy - zawsze na 29-ce . MOj stumpjumper hard tail uzywam w tym samym terenie jedynie zima lub w wiekszym blocie -  z tego powodu, ze  ten 26 ma  bardzo agresywne opony...

 

BTW - ladny film, trasa TECHNICZNIE latwa - tzn ja lubie troche wiecej glazow, przejazdow przez zwalone drzewa itp urozmaicenia....


  • Bruner79 podziękował za tę wiadomość

pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#16 Bruner79

Bruner79

    Stały bywalec forum

  • PipPipPipPip
  • 1866 postów
  • Na forum od: 11.2009
752
  • Umiejętności: 3
  • Nysa

Napisano 08 sierpień 2014 - 14:33


Bruner - na szczescie takie tereny mam w zasiegu 2-45 jazdy - zawsze na 29-ce . MOj stumpjumper hard tail uzywam w tym samym terenie jedynie zima lub w wiekszym blocie -  z tego powodu, ze  ten 26 ma  bardzo agresywne opony...

 

BTW - ladny film, trasa TECHNICZNIE latwa - tzn ja lubie troche wiecej glazow, przejazdow przez zwalone drzewa itp urozmaicenia....

To akurat typowa szybka zjazdowka i akurat tez z Rychleb ktore gdzies Ci  polecalem w innym watku,filmy niestety nie oddaja tego jak to wyglada w realu,zbytnio wyplaszczaja itd, na zywo jest o wiele lepiej,sa tez tam trasy techniczne ;) oczywiscie do objechania jest to spokojnie na 29,zreszta koledzy na takich tez to objezdzali,tu np filmik krotki czyjegos przejazdu bardziej technicznego zjazdu:

 

 

Wrzucilem pare fotek z traski ktora tam zrobilem, jezdze na 26 i jakos zbytnio nie przemeczam sie mysleniem jakby to bylo na 29 :) Kiedys byly tylko 26. Chetnie przejechalbym sie na 27,5,byc moze wypozycze i zobacze.

Załączone miniatury

  • DSC_0039.jpg
  • DSC_0038.JPG
  • DSC_0030.JPG
  • DSC_0035.JPG

No pain no gain ...

 


#17 pieve

pieve

    Użytkownik

  • PipPip
  • 106 postów
  • Na forum od: 01.2013
61
  • Umiejętności: 7
  • Kraków/Milano

Napisano 08 sierpień 2014 - 14:52

 

jezdzilem na roznych oponach, roznych rowerach i zawsze pompuje do  50-60 PSI - nie wiem ile to jest w atmosferach czy barach. ponizej takiego cisnienia odczuwam, ze w ciasnych zakretach, opone troche "znosi"

 

Przecież przy takich ciśnieniach to niezależnie od opony rower ma zerową przyczepność. To jest około 3.5-4 bara - dla mnie kosmos. Przy szerokich obręczach i odpowiednich, mocnych modelach opon można zejść w okolice 1 bara i nie ma pływania w zakrętach. Ja osobiście jeżdzę w przedziale 1.5-2 na Maxxisach Ardent 2.25 we wzmacnianej wersji EXO i jest super. Z ciekawości, jakie masz opony?

 

Jeśli chodzi o rozmiar koła, to na 29 w terenie nie jeździłem, ale miałem okazję testować 27.5 na naprawdę wymagających trasach nad Gardą we Włoszech i w sumie wielkiej różnicy nie czułem w porównaniu do 26. Początkowo w ogóle zapomniałem, że jadę na większym kole, a później może rzeczywiście trochę lepiej się toczył rower po większych kamieniach itp. Braku manewrowości nie zauważyłem, ale tu generalnie wpływa tyle czynników, że ciężko jednoznacznie stwierdzić, że coś jest zasługą/winą rozmiaru koła.



#18 jaro323

jaro323

    Strażnik muld :)

  • PipPipPipPipPip
  • 2276 postów
  • Na forum od: 02.2011
1476
  • Umiejętności: 7
  • Rumia

Napisano 08 sierpień 2014 - 15:45

Ja z moją słuszną wagą pompuję koło 2 bar - jak czuję że mi w terenie za bardzo oponę wygina lub tryska mleko na zakręcie to dokładam 3 ruchy pompką i jadę dalej. 4 bary w terenie to zabójstwo - chyba że jest to twarda leśna droga bez kamerdolców, korzeni i sypkiego podłoża. Tam od biedy pewnie jakoś pojedzie.

Co do rozmiarów to wieść gminna niesie że większe koła lepiej wybierają przeszkody - w połączeniu z agresywnym kątem główki ramy jest to niezła broń na naturalne przeszkody spotykane na drodze.

Podobno 29 cali w fulach niestety strasznie uspokaja i wypłaszcza jazdę - jak ktoś lubi taką uspokojoną jazdę to własnie dla nich jest kierowany ten rower.

Wydaje mi się że 27,5 bedzie optymalnym rozmiarem do jazdy terenowej - odrobinę wiekszę koło ułatwia pokonywanie wszelkich przeszkód, do tego waga kół jakoś drastycznie nie rośnie i zachowują swoją zwrotność i sztywność znaną z 26 cali.

Chętnie bym się przejechał na jakimś rowerku 27,5 ale taki test i tak nie bedzie miarodajny - musiałbym taka samą trasę zrobic również na podobnie złożonym egzemplarzu roweru 26.

Na razie mam jeszcze do zjechania kilka opon 26 cali także raczej większych zmian w setupie nie przewiduje - chyba że trafi się coś sensownego z wiekszym skokiem z tyłu.



#19 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 9316 postów
  • Na forum od: 09.2006
3587
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 09 sierpień 2014 - 01:55

Przecież przy takich ciśnieniach to niezależnie od opony rower ma zerową przyczepność. To jest około 3.5-4 bara - dla mnie kosmos. Przy szerokich obręczach i odpowiednich, mocnych modelach opon można zejść w okolice 1 bara i nie ma pływania w zakrętach. Ja osobiście jeżdzę w przedziale 1.5-2 na Maxxisach Ardent 2.25 we wzmacnianej wersji EXO i jest super. Z ciekawości, jakie masz opony?

 

Jeśli chodzi o rozmiar koła, to na 29 w terenie nie jeździłem, ale miałem okazję testować 27.5 na naprawdę wymagających trasach nad Gardą we Włoszech i w sumie wielkiej różnicy nie czułem w porównaniu do 26. Początkowo w ogóle zapomniałem, że jadę na większym kole, a później może rzeczywiście trochę lepiej się toczył rower po większych kamieniach itp. Braku manewrowości nie zauważyłem, ale tu generalnie wpływa tyle czynników, że ciężko jednoznacznie stwierdzić, że coś jest zasługą/winą rozmiaru koła.

50 = 3.44   I to jest moje minimum

 

takie zboczenia. przy 25-30 juz , dla mnie, "plywa" - tego nie lubie  i  tego nie zmienie….

 

obrecze Easton EA 70

 

opony 2.25

z przodu Aspen

z tylu Ignition ( oba Maxxiss)

 

Bruner - wlasnie tak to odebralem - jest  to wsciekly zjazd - na pewno - jestem pelen podziwu - jezeli tak wsciekle wyglada na filmie, to wyobrazam sobie, jak w naturze!!!!!!!

 

ja po prostu lubie wiecej przeszkod...

ale ten DH  daje niezle popalic!!!


  • pieve podziękował za tę wiadomość

pozdrawiam JK "...w słownictwie Kovala każda narta poniżej 180cm to łyżwa ..." ( Jabol)

Plecak z ABS Mammut ProProtection 35l na sprzedaz - contact priv

http://blistergearre...pas-airbag-pack


#20 jaro323

jaro323

    Strażnik muld :)

  • PipPipPipPipPip
  • 2276 postów
  • Na forum od: 02.2011
1476
  • Umiejętności: 7
  • Rumia

Napisano 09 sierpień 2014 - 08:34

W sumie jak jezdzilem na papierowych oponach to też ładowałem ponad 3 bary - w tej chwili mam z tyłu maxxis ardent exo ( wzmocnione ścianki) i z przodu nobby nic 2.35 snake skin - te opony mają sztywniejsze ścianki i spokojnie da się jeżdzić na mniejszym ciśnieniu. Niestety ważą trochę wiećej ale świety spokoj i dobre trzymanie na trasie jest więcej warty niż niska waga opon na ktorych cięzko się puścić w terenie.

Superfow co Bruner wklejał to nie jest DH - tam jest nie jest stromo - można fajnie flow-ować.

Tylko trzeba uważać bo się róznie kończy :)

orzel.jpg

Na trasę bardziej DH zapuścilismy się w bike parku w Koutach - z początku jakoś szło ale jak na każdym drzewie były zamontowane pianki i materace to nawet sprowadzanie roweru nie wychodziło nam za dobrze :)





Podobne tematy Collapse

  Temat Forum Autor Podsumowanie Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych