Skocz do zawartości

Niemieckie narty Erbacher kolekcja 2013-2014.


narciarz70

Rekomendowane odpowiedzi

Czy to nie Elan Elan Mag 70 z 2010 roku? Te same długości, te samo taliowanie, rdzeń (Comprex) i konstrukcja (Full Power Cap)... PS: Aktualna nazwa to chyba e/Flex 4 red plate

Zawsze można porównać długość, taliowanie i budowę nart z różnych firm i czasami się to pokrywa ale jak jest faktycznie to nie mam pojęcia.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fakt, opieram się na danych z ich strony, które nie sa dostepne wprost, ale admini nie zablokowali do nich dostepu: http://www.erbacher-...ms/en/product/8 W sumie fakt, długości i taliowanie mogą sie pokrywać, ale nazwa technologii rdzenia (Comprex) jest już technologią Elana. Co same w sobie nie jest złe- firmy często robią pewne produkty razem- na przykład Atomic i Salomon w zakresie nart komórkowych, co ktoś napisał na SF jakiś czas temu... Pozdr Marcin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Test nart Erbacher Carbon Wood. Narty te z wiadomych przyczyn bardzo mnie interesowały co są warte na stoku i nie mogłem się doczekać jazdy na nich. W niedzielę były to drugie narty jakie miałem zapięte na nogach od rana. Pierwsze skręty i pierwsze wrażenia. Narty twarde do tego skręcanie dosyć trudny ale jak już wejdziesz na krawędź to zaczynam je rozumieć. Ciągną w skręcie do samego końca i do tego są bardzo stabilne. Przejście z krawędzi na krawędź jest dosyć wolne.:cool: Cały dzień myślałem o tych nartach i coś mi w nich nie pasowało i wieczorem wymyśliłem. Po rozmowie z serwisantem doszliśmy do wniosku, że musi je przygotować według moich wskazówek. Drugiego dnia ubrałem te narty z samego rana żeby pojeździć na przygotowanym zmrożonym stoku. To był ten sam model nart ale w jeździe różnica była kolosalna. Narty były oczywiście dalej twarde, stabilne w skręcie trzymając na krawędzi do końca ale przechodzenie z krawędzi na krawędź było diametralnie inne od tego z pierwszego dnia. Były po prostu dużo szybsze, łatwiejsze i przyjemniejsze. Oczywiście to nie są narty z grupy SL gdzie skręcanie, błyskawiczne przechodzenie z krawędzi na krawędź jest już kodowane w nartach w fabryce ale narty nabrały zdecydowanej ogłady dzięki interwencji serwisanta. Reasumując narty są nie dla leszczy ale dla narciarzy z charakterem i dużymi umiejętnościami, którzy lubią zasuwać na nartach po przygotowanej trasie. Najlepsza kombinacja to długi, szeroki stok, narty Erbacher plus słuchanie w trakcie jazdy muzyki AC/DC.:D Efekt końcowy uczta dla nóg i uszu narciarza. Narty Erbacher Carbon Wood. Dane techniczne: -Budowa sandwiczowa. -Długość 173cm -Taliowanie 116-75-103, -R16m Narty dla wysportowanego "VIP"-a.:)

Załączone miniatury

  • Erbacher Carbon Wood 2013.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Test nart Erbacher Carbon Wood.... Przejście z krawędzi na krawędź jest dosyć wolne.:cool: Cały dzień myślałem o tych nartach i coś mi w nich nie pasowało i wieczorem wymyśliłem. Po rozmowie z serwisantem doszliśmy do wniosku, że musi je przygotować według moich wskazówek. ...

To nie są narty dla mnie i na pewno ich nie kupię, ale obawiam się, że jak nie napiszesz co z nimi trzeba zrobić, żeby dobrze jechały, to będzie niewielu chętnych na te narty. Tadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....że jak nie napiszesz co z nimi trzeba zrobić, żeby dobrze jechały, to będzie niewielu chętnych na te narty.

Tadziu ... odpowiedź masz w tym sformułowaniu

.... dla narciarzy z charakterem ..:)

inaczej - Narciarz będzie wiedział co zrobić ..... narciarz , będzie narzekał :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... Po rozmowie z serwisantem doszliśmy do wniosku, że musi je przygotować według moich wskazówek. Drugiego dnia ubrałem te narty z samego rana żeby pojeździć na przygotowanym zmrożonym stoku. To był ten sam model nart ale w jeździe różnica była kolosalna. Narty były oczywiście dalej twarde, stabilne w skręcie trzymając na krawędzi do końca ale przechodzenie z krawędzi na krawędź było diametralnie inne od tego z pierwszego dnia. Były po prostu dużo szybsze, łatwiejsze i przyjemniejsze....

Jarku sugerujesz, że Robert w ciągu jednej nocy z narciarza bez charakteru przez małe n przeobraził się w Narciarza z charakterem przez duże N??? :rolleyes: Nie wiem dlaczego, ale jestem przekonany, że w Robercie jakieś specjalne przemiany nie zaszły ;), a odpowiedź jest w pierwszym cytowanym zdaniu Roberta. Gdybym miał kupować te narty, to na pewno nie po to, żeby robić jakieś tuningowe eksperymenty bez pewności, że będą trafne. Skoro Robert już wie jak je przygotować, to chyba nie ma problemu, żeby się tą wiedzą podzielił. W końcu to jego biznes... :D Przy okazji, jestem zaskoczony, że tuning może tak bardzo zmienić charakterystykę narty, ale wierzę na słowo... :) Tadek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie są narty dla mnie i na pewno ich nie kupię, ale obawiam się, że jak nie napiszesz co z nimi trzeba zrobić, żeby dobrze jechały, to będzie niewielu chętnych na te narty. Tadek

To nie było ostrzenie oryginalne z fabryki w tych nartach. Narty na test były przygotowane zbyt agresywnie przez serwisanta.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narty na test były przygotowane zbyt agresywnie przez serwisanta.

zbyt agresywnie ... tzn. ? sory Robert - pytam w kontekście tego co pisałeś iż, wolo wchodzą na krawędź ... jak była , a jak została prze ostrzona ? jarek :) PS. ... tak na marginesie / lubię rozwiązywać problemy a nie się od nich odbijać
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zbyt agresywnie ... tzn. ? sory Robert - pytam w kontekście tego co pisałeś iż, wolo wchodzą na krawędź ... jak była , a jak została prze ostrzona ? jarek :) PS. ... tak na marginesie / lubię rozwiązywać problemy a nie się od nich odbijać

Długo by opowiadać. Osoba która serwisuje moje narty ma wyrobiony pogląd na temat przygotowywania nart. Często jeździ na zawodach i zdarza się tej osobie zapomnieć, że nie wszystkie narty to GS FIS, SL FIS i nie każdy jest byłym lub obecnym zawodnikiem. Zdarzają się narciarze amatorzy z innymi preferencjami takimi jak np. komfort podczas jazdy na nartach.:) Nic na temat kątów w tych nartach nie napiszę bo mi nie zdradzi swojego warsztatu.:cool:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolejnymi nartami które testowałem to model Erbacher Race SL. Jest to narta z grupy SL w budowie sandwiczowej. Warunki w jakich testowałem te narty to jazda z samego rana po przygotowanym, zmrożonym stoku oraz jazda po południu kiedy stok już był mocno rozjeżdżony. Już po pierwszych skrętach dostajemy informację do naszych nóg, że jest to typowa narta SL z jej wszystkimi zaletami i wadami. Zalety to bardzo dobre prowadzenie się nart na krawędzi. Szybkie i dynamiczne przejście z krawędzi na krawędź. Stabilne prowadzenie się nart w skręcie uzyskano dzięki twardej i sztywnej budowie. Komfort tych nart jak na nartę z grupy SL jest dosyć wysoki czyli nie wyklepie stawów kolanowych. Erbacher Race SL jest to typowa pierwsza sklepowa narta SL z przeznaczeniem dla bardzo dobrze jeżdżących narciarzy, kochających wycinanie pięknych łuków na krawędzi. Narta jest wszechstronna w skrętach czyli śmiało można wycisnąć z niej ciasny skręt oraz bez najmniejszego problemu można pojechać na tej narcie dłuższym łukiem. Wady? Takie jak ma każda narta z grupy SL. Trzeba się sporo na kręcić na nartach SL na stoku ale jak ktoś lubi taką jazdę na nartach to jego sprawa. Dane techniczne nart Erbacher Race SL: -Budowa sandwiczowa z płytami titanalowymi. -Długość 165cm -Taliowanie 114/65,5/100 -R 13m

Załączone miniatury

  • Erbacher Race SL 2013.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...