Skocz do zawartości

Po co nartom struktura?


keicam

Rekomendowane odpowiedzi

Może między 10 a 15 nie ma różnicy ale przy pierwszych kilku smarowaniach nawet wygląd ślizgu nieco się zmieniał. efekt praktyczny też był konkretny, na pierwszym wyjeździe mogłem to zaobserwować podczas kroku łyżwowego na płaskim. Termobagi zastąpiły takie wielokrotne nasączanie jedynie z uwagi na wygodę.

A czy nie można przy tym "przedobrzyć"? Dla silnika więcej niż MAX oleju jest sytuacją dużo gorszą niż trochę poniżej MIN!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 128
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

W niczym nie ma marketingu. Tak ślizg można spenetrować do około 300mikronów czyli 0,3mm. Miałem okazje widzieć na oczy szczotkowany ślizg agresywnymi szczotkami bardzo długo i wielokrotnie a smar jak był, tka był!. Następnie dopiero zmywacz pomógł. Uniwersalne smary da się łatwo usunąć ale już LF i HF tka prosto zmyć się nie da. Ślizg jest wykonany z PE ale nie takiego zwykłego dokładnie sie nazywa P-Tex i jest parę rodzai które ma mniejsza lub większą zdolność "zjadania smaru :]". keicam przy nowoczesnych autach szczególnie z turbinami lepiej żebyś nie miał oleju lekko poniżej min bo silniczek wypłucze Ci portfel.

Użytkownik kamo edytował ten post 21 marzec 2013 - 22:11

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Marketing (w tej dyskusji) polegał na podkreśleniu tej wartości 0,3mm jako bardzo małej. Wskazałem tylko, że w kontekście chemicznym to niekoniecznie jest mało stąd możliwe, że potrzeba dużo smarowań by osiągnąć taką grubość warstwy.

Ślizg jest wykonany z PE ale nie takiego zwykłego dokładnie sie nazywa P-Tex

Ślizg z reguły jest wykonany z PE o bardzo długich łańcuchach, może też zawierać grafit i inne domieszki. A te wszystkie texy to nazwy handlowe czyli właśnie marketing.

A czy nie można przy tym "przedobrzyć"? Dla silnika więcej niż MAX oleju jest sytuacją dużo gorszą niż trochę poniżej MIN!

Raczej nie, gdyż nadmiar smaru i tak się cyklinuje/szczotkuje. Czy wielokrotne smarowanie i szczotkowanie ślizgu może na niego źle wpłynąć? Jest to raczej bardzo mało prawdopodobne przy osiągalnej liczbie smarowań. Musimy jedynie uważać by nie przegrzać ślizgu za bardzo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.


×
×
  • Dodaj nową pozycję...