Skocz do zawartości


Witaj na SkiForum.pl


Logowanie » 

Rejestracja
Oglądasz nasze forum jako Gość, co nie daje Ci pełnego dostępu do wszystkich opcji i możliwości forum. Nie będąc zarejestrowanym, nie możesz także brać udziału w dyskusjach.

Gorąco zachęcamy do darmowej rejestracji, co umożliwi Ci pisanie wiadomości, prywatną korespondencję z innymi użytkownikami forum, branie udziału w sondach, zamieszczanie własnych zdjęć oraz dostęp do wielu innych ułatwień w korzystaniu z forum.

Zdjęcie
- - - - -

Recco rescue system


  • Zaloguj się, aby dodać odpowiedź
11 odpowiedzi w tym temacie

#1 e-stebano

e-stebano

    Użytkownik

  • Pip
  • 34 postów
  • Na forum od: 11.2006
0
  • Umiejętności: 7
  • Warszawa

Napisano 29 listopad 2006 - 15:46

Witam!

Slyszeliście pewnie o systemie RECCO rescue system, czyli systemie, który pozwala znaleść niszczęśnika zasypanego lawiną. Zastanawiem się czy w Polsce ktoś ma sprzęt, który umożliwia znalezienie człowieka właśnie dzięki tej małej płytce która jest wszywana w coraz wiekszą ilość kurtek?
Zastanawiam sie co sie powinno zabieraż ze sobą w góry jak się jeździ poza trasami. Oczewiście komórka, ale ona nie zawsze działa. Przecież nie wezme ze sobą 200 metrów liny zabezpieczającej!

pozdrawiam:eek:
Warszawska uczta się zaczyna;)

#2 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7308 postów
  • Na forum od: 09.2006
2209
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 29 listopad 2006 - 16:30

Witam!

Slyszeliście pewnie o systemie RECCO rescue system, czyli systemie, który pozwala znaleść niszczęśnika zasypanego lawiną. Zastanawiem się czy w Polsce ktoś ma sprzęt, który umożliwia znalezienie człowieka właśnie dzięki tej małej płytce która jest wszywana w coraz wiekszą ilość kurtek?
Zastanawiam sie co sie powinno zabieraż ze sobą w góry jak się jeździ poza trasami. Oczewiście komórka, ale ona nie zawsze działa. Przecież nie wezme ze sobą 200 metrów liny zabezpieczającej!

pozdrawiam:eek:


pare rzeczy:
wiedza o lawinach i zachowaniu sie w terenie lawiniastym
wiedza o zachowaniu sie w przypadkach zejscia lawiny i uzyciu sprzetu ratunkowego
co najmniej jeden przyjaciel do ktorego masz zaufanie i ktory ma taki sam zasob wiedzy
avalanche beacon
sonda lawinowa
lopata
troche liny (10-20m)
lekki koc termoizolacyjny (taki pokryty folia aluminiowa)
energy bars
woda

i WYOBRAZNIA


w zasadzie wszystkie stacje ratownictwa powinny miec sprzet umozliwiajacy odszukanie reccon. problem jest tego rodzaju ze najwiecej szans na uratowanie ciebie ma twoj wspoltowarzysz: dlatego istotne jest posiadanie avalanche beacon ktory nie tylko nadaje sygnaly ale takze ma mozliwosc odbioru sygnalu (czego recco nie ma).

przy zejsciu lawiny masz ok 15-20 czasami przy sprzyjajacych okolicznosciach do 30 min: zanim zawiadomisz kogos i ekipa dotrze na miejsce jest juz zwykle nieco pozno:)

ostatnio rozpowszechnily sie tzw avalungs: czyli aparaty oczyszczajace pow wydychane z dwutlenku i tlenku wegla: zwiekszaja przezycie pod sniegiem

#3 e-stebano

e-stebano

    Użytkownik

  • Pip
  • 34 postów
  • Na forum od: 11.2006
0
  • Umiejętności: 7
  • Warszawa

Napisano 29 listopad 2006 - 16:44

No własnie chyba jednak wyobraźnia jest najważniejsza!!!

Ale cieszy mnie to że coraz wiecej jest sprzętu, bądź jakiś rzeczy które pomagaja przetrwać w takich okolicznościach

Niestety taki specjalistyczny sprzęt jest chyba dość drogi?? Z drugiej strony narty to nie jest tani sport:(
pozdr
Warszawska uczta się zaczyna;)

#4 Siurpo

Siurpo

    Użytkownik

  • PipPip
  • 289 postów
  • Na forum od: 10.2006
30
  • Rzeszów

Napisano 29 listopad 2006 - 18:58

Niestety taki specjalistyczny sprzęt jest chyba dość drogi?? Z drugiej strony narty to nie jest tani sport:(
pozdr


Moeze nie znowu taki drogi za lopate trzeba dac kolo 200 zl za sonde tez gdzies tak ,sa tansze i drozsze, z 10 m liny niebedzie najdrozsze, najdrozsze z tych podstawowych rzeczy sa transmitery kolo 1000 zl chcociaz ja widzialem tan http://sklep.freeraj...transmitery.php za jakies 900 zl
No i n apowazne wyprawy jak kogoas satac to moze sie wyposazyc w rozne przydatne gadzety, ktore pewnie sie swietnie spisuja np. plecak z ABS kosztuje lekko ponad 2000 zl pluz butla z gazem kolo 300 zl.
Terasz sa juz dostene plecaki z wbudowanym avalungiem za kilkaset zl.
No i jeszcze najlepiej jakies kursy poruszania sie w gorach z przewodnikiem gorskim.

#5 Bobas

Bobas

    Użytkownik

  • Pip
  • 74 postów
  • Na forum od: 01.2006
15
  • Salt Lake City

Napisano 29 listopad 2006 - 20:02

Ja to nazywam

"Cadaver Recovery System":D

#6 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7308 postów
  • Na forum od: 09.2006
2209
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 29 listopad 2006 - 20:43

Ja to nazywam

"Cadaver Recovery System":D


skads w koncu trzeba brac te wiezadla na acl i reszte.......

lepsze tylko sa DONOR-cycles:)

#7 anita

anita

    Zabanowany!

  • PipPipPip
  • 352 postów
  • Na forum od: 10.2006
102
  • Umiejętności: 1

Napisano 30 listopad 2006 - 08:09

skads w koncu trzeba brac te wiezadla na acl i reszte.......

lepsze tylko sa DONOR-cycles:)


przepraszam,ale chyba troszeczke przesadziles.....to juz jest typowo chirurgiczny dowcip, a my jestesmy na forum narciarskim nie medycznym:)
Anita

#8 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7308 postów
  • Na forum od: 09.2006
2209
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 30 listopad 2006 - 14:10

przepraszam,ale chyba troszeczke przesadziles.....to juz jest typowo chirurgiczny dowcip, a my jestesmy na forum narciarskim nie medycznym:)


nie widze tu zadnego dowcipu: jest to prawda i jedyna obrona przed prawda to sschowac glowe w piasek

#9 anita

anita

    Zabanowany!

  • PipPipPip
  • 352 postów
  • Na forum od: 10.2006
102
  • Umiejętności: 1

Napisano 30 listopad 2006 - 14:34

nie widze tu zadnego dowcipu: jest to prawda i jedyna obrona przed prawda to sschowac glowe w piasek


moze i rzeczywiscie to nie jest dowcip :rolleyes:
ale idac tym tokiem rozumowania rogowki do przeszczepow tez nalezy z czegos pobierac
ale nie widze powodu by to rozwazac na forum
aha i wcale nie chowam glowy ......
poprostu takie jest moje zdanie

pozdr.
Anita

#10 jan koval

jan koval

    FreeRiders

  • PipPipPipPipPipPipPip
  • 7308 postów
  • Na forum od: 09.2006
2209
  • Umiejętności: 9
  • oryginalnie z p-nia

Napisano 30 listopad 2006 - 15:03

moze i rzeczywiscie to nie jest dowcip :rolleyes:
ale idac tym tokiem rozumowania rogowki do przeszczepow tez nalezy z czegos pobierac
ale nie widze powodu by to rozwazac na forum
aha i wcale nie chowam glowy ......
poprostu takie jest moje zdanie

pozdr.


oczywiscie ze trzeba pobierac: moj punkt jest taki ze azglebuajac sie w outbance skiing masz potencjalna szanse uczestniczyc w dalszym ciagu recicling'u w szeregu biologicznym......
takie realia tego nie zmienisz:)

#11 anita

anita

    Zabanowany!

  • PipPipPip
  • 352 postów
  • Na forum od: 10.2006
102
  • Umiejętności: 1

Napisano 30 listopad 2006 - 15:07

moj punkt jest taki ze azglebuajac sie w outbance skiing masz potencjalna szanse uczestniczyc w dalszym ciagu recicling'u w szeregu biologicznym......


jesli cie znajda oczywiscie:D
odpowiednio szybko:D
Anita

#12 B4loco

B4loco

    FreeRiders

  • PipPipPip
  • 442 postów
  • Na forum od: 10.2006
83
  • Rzeszów

Napisano 30 listopad 2006 - 23:08

Do poćwiczenia:)
http://www.bcaccess....er_practice.php
[COLOR="Teal"]Faster, steeper, deeper - BIG MTN ![/COLOR][COLOR="RoyalBlue"]
Tatry-Carpathian Pearl-Trailer [/COLOR][COLOR="Blue"]http://www.youtube.com/watch?v=NhtrhwM2fZY[/COLOR]


Użytkownicy przeglądający ten temat: 0

0 użytkowników, 0 gości, 0 anonimowych