Skocz do zawartości


Regulamin

1. Zasady ogólne.

1.1 Udział w forum dyskusyjnym oznacza akceptację niniejszego Regulaminu. Zapisy tego regulaminu dotyczą Wiadomości na Forum (Postów), informacji zamieszczanych w Profilach, Awatarów oraz zdjęć, Wiadomości Prywatnych, Podpisów (Sygnatur), a także wszelkich innych materiałów zamieszczanych w serwisie przez Użytkowników.

1.2 Z powodu otwartej formuły forum i dużej ilości dyskusji, Administrator forum nie weryfikuje i nie moderuje wiadomości przed ukazaniem się na forum. Jeśli więc zauważysz nieodpowiednią dyskusję, wiadomość lub inny materiał - prosimy o użycie opcji raportowania nieodpowiedniego Posta lub kontakt z jednym z moderatorów. Jest to działanie wystarczające i nie ma potrzeby wdawania się w dyskusję z autorem nieodpowiednich materiałów. Z góry dziękujemy za takie informacje, ponieważ pozwalają nam szybciej reagować na nadużycia i zapewnić wysoki poziom dyskusji.

1.3 Wszelkie materiały niezgodne z Regulaminem będą usuwane, a ostateczna interpretacja zapisów tego Regulaminu pozostaje w gestii Administratora i Moderatorów.

1.4 Regulamin niniejszy obowiązuje od momentu jego opublikowania. Administrator zastrzega sobie prawo do wprowadzania zmian w niniejszym Regulaminie. Wszelkie zmiany stają się obowiązujące w momencie ich opublikowania w Serwisie.

2. Szacunek zasadą nadrzędną

2.1 Masz prawo być sobą, wyrażać swoje opinie, nastroje i emocje. Pamiętaj jednak, że obowiązują Cię zapisy tego Regulaminu, a Twoje działania zawsze powinny wykazywać szacunek dla innych użytkowników Forum.

2.2 Nie atakuj innych, nie krytykuj, nie wyśmiewaj i nie poniżaj słownie. Jeżeli nie zgadzasz się z poradą lub opinią innego Użytkownika - nie pisz tylko tego, że się myli, napisz dlaczego. Nie sprowadzaj dyskusji do krytyki literówek czy też stylu pisania.

2.3 Jeśli jakaś sprawa prywatna wymaga wyjaśnień pomiędzy Tobą a innym Użytkownikiem - zrób to prywatnie. Nie zamieniaj Forum w miejsce skarg, zażaleń i osobistych utarczek z innymi.

2.4 Zanim coś napiszesz lub zamieścisz jakieś materiały, zastanów się, czy zrobiłbyś to na swoim forum. Poczuj się tak, jak gdyby to od Ciebie zależało jak wygląda to Forum (w rzeczywistości - to zależy właśnie od Ciebie).

2.5 Bądź przyjazny dla nowych Użytkowników. Pomóż im odnaleźć odpowiednie informacje i włączyć się do społeczności Forum. Jeżeli jesteś nowym Użytkownikiem, zachęcamy do przywitania się w dziale Forum do tego przeznaczonym.

2.6 Działania Administratora i Moderatorów służą prawidłowemu funkcjonowaniu Forum. Jeśli popełniłeś błąd, przyjmij ich działania ze zrozumieniem, ponieważ nie mają one na celu wykazania wyższości, osobistej racji lub też charakteru odwetu albo zemsty.

3. Czego nie robić i nie zamieszczać

3.1 Użytkownik może posiadać tylko jedno Konto w Serwisie. Posiadanie większej ilości Kont jest możliwe tylko za zgodą Administratora. Jeżeli utracisz dostęp do swojego Konta, nie zakładaj drugiego, ponieważ wiąże się to z ryzykiem Bana. W przypadku wykrycia posiadania przez Użytkownika więcej niż jednego Konta, wszystkie ujawnione Konta zostaną usunięte. Jeżeli chcesz zmienić Nazwę Użytkownika, skontaktuj się z Administratorem.

3.2 Nie wolno zakładać takich samych Tematów w różnych działach Forum, ani też duplikować Tematów niedawno założonych przez siebie lub innych.

3.3 Przed założeniem Tematu skorzystaj z wyszukiwarki, aby sprawdzić, czy podobny Temat już nie istnieje. Załóż Temat w odpowiednim dziale Forum.

3.4 Nie wolno zamieszczać treści niezgodnych z obowiązującym prawem, naruszających dobro innych osób, firm lub instytucji. W szczególności:
a) treści uznanych powszechnie za wulgarne, nieobyczajne, obraźliwe, oszczercze wobec innych,
B) treści dyskryminujących na tle rasowym, wyznaniowym, etnicznym, orientacji seksualnej
c) treści faszystowskich, propagujących przemoc, uznawanych powszechnie za drastyczne czy przerażające,
d) treści zawiązanych z pornografią,
e) treści łamiących prawa autorskie i przyczyniających się do rozpowszechniania piractwa

3.5 Użytkownik nie powinien podejmować działań mających na celu "podbijanie" jego Tematu (tak aby znajdował się wyżej na liście).

3.6 Liczba Wiadomości jest dla niektórych Użytkowników ważnym aspektem forum, jednak należy pamiętać, że ważniejsza jest jakość a nie ilość Wiadomości. Dlatego też, będziemy usuwać lub w inny sposób przeciwdziałać Użytkownikom i Wiadomościom służącym głównie "zwiększaniu licznika".

3.7 Jeżeli chcesz podziękować innemu Użytkownikowi za okazaną pomoc - skorzystaj z opcji "Dziękuję", klikając w odpowiedni odnośnik pod Wiadomością. Wiadomości zawierające jedynie podziękowanie mogą być usuwane.

3.8 Zabrania się tworzenia wzajemnych "grup adoracji" składających się z Użytkowników dziękujących sobie za każdą napisaną Wiadomość. Jest to traktowane jako nadużywanie systemu podziękowań w celu "nabijania" licznika otrzymanych podziękowań.

3.9 Nazwa Użytkownika nie powinna zawierać treści wymienionych w punkcie 3.4, a także nie może składać się w całości lub w części z adresu email, adresu strony WWW lub domeny internetowej.

3.10 Wiadomości uznane przez Administratora za nic nie wnoszące do dyskusji, w szczególności służące zwiększaniu licznika napisanych Wiadomości, mogą zostać usunięte.

4. Podpisy (Sygnatury) / Awatar / Rangi

4.1 Użytkownicy Forum mają prawo do posiadania podpisów, które automatycznie zamieszczane są pod napisanymi przez nich Wiadomościami. Podpis może być używany do promocji strony, biznesu lub przedsięwzięcia, z którym Użytkownik jest osobiście związany. Zabrania się wykorzystywania podpisów komercyjnie, sprzedawania lub udostępniania ich innym osobom.

4.2 Zasady dotyczące podpisów:
a) maksymalnie 3 linijki, łącznie 200 znaków
B) możesz zastosować BBCode, na co masz dodatkowe 200 znaków, jednakże:
- maksymalna wielkość czcionki to 3
- podpis powinien być wyrównany do lewej strony (nie może być wycentrowany lub wyrównany do prawej)
- nie używaj znaczników HR, kodu, cytowania, listy, PHP lub HTML.
c) możesz zamieścić slogan reklamowy lub linki do swoich stron, jednak nie mogą to być linki afiliacyjne
d) podpis nie powinien być wizualnie męczący dla Użytkowników
e) podpis nie może zawierać obrazków

4.3 Zabrania się używania logo (w całości lub części) lub nazwy Serwisu jako Awatara Użytkownika. Nie wolno również używać Nazwy Użytkownika, mogącej budzić skojarzenia o powiązaniu z Administratorem lub Forum.

4.4 Awatar Użytkownika nie może zawierać adresu email, adresu strony WWW lub domeny internetowej.

4.5 Najważniejsza jest jakość, a nie liczba napisanych Wiadomości, jednakże liczba Postów pozwala oszacować zaangażowanie Użytkownika w życie Forum. W związku z tym na Forum przyznawane sa rangi w zależności od liczby napisanych Wiadomości:
a) Nowy użytkownik 0-29
B) Użytkownik 30-999
c) Stały bywalec forum 1000+


Moderatorzy (Instruktor Skiforum.pl) oraz Administratorzy (Administrator) serwisu posiadają rangi niezależne od liczby napisanych wiadomości. Ponadto nazwy Moderatorów (zielony) i Administratorów (czerwony) posiadają inny kolor w celu łatwiejszej identyfikacji.

5. Reklamy i treści komercyjne

5.1 Niedopuszczalne jest umieszczanie przez Użytkowników treści reklamowych, linków afiliacyjnych oraz ogłoszeń o charakterze komercyjnym poza działami Forum do tego wyznaczonymi.

5.2 W Serwisie mogą ukazywać się reklamy. Administrator ma prawo nie wyświetlać reklam wybranym grupom użytkowników (np. wszystkim użytkownikom zarejestrowanym).

5.3 Administrator nie jest pośrednikiem pomiędzy oferentem a nabywcą i nie ponosi odpowiedzialności za treść ofert reklamowych i przebieg transakcji.

5.4 Administrator zastrzega sobie prawo do wysyłania niezapowiedzianych wiadomości osobom, których dane kontaktowe posiada. Zapewnia jednocześnie użytkownikom możliwość zrezygnowania z otrzymywania takich wiadomości.

6. Ograniczenia, kary i ostrzeżenia

6.1 Posty oraz Tematy niezgodne z Regulaminem będą usuwane lub modyfikowane przez Moderatorów. Administrator i Moderatorzy dokładają starań, aby dokonywać możliwie najmniejszej ingerencji w zamieszczane na Forum treści, w celu dostosowania ich do zapisów tego Regulaminu.

6.2 Użytkownicy łamiący Regulamin, netykietę i ignorujący upomnienia Administratora i Moderatorów mogą otrzymać ostrzeżenia lub blokadę na dostęp do Forum (Ban).

6.3 Ostrzeżenia przyznawane są za brak stosowania się do zasad Regulaminu, w szczególności niewłaściwe słownictwo, brak szacunku do innych Użytkowników, niepożądaną reklamę, sianie zamętu na Forum i skłócanie innych Użytkowników.

6.4 Poszczególne ostrzeżenia mogą się wiązać z otrzymaniem punktów karnych. Punkty karne przyznawane są na określony czas, następnie wygasają. W przypadku otrzymania i kumulacji pewnej ilości punktów karnych, dostęp Użytkownika do Serwisu może zostać ograniczony na pewien czas lub dożywotnio - w zależności od liczby i wagi przewinień.

6.5 Administrator i Moderatorzy mogą podjąć decyzję o natychmiastowym Banie, w przypadku stwierdzenia przewinień Użytkownika dotyczących łamania tego Regulaminu.

7. Treści, prawa i ograniczenie odpowiedzialności

7.1 Niektórzy Użytkownicy rezygnują z udziału w naszej społeczności (zgodnie z własną wolą lub z innego powodu). Nie usuwamy Kont, Wiadomości i innej treści zamieszczonej przez Użytkowników. Użytkownik, zamieszczając w Serwisie jakiekolwiek treści, wyraża zgodę na bezterminowe ich wykorzystywanie (w tym publikowanie i rozpowszechnianie) przez Administratora. Użytkownik może wystąpić o usunięcie materiałów z Serwisu, jednak to Administrator podejmuje decyzję o tym czy je usunąć. Jeżeli nie chcesz być identyfikowany z Serwisem w żaden sposób, zamkniemy Twoje Konto i zmienimy zawarte w nim informacje tak, aby nie zawierały jednoznacznie identyfikujących Cię charakterystyk. Zamknięcie konta oznacza bezpowrotną utratę dostępu do niego.

7.2 Zamieszczając jakiekolwiek treści, zgadzasz się na to, że:
a) zamieszczane przez Ciebie materiały nie są w całości lub w części niezgodne z prawem,
B) jesteś właścicielem zamieszczanych materiałów lub posiadasz nieograniczone prawa do publikacji i przekazania ich nam
c) nie podejmiesz przeciwko nam żadnych działań w związku z zamieszczonymi i przekazanymi treściami / materiałami

7.3 Administrator nie ponosi odpowiedzialności za treści dostępne na witrynach, do których zamieszczono łączą w tym Serwisie. Ponadto, zamieszczenie łączy do jakiejkolwiek strony nie oznacza, że Administrator popiera daną stronę i jej właściciela, oraz treści tam zamieszczane.

7.4 Administrator Forum nie ponosi odpowiedzialności za treści zamieszczone przez Użytkowników, w szczególności treści nie spełniające zasad tego Regulaminu. Treści te wyrażają punkt widzenia Użytkowników, którzy je zamieszczają.

7.5 Administrator nie gwarantuje, że Serwis będzie działać nieprzerwanie i bezbłędnie.

7.6 Administrator zastrzega sobie prawo do zmiany tego Serwisu lub cofnięcia prawa dostępu do niego w każdej chwili.

7.7 Administrator nie udziela żadnego rodzaju gwarancji związanych z dostępnością, dokładnością, rzetelnością i zawartością Serwisu.

7.8 Administrator nie ponosi odpowiedzialności za żadne szkody powstałe w wyniku użytkowania lub niemożności użytkowania Serwisu.

7.9 Administrator oraz wszelkie osoby lub podmioty będące autorami informacji zawartych w Serwisie, nie ponoszą odpowiedzialności za wszelkie następstwa, w szczególności szkody wynikające z zastosowania informacji zawartych w Serwisie.

7.10 Administrator może w każdej chwili i według swojego uznania usunąć lub modyfikować zawartość zamieszczoną przez Użytkowników w Serwisie.

7.11 Administrator nie jest pośrednikiem i organizatorem oraz nie ponosi odpowiedzialności za udział w wyjazdach komercyjnych i prywatnych ogłaszanych przez Użytkowników.

7.12 Użytkownik może edytować swoje Wiadomości w czasie do 24 godzin od momentu ich publikacji. Edycja tytułu Wiadomości możliwa jest przez 5 minut od jej zamieszczenia. Wiadomości edytowane w czasie do 2 minut od publikacji nie zawierają adnotacji o edycji.

8. Techniczne warunki korzystania z Serwisu

8.1 Do prawidłowego korzystania z Usługi wymagane jest:
a. połączenie z siecią Internet,
b. przeglądarka WWW z obsługą cookies
c. przeglądarka WWW z obsługą Javascript

8.2 Techniczne warunki korzystania z Serwisu mają znaczenie dla prawidłowości funkcjonowania Serwisu, jego prawidłowego wyglądu w przeglądarce internetowej stosowanej przez Użytkownika, a także bezpieczeństwa danych Użytkownika zapisanych na Koncie w Serwisie.

9. Reklamacje

9.1 Zgłoszenia reklamacyjne będą rozpatrywane przez Administratora w terminie 14 dni od dnia zgłoszenia reklamacji. Administrator zastrzega sobie jednak prawo do pozostawienia reklamacji bez rozpoznania, jeżeli wynikać one będą z nieznajomości postanowień niniejszego Regulaminu lub przepisów prawa.

9.2 Reklamacje można zgłaszać listownie na podany adres pocztowy Administratora lub przy pomocy formularzy kontaktowych dostępnych w Serwisie.

9.3 Administrator pozostawi bez rozpoznania składane reklamacje dotyczące usług świadczonych przez inne osoby fizyczne lub prawne przy wykorzystaniu funkcji Serwisu. Administrator nie ma również obowiązku przekazywania reklamacji podmiotowi właściwemu do realizacji reklamacji.

10. Definicje

10.1 Administrator - Innovaweb Sp. z o.o. z siedzibą w Rybniku, ul. Jankowicka 23/25 oraz wyznaczeni przedstawiciele firmy.

10.2 Ban - blokada dostępu do Forum lub Serwisu, czasowa lub bezterminowa.

10.3 Awatar - Obrazek wyświetlany obok nazwy Użytkownika i w profilu Użytkownika.

10.4 Forum - forum dyskusyjne funkcjonujące w ramach tego Serwisu.

10.5 Konto - miejsce w Serwisie dla Użytkownika, dostępne po zalogowaniu, za pomocą którego Użytkownik wprowadza i zarządza danymi oraz wszystkimi elementami związanymi z udziałem w Serwisie, a także może podejmować działania i operacje związane z funkcjonowaniem w Serwisie

10.6 Moderator - osoba odpowiedzialna za utrzymanie porządku na Forum. Oceną pracy Moderatorów zajmuje się Administrator. Wszelkie oceny, skargi i zażalenia na pracę Moderatorów powinny być kierowane do Administratora drogą mailową lub przez formularz kontaktowy. Wszelkie Tematy i Posty z tym związane będą usuwane.

10.7 Nazwa Użytkownika (Nick, Login) - nazwa, którą Użytkownik posługuje się w Serwisie

10.7 Podpis (Sygnatura) - tekst wyświetlany pod wiadomościami użytkownika.

10.9 Profil - strona prezentująca dane zamieszczone na swój temat i dotyczące Użytkownika

10.10 Serwis - strony internetowe znajdujące się pod niniejszą domeną internetową.

10.11 Temat - dyskusja na forum, często nazywana wątkiem

10.12 Użytkownik - osoba korzystająca z Forum.

10.13 Wiadomość (Post) - wiadomość zamieszczona przez użytkownika na Forum.

10.14 Wiadomość Prywatna - wiadomości wysyłane do innych Użytkowników przy pomocy systemu wiadomości prywatnych.